• emzerus

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2015-07-25 20:48:35 följande:

Ja chansen finns att de tagit sig, men tror dock ibte det. Jag är väldigt avslappnad vilket är bra så inte kroppen bildar spärrar ;) du har varit med om två missfall alltså, jobbigt. På utredningen sedan kanske de har svar på det, knappt en månad kvar :)

Vi får dock inte hjälp först i december eftersom missfallet i höstas dokumenterades då det vart väldigt utdraget o jag tillslut behövde skrapas. Detta skedde i början av december... så det är lite surt ????

Men funderar på att ringa privat gyn o se om de kan ta emot oss annars...
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:29:18 följande:

Skit oxå, mensen är påväg. Tre dagar förtidigt, så vi hoppas väl på elfte försöket gillt ;) säger som alla i denna tråd - hur svårt ska det vara?

Neeej :( Fy va tråkigt! men skam den som ger sig...på´t igen! Nångång vänder det, på ett eller annat vis ska det bli barn för oss alla i denna tråd!!
    KRAM Hjärta
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:55:28 följande:
    Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
    Spännande!! Hoppas att även ni faller in i det ledet :)
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:
     Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
    Nu var inte frågan ställd till just mig men jag svarar ändå :) Vi försöker få vårt första barn o har sen i september 2014 fått 2 missfall (i v5-6). Men jag tror inte att det är vanligare att just förstföderskor får det utan det är bara otur skulle jag tro (så länge som inget är fel då vill säga).

Så försök att inte oroa dig för det!! Hjärta

• emzerus

Sitter på ett café o bredvid mig sitter en nybliven mamma o ammar sin lilla bebis... när han gnyr så riktigt knyter det sig i magen... längtan är så stor att jag skulle vilja brista ut i gråt! Så svårt att beskriva det här för min man...för även om han längtar han med så känns det inte i hans kropp... men han har iaf reagerat på att han ser bebisar o gravid magar överallt just nu...

Ville inget speciellt med detta inlägg bara dela min känsla ????

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-27 16:37:21 följande:
    Åh förstår din känsla precis. Man längtar så otroligt mycket efter sitt egna lilla knyte.
    Ja man gör du ju det!!
    Just precis nu är en kompis inne på bb o ska föda sitt första barn. Såklart oerhört glad för deras skull men ändå så gör det ont :(
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-27 17:30:44 följande:

Åh, i dag bröt jag ihop helt. Ska ha mens på torsdag och är tvärsäker på att den är på väg. Tog ett test vara för att kunna släppa tanken, och det var såklart negativt.

Nu söker vi nog hjälp. Är så trött på att tänka på det hela tiden. Vill ju bara veta om något är fel.

varför är du så säker på att den är påväg? Att du fick negativt idag 4 dagar innan behöver absolut inte betyda att det är kört...än finns ju hopp vännen! :)

Håller tummarna för dig!
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-27 23:05:09 följande:
    Tack, men jag känner att jag börjat känna igen hur min kropp beter sig innan mens, och det här känns definitivt som mens :( Av PMSen att döma borde den nog till och med komma tidigt. Jag vågar inte hoppas på den här månaden längre
    Kraam!!Hjärta
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-28 10:58:22 följande:
    Precis så känner jag också. Har flera k min närhet som är gravida och som precis fått bebis. Och så många som det går så fort för att bli gravida, knappt planerat ens en gång. Såklart att man är jätteglad för deras skull men samtidigt gör det ont att man själv inte blir gravid. Blir så irriterad när man vet så många som sätter barn till världen och som egentligen inte vill ha dom eller kan ta hand om dom. Här inne är vi så många som planerar och längtar så det gör ont efter ett barn och ändå händer det ingenting för oss, så ledsamt tycker jag. Nu har jag sex dagar kvar till BIM. Önskar så mycket att det ska bli något snart.
    Jag har också 6 dagar kvar till bim o tog ett test imorse som såklart var negativt...vet inte varför jag tog ett så tidigt men gjorde det iaf :)

Jag hoppas så att det blir vår tur nu, alla i den här tråden som kämpat o försökt så länge!!

Lycka till till oss :)
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-28 20:37:19 följande:

Tack

Jag håller tummarna för dig. När testar du igen? 

Tack!! :)

Testar nog på torsdag igen då är jag på bim -4 o äl+10 så det är ju fortfarande tidigt men förra månaden såg jag svagt plus på äl+10 på kvällen utan att ha håll mig särskild länge så hoppas ju såklart ????

Har mer molvärk idag o även illamående och yrsel emellanåt... även lite ont i svanken men det kanske inte har med en ev graviditet att göra...
  • emzerus

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader