Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-07-26 12:45:52 följande:

Neeej :( Fy va tråkigt! men skam den som ger sig...på´t igen! Nångång vänder det, på ett eller annat vis ska det bli barn för oss alla i denna tråd!!

KRAM

Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 13:00:08 följande:

Jasså ska sånt hjälpa till? Dricka eller?

Det är kapslar som man sväljer. Det blir ju mindre Slem vilket kan göra det lättare för spermierna att simma, ska tas fram till äl dagen. Ska testa det denna gång iaf ;)
  • miamarina84

Någon som kan eller vet något om bidrottninggele? Det sägs att det ska/ kan göra det mer kletigt där nere för oss tjejer så att ägget kan fästa bättre?.

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 14:06:50 följande:

Då ska jag också testa det nästa gång:)

Man ska äta det från första mensen dagen till äl dagen ;)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 15:07:01 följande:

BIM 3 Augusti så blir det inget nu är det ett försök kvar innan utredning 24 augusti.. Finns det något mer tips frön coachen;)? Äter folsyra, thats it annars lever jag på som vanligt.

Jag äter oxå folsyra tabletter men ska nu testa bisolvon, funkar inte det ska jag testa bidrottninggele ;) har även testat rosenrot o den gjorde min cykel två dagar kortare. Så ser min plan ut ;)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:

Alltid intressant att höra olika grejer man kan prova :). Då får vi fortsätta köra på! Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(

Jodå jag läser en del om missfall här inne tyvärr, men bland mina kamrater så är det vanligare för andra gångs mammor typ. Så Jsg vet ibte hur ofta osv :( men de kan iaf få barn, så deras fel är ju tyvärr något annat än oss som inte kommer lika långt. Men det vore hemskt :(
  • miamarina84
    WhiteRose skrev 2015-07-29 10:15:14 följande:

Jag har fått svar av min läkare på de blodprover jag har tagit, och hon säger att alla hormonnivåer ser ut som de ska när man är i starten av sin cykel (gav prover på 2. mensdagen).

Så det känns ju skönt att höra, men får ända vänta till slutet av aug för att få det slutgiltiga svaret från privat gyn.

Och håller helt med om hur mycket man längtar när man ser och hör bebisar.. Ett par i vår byggnad har nyss fått en liten flicka, och ibland kan jag höra henne gråta när jag går ut på balkongen. Till och med det gör längtan ännu större.

När du tog blodprover för att kolla din hormon nivå , hördes det till utredningen eller gjorde dy det för att du ville osv?
  • miamarina84
    Leonas skrev 2015-07-31 17:23:34 följande:

Men jaaa! :D Gör vågen här och hejjar starkt att nu tusan! :))

Det har börjat vibrera där nere för mig igen, vilket jag nu börjat förknippa med ägglossning. Är min fästman sugen på mys? Nej, såklart inte... :'( Kanske är prestationsångest, jag vet inte. Men jag har nämnt att vi kan söka hjälp i september, så det är klart, han kan ju tycka det är jobbigare än han vågat berätta för mig. Sammanfattning av nuläge: blä. :O

Min sambo är hittills arbetsvillig några ggr varannan dag till vsr tredje dag under den fertila veckan. Men visst känner de presentation ångest då de MÅSTE leverera. Så trött början han nu bli efter tio månaders försök o bakslag varje gång :(
  • miamarina84
    EkoS skrev 2015-07-31 20:57:14 följande:

Nää, det är nog inte lätt för dem heller. Den här månaden var första gången jag såg min sambo gråta, medan jag har gråtit varje gång mensen kommit.

Oj shit grät han, då är det illa :( blir nästan själv ledsen nu... Den 26 har jag BIM o då får vi se om elfte försöket gillt? Men har faktiskt inte gråtit på några månader, är mer avslappnad nu, vilket är bra för kroppen. Sambon säger att de kommer när de kommer men känner att han oxå börjar att ledsna o tröttna typ :( han vill så gärna ge mig ett barn, men går tydligen inte så lätt :(
  • miamarina84
    EkoS skrev 2015-08-01 12:32:38 följande:

Jag tror att han verkligen hoppades på den här månaden. Hans pappa fyller jämnt och han hade hoppats på att få berätta då.

För mig gick det också väldigt mycket ner den här månaden. Har varit ledsen i flera dagar. Annars brukar det bara vara några timmar. Nu har jag bestämt mig för att sluta pausa livet och söka nytt jobb. Hoppas att det kan mota bort tankarna lite.

Ja det hade ju varit den bästa nyheten att berätta :) längtar tills man får berätta för både din karl o närstående... Skrev att jag inte gråtit igår på flera månader, men igår kväll kom det :( jag har denna månad sett så mycket på nätet jag velat köpa till mitt barn, det barn jag inte har. Tror att det utlöste :(
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader