• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-07-30 16:53:55 följande:
    Lutealfasen brukar ju vara densamma så kom äl 2 dagar tidigare så skulle iaf jag räkna med att bim är 2 dagar tidigare också. Och på bim-4 får ju en del plus, på clearblues förpackning står det tex att 56% av alla gravida på får plus på bim-4 och sen ökar procenten fram tills bim då 99% får plus. Allt beror ju på hur mkt hcg kroppen producerar... så morgonurin är nog säkrast då urinen är mer koncentrerad.

Förstår att du är testsugen :) vad använder du för test?
    Jag använder CB digital som ägglossningstest och också CB de få gångerna jag gjort graviditetstest. Tror bara jag testat 3 ggr faktiskt. Då har jag haft det som du hade och det digitala som det också star "inte gravid" eller gravid och antal veckor på. Kanske köper ett på vägen hem då och testar imorgonbitti:). Läste också procenten på CB och hur det ökar så ska se om jag vågar. Man är ju så nyfiken och så vet jag hur besviken man kan bli. Kanske får "festa" till det med lite vin imorgon kväll då om det visar negativt. Förhoppningsvis blir det alkoholfritt till middagen.. Får se om jag vågar testa imorgon:).
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-30 17:24:28 följande:
    Lycka till om du testar imorgon!! :) och även om du skulle få negativt så kan du ju fortfarande vara gravid, kom ihåg det :)

Hoppas det blir alkoholfritt alternativ för dig imorgon kväll :)
    Tack fina, detsamma!! Vi får uppdatera och se hur det går för oss! Kram så länge ??
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-07-30 17:53:39 följande:
    Tack fina, detsamma!! Vi får uppdatera och se hur det går för oss! Kram så länge ??
    Ok skulle vart hjärta inte frågetecken. Gör så här ist <3
  • Nenna9

BIM -3 idag då.. Inte tagit något graviditetstest än. Fick lite molvärk på em igår, inte som mensvärk men nått liknande. Just nu känner jag ingenting. Hoppas så in i den att det kan bli nått nu!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-31 10:02:10 följande:

Äl+11 och testet är tydligare idag än igår, eller hur? :)
    Syns som vanligt bättre i verkligheten än på bild...men denna gång är jag iaf säker på att jag ser rätt jag hoppas bara att det går bra denna gång!!! Hjärta

Jättejättejätte stort grattis!!!! Håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång fina du<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-07-31 10:34:13 följande:
    Jättejättejätte stort grattis!!!! Håller verkligen tummarna att det går vägen denna gång fina du<3
    Förresten har du känt några symptom eller så?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-31 11:16:12 följande:
    Förlåt, du skrev ju vad du kände för symtom igår o att du inte direkt kände nåt idag... tänkte inte på det när jag ställde frågan igen :(

Att inte ha några symtom behöver ju inte vara negativt...förra månaden tex när jag plussade som tyvärr slutade i missfall då kände jag ingenting vilket fick mig att reagera då jag övriga månader haft massor med symtom (precis som denna månad) och jag vet att jag tänkte då att detta kanske kunde vara ett gott tecken :)
    Så man vet ju aldrig! :)
    Sprang ner på apoteket och tog précis ett CB digital. Inte gravid:(. Köpte 2 st men men.. Tror du att jag kan vara gravid ändå eller är det för sent? Buuu hoppades verkligen:(
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-31 11:54:25 följande:
    CB digitala är ju känsligare o kräver lite mer hcg än vanliga clearblue plus så det är absolut inte kört!!

testa med det igen om ca 2 dagar så får du förhoppningsvis ett annat resultat!! Hjärta
    Ja då väntar jag! Tack! Skönt att det är dags för utredning snart iaf så de kan se om allt är ok. Får nog bli ett par glas vin idag ändå, svärföräldrar på besök heeeeela helgen ;)
  • Nenna9

Hej tjejer!
    Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-06 20:39:08 följande:
    *kram* Jag håller tummarna att det tar sig vid nästa Äl för er och om inte annat så är det ju riktigt bra för er att utredningen börjar så att ni får kolla så att allt är okej, den ovissheten kan säkerligen ställa till en del oro och stress som inte direkt hjälper till...och med den borta så kanske miraklet kommer Hjärta
    Tack fina hoppas på det<3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader