Vi som försökt 10 månader
Tack tjejer!
Tack tjejer!
Hej tjejer!
Återbesöket gick jättebra, värdena ser väldigt bra ut. T4 ligger nu på 22 så helt normalt. Tsh har alltid legat mycket lågt på mig (0,02) och likaså nu men inget som de reagerar på skulle påverka fertilitet. Däremot ska man ju inte ligga för högt. Vi diskuterade att jag kanske skulle kunna äta 75 mikrogram två dagar i veckan och 100 som jag äter nu resten. Men hon tyckte inte det var nödvändigt med tanke på att värdena ändå låg bra och att man ändå justerar dosen vid en ev graviditet. Jag kommer nu fortsätta gå på koll hos endokrina mottagningen för att se att det fortsätter bra och så. Så det känns bra!
Trevlig helg på er!
Kram
Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.
Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.
Efter andra omgången av Pergotime (fortfarande enkeldos) var jag på VUL i går, och jag hade två äggblåsor på 20 och 19 mm (vi blev informerade om att det KAN betyda tvillingar OM det tar sig). Tog äl-spruta direkt efter och ikväll ska vi mysa på.
Ha en bra dag alla
Hej alla fina, gravida och icke gravida:).
Hur mår ni?
Min mens kom igår tyvärr men det känns helt ok! Hade väl inte vågat tro att det skulle ta sig på första försöket nu efter operationen. Men hoppas gör man ju alltid:). Så vi tar nya tag:). Känner att vi mår väldigt bra iaf och känns skönt att veta att IVF finns till höst om vi inte lyckas innan, vilket jag ändå tror och hoppas att vi gör:). Vi försöker koppla av och njuter av varandra och ser fram emot en härlig vår och sommar. Antingen med gott vin el alkoholfria drinkar, det blir som det blir. Hursom är det tryggt att IVF finns där iaf. Målet är att bli gravida i år såklart:).
Kram på er alla <3
Har haft ömma bröst igår och idag känns det ännu mer.. Detta brukar vara ett tydligt tecken för mig att mensen är på g. Det betyder tyvärr också att 2:a försöket med Pergotime misslyckades.. Känns väldigt tråkigt, men det är bara att gå vidare och hoppas på tredje gången gillt.
I morse kom mensen med buller och bång, så 2 försöket med Pergotime lyckades inte heller. Hoppas på 3 gången gillt, annars går vi vidare med insemination.
Imorse var vi på VUL, som visade 2 fina äggblåsor på 19 och 16 mm (efter tredje dosen Pergotime, enkeldos). Tog äl-spruta direkt efter och imorgon ska vi mysa på.
Om det inte lyckas denna gången heller måste vi hålla paus i en månad :( Och sedan vänta in mensen innan vi påbörjar en ny behandling, fortfarande med Pergotime men med insemination istället.
Hoppas alla har haft en bra påsk! Kram <3