Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2015-07-23 16:49:40 följande:

Ja alltså det tar en stor del av ens tid denna bebisverkstad.. Hur är era partners om man får fråga? Min sambo har egentligen inte varit så insatt i hur kvinnokroppen fungerar och det tyckte jag var frustrerande men nu börjar han få lite bättre koll. Han är lite så här fortfarande att är det bara några dagar i månaden man kan bli gravid och ställer sig också lite småskeptisk till ägglossningstest. Tack och lov är han iaf på att kolla upp oss i augusti.

Bra inställning din karl har. Min vill helst inte ha något utredning i september då de sätter mer press osv samt han säger att barnet kommer. Men karln måste nog bearbeta detta lite ;)
  • miamarina84
    Leonas skrev 2015-07-23 20:56:04 följande:

Tack för tipset, miamarina84, kommer över hit också då :) Lite kort om mig: 30år, sambo, försökt bli gravid sedan aug/sep förra året. Så nu i september tar vi nog också tag i utredning. Min känsla av resan hittills har nog varit rätt lika många andra: i början var det kul och pirrigt, sedan långtråkigt, sedan frustrerande, och sedan gett upp lite och nu ändå rätt avslappnad, då utredning närmar sig. Mest intressant tycker jag nog det varit att lära känna min kropp utan p-piller. Fått mycket acneproblem, men också mycket mer sexlust. Så det känns ju ändå bra i vårt uppdrag vi har ;) Håller alla tummar och tår för oss i tråden. Ska bli kul att följas åt! <3

Hej o välkommen då är vi några som vill ha hjälp närmare september :) känner som du inför barn verksamheten, vi har gett upp nu då hjälp ibte är långt ifrån. Lycka till :)
  • miamarina84
    WhiteRose skrev 2015-07-24 11:54:04 följande:

Jag åt p-piller från 2011 och fram tills aug 2014.

Jag tog blodprover först hos min läkare, på 2. mensdagen. Dom såg normala ut, förutom att jag verkligen hade behov för D-vitamin (tar piller för det nu). Dom fick jag svar på efter cirka 1 vecka.

Men efter min remiss hos privat gyn, där hon skannade mig och såg tecken på PCO, har jag tagit ännu fler prover som jag inte fått svar på ännu då gyn är på semester. Hon kommer tillbaka först 10 aug :(

Hej vad står pco för?
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-24 12:07:57 följande:

Min man säger inte så mycket utan lyssnar mest på mitt prat...och när jag frågar honom hur han tänker kring allt så säger han att han inet tänker så mycket på det utan att det sker när det sker... Förstår inte hur han kan ta allt med sån ro? men samtidigt så är han så i allt, han stressar inte upp sig o oroar sig utan är lugn som en filbunke :)

Han är iaf med på att söka hjälp i höst så det är ju bra!

Hur tänker ni kring alkohol när ni försöker?

jag är så kluven inför det där... jag har haft äl i veckan nu (fick positivt ältest i måndags) och ikväll ska jag o min man på grillfest o sen vidare ut för drinkar på stan med min syster bla. Ena stunden så tänker jag att jag kan dricka nu för att jag vet ju faktiskt inte om det tagit sig o tycker inte att det borde påverka så tidigt. vet ju massor med folk som blivit gravida o haft rejäla fyllor innan de visste om att de var gravida... Och nästa stund tänker jag att det kanske minskar chanserna att det går vägen denna gång... :(

Jag kör på som vanligt oxå, ska ut idag tex o bim är på onsdag. I början när ägget gottar till sig i blåsan är den inte beroende av oss, så vi kan dricka :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 11:57:47 följande:

Nej precis, jag dricker inte ofta heller o när jag väl tar nåt så blir det 1-2 glas vin eller nån drink... vilket det vart igår o jag hoppas verkligen att det inte ska ha förstört nåt!Nej det är så jag också förstår det att det vi äter o dricker så här tidigt inte ska påverka. men jag undrar varför det även står att man ska undvika alkohol när man planerar barn om det liksom ändå inte kan påverka? detta står ju på sjukvårdssidor det är det som gör mig så förvirrad :(

men skönt att veta att fler tänker som mig :)

Jag har dragit ner på kaffet för det kunde vara en orsak, så max tre koppar per dag :) alkoholen har jag inte dragit ner på känner jag idag, halv bakis ;)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 16:25:27 följande:

haha så du är lite sliten idag ;) Hoppas att du hade trevligt igår iallafall! :)

Ja kaffet försöker jag också hålla till max 3 koppar om dagen och det går lättare nu under semestern än när man jobbar måste jag säga... Tänker även på att inte ta ipren o sånna slags värktabletter vid äl o sen fram tills mens om jag har ont i huvudet tex...

Åh vad jag vill veta NU om det tagit sig eller inte :) Tålamod är inte min starka sida :)

Ja lättare att dra ner på kaffet när man är ledig annars dricker man upp till fyra koppar på jobbet. Jag är förskollärare :) o jag längtar allt lite efter mina barn, börjar jobba på måndag. O bim på onsdag. Så nu är vi nära Jsg o du :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 17:06:24 följande:

Jag är också förskollärare :) Och som sagt på jobbet har jag en förmåga att dricka mer kaffe men får bli bättre på att hålla ner även där :) dels dricker man för att jag är så trött och så har man två kollegor som dricker mkt o då liksom hakar man på :)

Jobbar du med små eller stora barn?

jag jobbar med 5åringar just nu o trivs jättebra med det, men saknar kontakten med dom små massor!!! Bytte från 1årsgrupp till 5årsgrupp när vi började planera barn för att jag tänkte det kunde underlätta under en graviditet...var naiv o trodde det skulle ta sig rätt fort ändå! Hmm... :( och nu saknar jag som sagt kontakten med de små men förhoppningsvis är det inte alltför långt bort innan man ha en egen

Åh va skönt att bim är så nära nu! Håller tummarna för dig!!!

Jag har inte bim först nästa måndag den 3 augusti... förutsatt att mensen kommer dag 28. Eftersom detta blir första mensen efter missfallet så vet jag ju inte riktigt. Förhoppningsvis dyker den inte upp alls o ett plus på stickan visar sig istället :)

Finns inget bättre yrke <3 efter semester ny hoppar jag till småbarn från stora barn. Ska vara på småbarn ett år, då arbetskamraten är tjänstledigt. Men jag hoppas inte kunna jobba ett år utan åtta månader ;) från o med nu. Ja mina arbetskamrater dricker mycket kaffe oxå. trodde som du att det skulle ta sig med en gång, dock inte... Men några av mina arbetskamrater vet att vi försöker iaf, så vi får väl se. Bim på onsdag men har inga symtom eller dylikt o hade ibte riktigt koll på just ägglossningsdagen, men hade sex runtomkring där så de gick nog ändå då spermierna lever i flera dagar :) kram för missfallet :(
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 19:16:12 följande:

Även om ni inte hade sex just på dagen för ÄL så fanns det säkerligen en hel del spermier i rörelse då iaf så en chans finns det ju absolut!

Efter mitt första missfall i höstas så har jag från Äl fram tills bim varje månad haft massor med symtom alltifrån molvärk, illamående, yrsel o framför allt stora o ömmande bröst. Sånt hade jag aldrig innan...Men förra månaden när jag plussade igen (som tyvärr också slutade i missfall) så hade jag inte alls mycket symtom o tänkte att det kasnke kan vara nå positivt vilket det ju också var :)

Så att du inte har så mkt symtom än kanske är positivt tänkte jag? :)

tack för kramen

Ja chansen finns att de tagit sig, men tror dock ibte det. Jag är väldigt avslappnad vilket är bra så inte kroppen bildar spärrar ;) du har varit med om två missfall alltså, jobbigt. På utredningen sedan kanske de har svar på det, knappt en månad kvar :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 21:02:50 följande:

Vi får dock inte hjälp först i december eftersom missfallet i höstas dokumenterades då det vart väldigt utdraget o jag tillslut behövde skrapas. Detta skedde i början av december... så det är lite surt ????

Men funderar på att ringa privat gyn o se om de kan ta emot oss annars...

Jaha på så vis, så efter ett missfall får man vänta ett år till :( det var ju inget roligt. Men ha ring en privat för att höra iaf, de e ju snart december hur hårda kan en privat vara? Lycka till :)
  • miamarina84

Skit oxå, mensen är påväg. Tre dagar förtidigt, så vi hoppas väl på elfte försöket gillt ;) säger som alla i denna tråd - hur svårt ska det vara?

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader