• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-09-19 12:37:07 följande:

Uppdatering från mig:
    Tog Lutinus vagiatorier i en dag o fick en hemsk jobbig biverkning (som enligt läkare o läkemedelsverket inte hörde ihop m vagiatorierna) restless legs men DYGNET RUNT :( Usch o fy va otäck känsla! Det stack, kröp o typ domnade bort i hela vänsterbenet o höll i sig konstant trots att jag gick o gick o gick. Slutade med Lutinus o nu 1,5 dygn senare är det i stort sett helt borta så jag vågar iaf inte ta de där igen :( Jag som typ tjatat till mig progesteron o så blir det så där.

Igår började jag blöda brunt o igår kväll tog jag ett digitalt test som visade Gravid 1-2 så hcg verkar på väg ur. Så det blev alltså ett 4e missfall för oss.

Hur fan ska man orka fortsätta kämpa? Vart hittar man orken o tron till att det kommer vända nångång? Alternativet att leva utan barn finns inte på världskartan för mig, så man måste ju fortsätta kämpa o orka på nåt sätt.

KRAM till er alla Hjärta

Näää, så himla tråkigt o höra vännen:(. Så ledsen för din skull. Jag tror också att man bara måste fortsätta kämpa gång på gång så kommer förhoppningsvis det lilla miraklet snart. Kramar<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-19 12:37:07 följande:

Uppdatering från mig:
    Tog Lutinus vagiatorier i en dag o fick en hemsk jobbig biverkning (som enligt läkare o läkemedelsverket inte hörde ihop m vagiatorierna) restless legs men DYGNET RUNT :( Usch o fy va otäck känsla! Det stack, kröp o typ domnade bort i hela vänsterbenet o höll i sig konstant trots att jag gick o gick o gick. Slutade med Lutinus o nu 1,5 dygn senare är det i stort sett helt borta så jag vågar iaf inte ta de där igen :( Jag som typ tjatat till mig progesteron o så blir det så där.

Igår började jag blöda brunt o igår kväll tog jag ett digitalt test som visade Gravid 1-2 så hcg verkar på väg ur. Så det blev alltså ett 4e missfall för oss.

Hur fan ska man orka fortsätta kämpa? Vart hittar man orken o tron till att det kommer vända nångång? Alternativet att leva utan barn finns inte på världskartan för mig, så man måste ju fortsätta kämpa o orka på nåt sätt.

KRAM till er alla Hjärta

Förstår att allt måste kännas hopplöst att det blev så här igen. Att kastas mellan hopp, glädje förtvivlan. Så hemskt. Men som jag skrev tidigare är det bara att kämpa igen och igen tills det går vägen! Som du säger ett liv utan barn är ju otänkbart! Tycker däremot att du ska ta dig en tid att landa i allt som du gått igenom under åren. Det behövs säkert! Unna dig något som DU tycker om. Kan vara vadsom, resa, en god bok, kanske lite gott vin. Så försöker jag tänka när man inte blivit gravid utan göra, äta, dricka gott vin, hitta på det man vill medan kroppen än så länge är ens egen. Men förstår att det inte finns många ord som tröstar nu<3

Hoppas ni alla andra mår bra också och har har en skön helg! Kramar<3
  • Nenna9
    Leonas skrev 2015-09-19 23:32:42 följande:

Så himla tråkigt att läsa emzerus :'( Kan inte ens förstå, bara hemskt. Tycker Nenna9 har kloka råd, tar till mig dem också <3

Här har "bim" passerats. Tycker mig ha juvlig (j*vlig) PMS, så ska försöka hålla mig ifrån gravtest o vänta ut mensen. Allmän bläkänsla just nu. Men nog ska väl vindarna vända så småningom. Blä, men hopp! <3

Åh hoppas så att mensen inte kommer för dig nu då men tråkigt om det känns som så. Vi får känna vidare och unna oss lite gott på vägen:). Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-20 20:27:53 följande:

Tack snälla ni för ert stöd o era fina ord o råd! <3 Tror också att vi kan behöva en lite paus o komma ikapp med tankarna, sörja "klart" o samla energi på nåt vis så att vi orkar kämpa vidare och inte tappa bort varandra på vägen. Sista året o framför allt de sista 3 månaderna har vi mest pratat om barn, graviditet, symtom o gravtest mm o jag är rädd att vi liksom kan börja förlora varandra mitt i allt det här. 

Jag är en sån som vill prata massor och min man lyssnar men han har inte så stort behov att prata om allt hela tiden. Så jag ska försöka prata mer med en kurator o min syster tex. Så att jag o min man kan börja prata om annat o inte älta försök, ältester mm HELA tiden.
    Vi bokade in en spaweekend också om 2 helger där vi bara ska rå om varandra o ha det mysigt tillsammans vilket känns riktigt skönt! <3

Tack för att ni finns, riktigt skönt att kunna ventilera i den här tråden o få så fint stöd! <3

Tack själv fina! Håller med att det är så skönt att ha er här och ventilera. Min man lyssnar också men tycker fortfarande liksom ta det lugnt gumman det kommer när det kommer. Vi har ju inte heller "fått" till det varje månad som vi ska så han tycker jag ska ta det lite lugnt. Men han är ändå positivt inställd till utredning vilket är skönt. Men han har inte samma behov av att prata av dig som jag:). Kram alla fina <3
  • Nenna9

Och lite uppdatering från mig:
    Imorse lämnade sambon spermaprov. Jag fick i fredags gå och lämna ytterligare ett blodprov för att komplettera sköldkörteln som de tyckte var lite konstigt. Nu ringde hon upp mig precis och det ser inget bra ut. Har jättelågt på tsh 0,2 men väldigt högt på t4, 35. Sköterskan vill inte säga för mycket utan en annan endokrinolog läkare ska ringa mig i veckan då han vill träffa mig. Känns sådär att höra:(. Vet inte om det räcker med att sätta in medicin då det ändå är så olika värden. Hade det ena legat inom ramen hade det vart ok för då vet man ju hur man ska behandla. Men 2 avvikelser... Vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Tungt:(

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-21 11:31:26 följande:
    Jobbigt :( Känns lite taskigt att sköterskan ringde och sa att det inte såg bra ut men inte ville säga mer, då är det ju inte så konstigt att du inte vet hur du ska ställa dig till detta. Hoppas att du får tid hos läkaren snart så du kan få lite svar och lösningar. Kram!
    Ja förstår att hon inte kan säga för mycket för det behöver analyseras av en läkare på endokrina och inte gyn. Hon ringde upp igen nu och remiss är skickad och hon var nere och pratade med läkaren där personligen (är ju nu olika avd endokrina och gyn) så han skulle återkomna så fort han hade gått igenom svaren. Bara jobbigt att gå i ovisshet och vill bara veta om det är kört för mig eller om det finns något man kan göra!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-21 15:14:08 följande:
    Hoppas att du får prata med en läkare som kan ge dig bättre svar. Jag äter själv levaxin o det jag vet är att det är bra att ha lågt tsh iaf men t4 vet jag tyvärr inte alls något om... Jag tror säkert att det går att medicinera så att du får koll på värdena men det kanske kan ta ett tag att stabilisera o få rätt dos.
    Förstår att du vart orolig vännen! Men det kommer lösa sig <3 KRAM!
    Tack gumman <3. Det värsta jag vet är att gå i ovisshet, oavsett vad det gäller. Hade känts bättre om det varit under el överprod så man vet hur man ska medicinera. Men konstigt åt båda hållen, tycker det är såååå märkligt. Jag kan säga att hade jag inte tagit prover hade jag inte känt att något är fel. Hoppas jag får svar snart! Kram <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-21 19:41:50 följande:

Nenna9, jag läste lite om tsh och det verkar som att om man har lågt tsh så har man oftast också högt t4 som en följdeffekt. Vet inte om jag missförstått men tror också att de kommer att hitta en lösning till dig. Kram

Hur underbar är inte du som kollat <3. Stort tack! Hoppas så att du har rätt! Kram <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-22 08:47:24 följande:
    Så lite så :) Ska jag vara ärlig så hade jag läst lite om tsh innan på en av mina google-frenzy ;) Blir ju lite knäpp ibland och får för mig att diagnostisera mig själv. Men om en vecka så är det äntligen dags att låta någon annan med lite mer kunskap göra det.

Hoppas du snart får prata med läkaren så du slipper gå och oroa dig.
    Hahaha känner igen det där;). Vad tiden ändå springer iväg, är det bara en vecka kvar nu! Skönt att kolla hur det ligger till! Visst sa du att du hade 1 fungerande äggledare? Som jag förstod skulle det inte direkt påverka fertiliteten? Vet du något mer?
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-22 12:45:05 följande:
    Ja det är konstigt, mitt i all väntan som känns så seg så rusar tiden fram.

Japp, en äggledare kvar som förhoppningsvis fungerar, det var i alla fall det de sa i samband med operationen. Fertiliteten är väl lite påverkad av det, men inte så mycket som att den halverats iaf. Annars vet jag bara att jag har ägglossning relativt regelbundet (om man får tro fertilityfriend som jag anävnder mig av när jag tempar) och att tiden mellan äl och bim också är rätt så konstant. Mannen har ju lyckats befrukta mitt ägg åtminstone en gång så några pigga spermier har han ju iaf. Försöker att inte spekulera så mycket fram tills vi förhoppningsvis får något svar.
    Visst borde det ändå vara så att har man äl så är man väl ändå fertil kan jag tycka! Fick ni MF förut? Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader