emzerus skrev 2015-07-24 12:07:57 följande:
Min man säger inte så mycket utan lyssnar mest på mitt prat...och när jag frågar honom hur han tänker kring allt så säger han att han inet tänker så mycket på det utan att det sker när det sker... Förstår inte hur han kan ta allt med sån ro? men samtidigt så är han så i allt, han stressar inte upp sig o oroar sig utan är lugn som en filbunke :)
Han är iaf med på att söka hjälp i höst så det är ju bra!
Hur tänker ni kring alkohol när ni försöker?
jag är så kluven inför det där... jag har haft äl i veckan nu (fick positivt ältest i måndags) och ikväll ska jag o min man på grillfest o sen vidare ut för drinkar på stan med min syster bla. Ena stunden så tänker jag att jag kan dricka nu för att jag vet ju faktiskt inte om det tagit sig o tycker inte att det borde påverka så tidigt. vet ju massor med folk som blivit gravida o haft rejäla fyllor innan de visste om att de var gravida... Och nästa stund tänker jag att det kanske minskar chanserna att det går vägen denna gång... :(
Då hade vi ÄL samtidigt:). Verkar som männen tar det med betydligt mer ro än vi, så himla skönt att man kan ventilera här:). Förstår hur du resonerar runt alkoholen. Jag kör på som vanligt, var nog mer strikt i början av "babymaking". Vill jag dricka så gör jag det. Blir ju inte stupfull flera dagar i veckan men lite vin och drinkar ibland tar jag ändå:). Ska träffa några vänner ikväll och lite vin blir det allt:).