• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

lillskrutten skrev 2015-09-27 16:51:30 följande:
    Här fick vi höra att de har lååångt mer än tre månaders väntetid. Så tråkigt att det är det första de måste slänga i ansiktet på en när man väl tar och söker hjälp.

Så får gå länge i ovisshet om hur man ligger till i kön.
    Jobbigt att det är så lång kö! Har ni kollat privat? Kanske går lite fortare!
  • Nenna9

På fredag ska jag till endokrina mottagningen på Karolinska så fort gick det! Läst en hel del om hypertyreos nu och jag känner mig lugnare. Ska bli skönt att komma iväg och gå det under behandling så vårar lilla mirakel förhoppningsvis får komma snart<3

• Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-09-28 21:15:17 följande:
    Jag har gått till privat gyn. Där blev jag undersökt och fick veta att jag ej har äl. Hon skrev ut Provera för tre månader men mer kunde hon inte göra. Det är kvinnokliniken på sjukhuset som går vidare med utredningen. Frustrerande då vi vet problemet. Spelar som ingen roll om vi försöker månad efter månad...
    Men herregud vad jobbigt och frustrerande när ni vet att det är äl som måste igång! Och provera ska sätta igång äl eller? Tänker om den kommer igång så lyckas ni kanske på egen hand ändå? Och vad gör kvinnokliniken dom privat inte gör? Kram
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-09-29 08:35:34 följande:
    Provera ska få ordning på mensen. Och då är förhoppningen att äl kommer igång men ingen garanti.

Kvinnokliniken går isåfall vidare med fler prover på oss båda. Men tycker vi är ett ovanligt fall då vi hunnit få svar på orsaken innan vi kommit dit. Så ja helt enkelt frustrerande.

Vill ha tabletten som stimulerar äl efter jag gått på Provera. Men får se vad som händer med kroppen efter bara den.
    Ja hoppas det rättar till sig!
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-29 12:38:48 följande:

Nu har jag varit på första läkarbesöket för utredningen. Det blir ivf som nästa steg för oss, dock kommer det dröja lite innan vi får komma på vårt första möte, dels pga av provsvar, dels pga av kötid, men feb/mars nästa år kanske. Kanske har jag hunnit bli gravid innan dess, kanske inte, hur som helst så känns det bra att det finns en plan nu. Det mesta såg bra ut, såklart att min bortopererade äggledare minskar våra chanser en del och mannen hade även lite avikelser på sina simmare. Det är såklart jobbigt att vänta i all längtan men jag hade redan innan besöket accepterat att det kommer bli en hel del väntan för oss så det känns mest bra att vi är på väg, om än lite långsamt :)

Känns som det är många av oss som är i något slags limbo där vi bara går runt och väntar. Det är jättetufft på många sätt, men jag tror verkligen det kommer vara värt varenda minut tillslut.

Vad skönt att ni ändå ställts i IVF kö! Förhoppningsvis blir ni gravida innan men jätteskönt att veta att ni får hjälp där annars. Då slappnar man nog av lite mer också:). Kram
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-30 17:04:39 följande:
    Ja, det känns bra :) Lycka till massa på fredag och skriv gärna några rader här efter besöket om du vill. Kram
    Det ska jag göra vännen <3
  • Nenna9

Hej tjejer! Idag har jag vart hos läkaren och det känns väldigt bra trots allt. Jag har hypertyreos, giftstruma. Innebär i stort sett att kroppen går på högvarv. Istället för att ära medicin en längre tid, ska jag opereras då vi försöker bli gravida. Har fått medicin (8 tabletter) som jag ska äta varje dag i en månads tid för att sänka T4 innan operation. Så så ser det ut men jag är vid gott mod:). Hoppas alla mår bra och att ni får en härlig helg! Kram <3

• Nenna9

Tack alla för pepp<3. Tror verkligen det här är ett steg i rätt riktning för att få vårt lilla mirakel!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-06 19:59:13 följande:
    Hej vännen! vad skönt att höra att det gick bra o att du tycker det känns bra trots allt! Skönt också att de lyssnar in er önskan om att bli gravida o tar med det i beräkningen så att ni får operation. Kommer du få äta levaxin efter op eller räcker det med operation?
    Kram <3

Ja det känns bra! Hur mår du fina? Hade ni varit på spa? Läkaren sa att i många fall behöver man inte äta levaxin men i vissa fall blir det så. Så vi får se:). Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-07 19:38:28 följande:
    Jodå jag mår ganska så bra just nu, har t.o.m börjat jobba igen så det känns bra! Var till kvinnokliniken igår o vi fick svar på alla prover o allt såg bara bra ut. Kromosomavvikelseprovet hade kommit o även det var bra. Gjorde en screening av livmodern o det såg också bara fint ut. Så finns ju egentligen inget som visar på varför vi får missfall hela tiden, utan det är typ slumpen...:( Hoppas att slumpen är med oss nästa gång!

Ihelgen var vi på spa- jättemysigt! Fick behandling o sen hängde vi på spaavdelningen o badade, bastade o drack bubbel mm o åt underbart god mat :) Bodde där fredag till söndag o det var riktigt härligt att komma hemifrån o bara rå om varandra, prata o mysa o vara ute o gå o så- inga måsten som man har hemma.

När är din operation inplanerad?

Kram <3
    Så skönt att allt såg bra ut ändå! Härligt med spa låter helt underbart! Jag har ännu inte fått någon optid men de trodde max 2 mån. Måste ju också äta medicinen minst 3 veckor till så att t4 sänks. Man kunde också få lägga in önskemål om att komma tidigare om MSN är flexibel tidsmässigt och det är jag så hoppas det hår snabbt och smidigt! Hade äl igår och riktigt konstigt att inte försöka men men.. Kram!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader