Vi som försökt 10 månader
Så får gå länge i ovisshet om hur man ligger till i kön.
På fredag ska jag till endokrina mottagningen på Karolinska så fort gick det! Läst en hel del om hypertyreos nu och jag känner mig lugnare. Ska bli skönt att komma iväg och gå det under behandling så vårar lilla mirakel förhoppningsvis får komma snart<3
Nu har jag varit på första läkarbesöket för utredningen. Det blir ivf som nästa steg för oss, dock kommer det dröja lite innan vi får komma på vårt första möte, dels pga av provsvar, dels pga av kötid, men feb/mars nästa år kanske. Kanske har jag hunnit bli gravid innan dess, kanske inte, hur som helst så känns det bra att det finns en plan nu. Det mesta såg bra ut, såklart att min bortopererade äggledare minskar våra chanser en del och mannen hade även lite avikelser på sina simmare. Det är såklart jobbigt att vänta i all längtan men jag hade redan innan besöket accepterat att det kommer bli en hel del väntan för oss så det känns mest bra att vi är på väg, om än lite långsamt :)
Känns som det är många av oss som är i något slags limbo där vi bara går runt och väntar. Det är jättetufft på många sätt, men jag tror verkligen det kommer vara värt varenda minut tillslut.
Hej tjejer! Idag har jag vart hos läkaren och det känns väldigt bra trots allt. Jag har hypertyreos, giftstruma. Innebär i stort sett att kroppen går på högvarv. Istället för att ära medicin en längre tid, ska jag opereras då vi försöker bli gravida. Har fått medicin (8 tabletter) som jag ska äta varje dag i en månads tid för att sänka T4 innan operation. Så så ser det ut men jag är vid gott mod:). Hoppas alla mår bra och att ni får en härlig helg! Kram <3
Tack alla för pepp<3. Tror verkligen det här är ett steg i rätt riktning för att få vårt lilla mirakel!