• emzerus

Vi som försökt 10 månader

pandoraDiem skrev 2015-11-09 16:53:20 följande:

Va jobbigt att det inte vill sluta att blöda, känner igen det från när jag fick mitt x (inte för att jag tror att du råkat ut för det) och kommer ihåg hur jobbigt det var :( hoppas läkartiden går bra och att du får svar på dina frågor.

Här händer inte mkt, bara mens som vanligt. Väntar och väntar tills vi får sätta igång med ivf och försöker att ha tålamod och njuta av just nu. Men svårt när jag längtar.

När du hade ditt x hade du positiva gravtest då eller vart de också negativa? Jag är faktiskt orolig för det :( men mina test vart ju negativa rätt fort... har lite ont till o från i magen men borde jag inet ha jätteont om det är ett x?

Hur upplevde du det?

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-11-10 18:04:58 följande:

Hur har det gått hos läkaren idag emzerus?

Det gick väl både bra o dåligt... var inge x iaf men gulekroppen var kvar därav att jag började blöda igen. Så fick nå gulkroppshormon jag ska börja äta på fredag o sen 10 dagar framåt för att få ordning på kroppen typ.

hade massa frågor till läkaren idag som jag hoppades få svar på. Spermieprov på min man är inte aktuellt, det görs tydligen inte när man ändå kan bli gravid. Ville även få reda på vad våra alternativ är, tex IVF, eller ägg/spermiedonation...men dessa frågor ville hon inte diskutera med mig nu. Det är ju inte aktuellt än sa hon o jag försökte då säga att jag tycker det skulle kännas skönt att veta vad som gäller iaf så att jag slipper fundera på det. Men vi skulle få en tid om 3 månader för att diskutera detta :(

Hon sa även att hennes råd till mig/oss var att låta bli att försöka bli gravid 3-6 månader för att jag skulle återhämta mig både fysiskt o psykiskt. Hon sa att det är hennes råd men att jag självklart gör som jag vill. På ett sätt vore det "skönt" att låta bli ett par månader för jag känner ju själv att det styr mitt liv alldeles för mycket o jag mår ju faktiskt inte bra...gråter en hel massa o kämpar dagtid på jobbet för att inte bryta ihop... Men samtidigt så är ju "stressen" där att tiden bara går...man blir ju inte yngre direkt :(

Jag är så arg o frustrerad o ledsen över hela vår situation, varför ska det vara så svårt?

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-11-10 17:42:36 följande:

Jag googlade:). Hoppas verkligen inte det är det du haft<3

Nej det var inte det som tur var. Var gulekroppen som låg kvar så fick nå hormon jag ska börja ta för att få kroppen i balans...typ...

Hoppas du snart får tid för op! Så att ni kan fortsätta era försök sen <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-11-10 20:39:00 följande:
    Fina vad jobbigt<3. Förstår så väl att man bara vill ha svar. Kanske kan vara bra att"pausa" ett tag så att både kropp och knopp återhämtar sig men förstår att det är jobbigt att tänka så men tror också det kan vara bra. Har däremot ingen aning hur mycket det påverkar kroppen om ni har upprepade MF men din barnmorska sa väl att det är typ "otur"? Pratade med en väninna idag som jag inte pratat med på ett tag och hon berättade att de hade fått 5:e missfallet nu. Så uppgiven. Man vill bara att allt ska lösa sig för alla! Kram <3
    Tack för ditt stöd vännen <3
    Det är ju inget som syns iaf som ligger bakom våra missfall därför så är det typ bara otur... och som det lät på läkaren så är det mera för mitt psykes skull som vi skulle göra ett uppehåll " du blir spänd o stressad o testar med gravtest o får upp hoppet men mest är du bara låg o ledsen" sa hon o det stämmer ju :(

Vi får se hur vi gör..låter åtminstone november månad gå...ev också december o tar nya tag nästa år.

Kram <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-11-10 21:30:27 följande:
    Åh vad jobbigt att du inte fick svar på alla dina frågor. Jag känner så igen din frustration över hela försöka-få-barn situationen. Du kanske kan komma fram till något mellanting med dig själv om du känner att 3-6 månaders uppehåll är för långt? Kanske kan du testa 1 eller 2 månaders uppehåll där du bara tillåter dig själv att släppa allt? När jag känner mig för stressad brukar jag tänka att tiden som går nu kommer betyda mindre när jag väl sitter där med mitt barn i famnen. För jag måste tro på att det kommer att gå tillslut på nåt sätt. Massa kramar!
    Ja det är riktigt frustrerande :( Och när man försökt så länge så kan man inte, åtminstone kan inte jag, bara släppa allt o ta det som det kommer under månaden. I bakhuvudet finns alltid tanken där "när är det äl, när är bim, känner jag inte av lite symtom nu m.m m.m...."  Så visste vore det skönt på ett sätt att släppa allt för en kort tid. Vi har inte riktigt pratat om det ännu jag o min man, iaf inte bestämt något. men november låter vi bli försök åtminstone o sen tänker jag ev december med o sen ta nya tag nästa år. men vi får se...

Det var en fin tanke du har måste jag säga, att tiden nu inte kommer betyda så mycket sen när vårt efterlängtade barn väl kommit.... <3

Tack för ditt stöd <3
    Kram!
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-01 21:31:16 följande:

Livmodern mena jag ;) lite lätt nervositet här bara. Min fråga är löst :) svårt att tänka rätt ibland.... De enda jag ksn tänka på är min insprutning med kontrasten på fredag, nervös, rädd o har låg smärtgräns :/

Lycka till idag! Det kommer gå bra ska du se <3

Kram!
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-05 10:31:33 följande:

Nu är denna dag som jag fasat över borta. Igår spruta jag in kontrast i äggledarna. Det gjorde inte ont men den molande mensvärken gjorde att jag nästan svimma. Blev yr o fick vit näsa o svettningar haha. Har velat svimma under andra gyn undersökningar. Så jag är en svimmare sa utrednings gubben :) nu var min utredning klar och de finner inga fel så i januari om vi fortfarande inte är gravida ska vi ställa oss i ivf kö. Men vi hoppas starkt på bim 20/12 då de e sambon födelsedag vilket kan bli mer ödet ;) lycka till tjejer.

Vad skönt att ha det gjort o skönt att proverna ser bra ut! Håller tummarna hårt för att det blir en bra födelsedagspresent till din sambo o även en fin julklapp till er båda <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-12-06 08:50:52 följande:

Här har det hänt saker sen sist jag var inloggad. Förstår att det känns tungt men vad skönt att alla börjar få lite hjälp nu iaf. Vi får helt enkelt hoppas att 2016 är året för oss alla :)

Jag har också en bim kvar i år, runt julafton. Egentligen tror jag inte på det alls men funderar på att hoppas lite på julmagin denna gång ;) var så länge sedan jag hoppades på riktigt.

Kram på er tjejer!

Julmagi låter som en plan :) har också bim den 24 december...vore väl en underbar julklapp :) Positivt ägglossningstest imorse så är mitt inne i den fertila perioden... 
    Min läkare tyckte ju att vi skulle ta en paus 3-6 månader men vi struntar i det... vi hoppade över november månad men nu kör vi igen o hoppas på det bästa!

Idag har jag träffat en nära vän som fick barn för 4 månader sen...vi har inte träffats sen hon fick sin dotter pga att hon haft kolik o så bor vi inte i samma stad men nu äntligen fick vi till en träff. Åhh va mysigt dte var att gosa med en lite bebis, längtan vart ju inte direkt mindre! men fick sånna lyckokänslor i hela kroppen så detta kan jag leva på ett tag <3 
  • emzerus
    Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

Grattis <3 Åh va härligt för er!!! :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-14 19:26:59 följande:

Suck det enda vi vill ha är vår ägglossning så att man åtminstone får en chans till att försöka bli gravid. Jag har regelbunden mens o ägglossning men just denna månad spelar den kroppen ett spratt.. Är inne på dag 14 som hög fertil, vill ju bara bli maximal. Mensen ska komma om sex dagar ca så antar att ägglossningen blev utesluten denna månad. Faan oxå annars hade jag haft bim på min sambos födelsedag. Aja vi kör på nya tag :)

Fy va jobbigt :( Om ni haft sex ändå så kan man ju hoppas att ägglossning skett under den där hög-fertila perioden trots att det inte gett utslag på testet... men annars är det ju så att äl kan hoppa över vissa månader :( men riktigt surt är ju det förstås!! 

Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader