• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-11-10 20:07:00 följande:
    Det gick väl både bra o dåligt... var inge x iaf men gulekroppen var kvar därav att jag började blöda igen. Så fick nå gulkroppshormon jag ska börja äta på fredag o sen 10 dagar framåt för att få ordning på kroppen typ.

hade massa frågor till läkaren idag som jag hoppades få svar på. Spermieprov på min man är inte aktuellt, det görs tydligen inte när man ändå kan bli gravid. Ville även få reda på vad våra alternativ är, tex IVF, eller ägg/spermiedonation...men dessa frågor ville hon inte diskutera med mig nu. Det är ju inte aktuellt än sa hon o jag försökte då säga att jag tycker det skulle kännas skönt att veta vad som gäller iaf så att jag slipper fundera på det. Men vi skulle få en tid om 3 månader för att diskutera detta :(

Hon sa även att hennes råd till mig/oss var att låta bli att försöka bli gravid 3-6 månader för att jag skulle återhämta mig både fysiskt o psykiskt. Hon sa att det är hennes råd men att jag självklart gör som jag vill. På ett sätt vore det "skönt" att låta bli ett par månader för jag känner ju själv att det styr mitt liv alldeles för mycket o jag mår ju faktiskt inte bra...gråter en hel massa o kämpar dagtid på jobbet för att inte bryta ihop... Men samtidigt så är ju "stressen" där att tiden bara går...man blir ju inte yngre direkt :(

Jag är så arg o frustrerad o ledsen över hela vår situation, varför ska det vara så svårt?

Fina vad jobbigt<3. Förstår så väl att man bara vill ha svar. Kanske kan vara bra att"pausa" ett tag så att både kropp och knopp återhämtar sig men förstår att det är jobbigt att tänka så men tror också det kan vara bra. Har däremot ingen aning hur mycket det påverkar kroppen om ni har upprepade MF men din barnmorska sa väl att det är typ "otur"? Pratade med en väninna idag som jag inte pratat med på ett tag och hon berättade att de hade fått 5:e missfallet nu. Så uppgiven. Man vill bara att allt ska lösa sig för alla! Kram <3
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-11-12 20:27:52 följande:

Då var dagen här o gjord :)

Resultat från både mig o sambon blodprover o spermaprov såg bra ut. Mina äggstockar o livmoder såg fina ut o rörde sig när han tryckte på dem. Såg även att jag haft ägglossning, vilket jag har (tror iaf) varje månad. Sambon hade många o snabba spermier. Allt såg tipp topp ut. Så vidare nu i morgon blir det ett blodprov för mig (sambon e klar) för att kolla hormoner i ägglossningen eller någonting, fatta inte ;) 4dec blir det spolning :/ hjälp.... Men sannolikheten är att detta blir bra oxå då jag såg normal ut där nere :)

Menne mina ägg då? När ser man om de e bra? Genom blodprovet i morgon eller spolningen? Hur tar man reda på det? Även om jag var tipp topp hur har de kollat mina ägg?

Härligt att allt såg bra ut på er båda, det bådar ju gott:)! Har du tagit något mer prov för sköldkörteln eller medicin el liknande?
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 21:41:39 följande:

Själv är jag nere i en liten svacka för tillfället. Känns lite hopplöst och så kommer de där tankarna: varför skulle det gå nu när det inte ha gått de andra 14 gångerna? Så skönt att ni finns här dock, skönt att veta att det finns andra som förstår. Sen vet jag att det kommer kännas bättre om några dagar. Inte meningen att dra ner er också så hoppas jag inte gör det, behövde bara skriva av mig lite.

Förstår så väl vännen, ibland hamnar man verkligen i de där svackorna och det är så jobbigt. Svårt att alltid försöka vara positiv och det behöver man inte alltid vara, det får helt enkelt kännas hopplöst. Men tyckte också din tanke var så bra häromdagen att den dagen vi sitter med våra små änglar så finns det allt en mening med allt vi går igenom också. Även om det inte alltid är så lätt att se det så. Stor kram<3
  • Nenna9

Godmorgon tjejer! Hoppas ni mår bra, var ett tag sen. Har egentligen inget att uppdatera, kikar in för att önska trevlig helg bara. Kram

• Nenna9
    Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

Stoooort grattis!!!
  • Nenna9

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

• Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-24 19:28:14 följande:
    Va härligt att höra att du mår bra o att operationen gick bra! Toppen <3 

Nu håller vi tummarna att det blir många bebisar gjorda för oss detta år :) <3
    <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2016-01-24 16:04:20 följande:
    Kul att höra från dig! Vad bra att operationen gått bra och att ni samlat på er lite energi :) nu är det bara att köra järnet ;) för visst ska väl allt gå bättre detta året, det tycker jag vi bestämmer nu. Kram!
    Kram!
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2016-01-24 21:19:59 följande:
    Kul att höra ifrån dig. Du har varit borta ett tag, men har anat operation. Låter toppen att du mår bra nu. Nu är du på rött väg o snart i toppform igen :)
    Tack!
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2016-01-26 08:05:00 följande:

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

Grattis till jobb! Hoppas det också gör att spärren släpper på alla håll:)! Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader