• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-07-23 12:27:33 följande:

Är bara äl+3 idag... vill att det ska bli början av augusti så att man kan testa :) fast samtidigt så är semestern slut då och det vill man ju inte heller :) kanske dags att försöka sysselsätta sig med annat än att sitta här o räkna dagar! haha :) Men inte så lätt :)

Ja alltså det tar en stor del av ens tid denna bebisverkstad.. Hur är era partners om man får fråga? Min sambo har egentligen inte varit så insatt i hur kvinnokroppen fungerar och det tyckte jag var frustrerande men nu börjar han få lite bättre koll. Han är lite så här fortfarande att är det bara några dagar i månaden man kan bli gravid och ställer sig också lite småskeptisk till ägglossningstest. Tack och lov är han iaf på att kolla upp oss i augusti.
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-23 20:30:25 följande:
    Bra datum, min födelsedag :) väntetid när vi redan väntat så pass länge ska ibte vara ok. Det blir jobbigt. Jag har inte kollat upp klinik osv, har ingen aning om sådant. Men min kamrat är i gbg pga att de e typ bäst i Sverige, men det måste väl finnas närmare där man bor. Känner inte för att pendla tre h, då min kamrat åkte dit efter jobbet. Men känner att jag ta tag i det, vad söker man "fertil klinik i skaraborg" typ? Eran klinik hur hitta ni den o ligger den nära er?

Min kamrat som strax gör sitt andra ivf, sa att 1 av 10 kan inte få barn så hennes kompis krets är klar, hon är den som inte kan få barn. Så det finns hopp för mig ;)
    Vi bor i Stockholm och jag luskade lite att Sophiahemmet var väldigt duktiga på detta och som sagt nu har vi en tid inbokad. Jättesvårt att veta men det är nog Google:) . Det kommer säkert gå alldeles utmärkt för er också ska du se!
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-23 20:32:57 följande:
    Bra inställning din karl har. Min vill helst inte ha något utredning i september då de sätter mer press osv samt han säger att barnet kommer. Men karln måste nog bearbeta detta lite ;)
    Min man säger också lugn det kommer, han är inte stressad men det är jag som får styra. Vid ägglossning, älskling nu måste vi ligga lite oftare hahaha;). Och så utredningen men han är som sagt "på" ändå. Som du säger, lite bearbetning behöver dom;)
  • Nenna9
    Leonas skrev 2015-07-23 20:56:04 följande:

Tack för tipset, miamarina84, kommer över hit också då :) Lite kort om mig: 30år, sambo, försökt bli gravid sedan aug/sep förra året. Så nu i september tar vi nog också tag i utredning. Min känsla av resan hittills har nog varit rätt lika många andra: i början var det kul och pirrigt, sedan långtråkigt, sedan frustrerande, och sedan gett upp lite och nu ändå rätt avslappnad, då utredning närmar sig. Mest intressant tycker jag nog det varit att lära känna min kropp utan p-piller. Fått mycket acneproblem, men också mycket mer sexlust. Så det känns ju ändå bra i vårt uppdrag vi har ;) Håller alla tummar och tår för oss i tråden. Ska bli kul att följas åt! <3

Ska bli så kul att följas åt! Precis som du säger vad det gått upp och ner med känslorna detta år. Ibland så taggad vid äl och ibland, ursäkta språket, liggandet på beställning som den dagen man kanske inte alls var så sugen;). Hoppet att mensen var försenad ett par dagar och den otroliga besvikelsen när den väl kom. Hoppas att vi alla plussar snart och väldigt skönt att ha varandras stöd under resan<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-24 12:07:57 följande:
    Min man säger inte så mycket utan lyssnar mest på mitt prat...och när jag frågar honom hur han tänker kring allt så säger han att han inet tänker så mycket på det utan att det sker när det sker... Förstår inte hur han kan ta allt med sån ro? men samtidigt så är han så i allt, han stressar inte upp sig o oroar sig utan är lugn som en filbunke :)

Han är iaf med på att söka hjälp i höst så det är ju bra!

Hur tänker ni kring alkohol när ni försöker?
    jag är så kluven inför det där... jag har haft äl i veckan nu (fick positivt ältest i måndags) och ikväll ska jag o min man på grillfest o sen vidare ut för drinkar på stan med min syster bla. Ena stunden så tänker jag att jag kan dricka nu för att jag vet ju faktiskt inte om det tagit sig o tycker inte att det borde påverka så tidigt. vet ju massor med folk som blivit gravida o haft rejäla fyllor innan de visste om att de var gravida... Och nästa stund tänker jag att det kanske minskar chanserna att det går vägen denna gång... :(

Då hade vi ÄL samtidigt:). Verkar som männen tar det med betydligt mer ro än vi, så himla skönt att man kan ventilera här:). Förstår hur du resonerar runt alkoholen. Jag kör på som vanligt, var nog mer strikt i början av "babymaking". Vill jag dricka så gör jag det. Blir ju inte stupfull flera dagar i veckan men lite vin och drinkar ibland tar jag ändå:). Ska träffa några vänner ikväll och lite vin blir det allt:).
  • Nenna9
    EkoS skrev 2015-07-25 16:18:18 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här jag också. Vi har försökt sen i oktober. Träffat ägglossningen alla gånger utom en...

Jag är 26 och sambon 27, bor på söder i Stockholm. Dags för mens på torsdag... Åh vad jag hoppas att vi slipper den här gången. Har haft semester sen förra mensen, så jag hoppas att lugnet kanske gjort sitt...

Ah hoppas semestern gjort sitt och hjälper till. Alltid spännande när det börjar närma sig. Hoppas på lycka för er denna gång!
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-25 18:17:08 följande:
    Finns inget bättre yrke <3 efter semester ny hoppar jag till småbarn från stora barn. Ska vara på småbarn ett år, då arbetskamraten är tjänstledigt. Men jag hoppas inte kunna jobba ett år utan åtta månader ;) från o med nu. Ja mina arbetskamrater dricker mycket kaffe oxå. trodde som du att det skulle ta sig med en gång, dock inte... Men några av mina arbetskamrater vet att vi försöker iaf, så vi får väl se. Bim på onsdag men har inga symtom eller dylikt o hade ibte riktigt koll på just ägglossningsdagen, men hade sex runtomkring där så de gick nog ändå då spermierna lever i flera dagar :) kram för missfallet :(
    Pratade med en kollega på jobbet igår och de hade fått missfall och redan 2 månader efter blev de gravida och har en jättefin pojke idag. Han sa att det barnmorskan sagt att det är jättevanligt att förstföderskor får missfall. Vet ni något om det?
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:29:18 följande:

Skit oxå, mensen är påväg. Tre dagar förtidigt, så vi hoppas väl på elfte försöket gillt ;) säger som alla i denna tråd - hur svårt ska det vara?

Kram!
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:55:28 följande:
    Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
    Jasså ska sånt hjälpa till? Dricka eller?
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 13:06:46 följande:
    Det är kapslar som man sväljer. Det blir ju mindre Slem vilket kan göra det lättare för spermierna att simma, ska tas fram till äl dagen. Ska testa det denna gång iaf ;)
    Då ska jag också testa det nästa gång:)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader