• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-10-20 19:27:59 följande:

Äl+10 idag o bim den 24 oktober. Tog ett cbtest imorse o tycker mig ana ett svagt svagt plus. Någon mer som ser det jag ser? :)

Tycker mig också ana ett svagt plus, håller tummarna för er alla! Vill också börja försöka igen!!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-20 19:27:59 följande:

Äl+10 idag o bim den 24 oktober. Tog ett cbtest imorse o tycker mig ana ett svagt svagt plus. Någon mer som ser det jag ser? :)

Hur lång är din cykel? Tänker jag är på äl+13 och bim 26/10? Fick glad gubbe på cb redan dag 9 denna gång så kanske har med de o göra. Tror att jag ligger tidigt med äl. Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-21 17:51:08 följande:
    Min cykel brukar vara 28 dagar o denna månad fick jag ÄL på dag 14. ÄL har kommit lite senare sista månaderna, i början av året hade jag ÄL dag 11 eller 12 i cykeln o alltid mens 16 dagar efter positivit Ältest men efter 3 missfall på raken i juni juli o augusti så har dels ÄL kommit senare o så vet jag inte riktigt om lutealfasen är 16 dagar fortfarande eller kortare nu?

Kram!
    Då har vi ungefär lika lång iaf. Går jag tillbaka och kollar sista 8 mån så varierar det lite mellan 26-30 men oftast 27 dagar. Är det konstigt att jag har äl så tidigt? Sista månaderna har jag fått glad gubbe dag 9-10. Någon gång tom dag 8. Hoppas sååå att strecket blir starkare för dig nu<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-21 21:14:15 följande:
    Tycker inte det är konstigt att ha äl tidigt. Huvudsaken är ju att lutealfasen är hyfsat lång så att ett ev befruktat ägg hinner fästa. Och med lång menas väl 12-16 dagar.

Så verkar i so ordning tycker jag :)

Ja ja hoppas verkligen att det blir ett ordentligt plus snart o att det får stanna!! <3
    Tack fina <3! Har du tagit nått mer test idag eller väntar du? Snacka om att du har lätt för att bli gravid iaf:)!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-22 16:34:21 följande:
    Tog ett test imorse o möjligen att jag anade något där...så jag vet inte alls. Antingen var det något som sen avstannat o så kommer mensen snart eller så blir det starkare snart. Är hemskt att inte veta :(

Den senaste tiden verkar jag haft väldigt lätt för att bli gravid, men har varit sämre med att få behålla graviditeterna :( Hoppas att det kan funka med båda delarna snart!! <3
    Ja verkligen, men som du säger båda delarna måste funka! Håller tummarna! Var och tog blodprover imorse och läkaren ska ringa imorgon runt 09.00 så hoppas innerligt att värdena gått ner så jag snart får operationstid! Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-22 17:01:08 följande:
    Ja det får vi hoppas att de gjort nu så att du kan få opereras o hamna på banan igen! jag håller tummarna o skriv gärna o uppdatera så snart du vet nåt! Kram <3
    Det gör jag, ha en mysig kväll!
  • Nenna9
    Leonas skrev 2015-10-22 19:43:44 följande:

Mens idag för mig. Förra perioden var på 40 dagar o denna period på 30 dagar. Time:at så kom Natural Cycles Plan (termometern) och några ägglossningstest med posten. Så då provar jag det nu då. Vården har inte hört av sig ännu när vi får komma o starta nån form av utredning. Så hemmatesting fortsätter. Blä vad trist det är alltså.. Men, men. I övrigt börjar vi må bättre än tidigare. Relationen går bra, vi börjar komma in i våra nya jobb o allt sånt känns bra. Vi båda äter nu vitaminer o mineraler o vi ska se över hälsan o motion mer nu också. J*vla balans ;) Kram på er!

Tråkigt att mensen kom:(. Vad härligt det låter att allt är bra med och mellan er i alla fall då underlättar allt lite ändå. Tycker det är jättebra att du tar ältester med tanke på att din mens varierar så. Och vitaminer och mineraler är ju bara positivt! Hoppas miraklet kommer snart <3!

Fråga till er alla egentligen; vad är det gör vitaminer och mineraler man ska äta som kvinna när man försöker bli gravid och respektive för mannen? Kram!
  • Nenna9

Här var det goda nyheter imorse, mina värden ser jättebra ut så nu inväntas pist från kirurgen för operation. Är såååå himla glad!!!

• Nenna9

Tack tjejer, känns såååå skönt! Trevlig helg och stor kram till er alla<3

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-25 14:21:08 följande:

Strax efter jag skrev senaste inlägget tog jag ett nytt gravtest o fick detta :

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

Åh grattis! Nu hoppas vi det går vägen <3!!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader