Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2016-05-01 19:12:37 följande:

Var hos kvinnokliniken i torsdags o fick göra vul. Slemhinnan var 7 mm tjock dag 11 i cykeln vilket läkaren tyckte var bra så det kändes skönt. Fick positivt ägglossningstest i tisdags dag 9 redan o läkaren såg också på VUL att ägglossning precis skett :) 

Tar endast trombyl denna cykel o ska ta progestron vid plus. 

Är idag på äl+5 o hoppas så att det är något på G <3

Man blir så nedstämd o deppig vid mensen men sen den här tiden är man så sjukt hoppfull igen. Tur att man lyckas hålla hoppet uppe månad efter månad :)

Fick även veta att vi kan kontakta fertilitetskliniken i augusti för ivf. Känns skönt att veta att vi får hjälp ifall att! 

Hur går det för er andra o hur mår ni? 

KRAM till er alla kämpar <3

Ja jag är så sjukt förvånad att man orkar ha hoppet varje, varje månad iaf de som försökt i många år. Tycker de e jobbigt efter snart två år. Men de e väl som alla säger, hoppet är det sista som sviker oss. Läser ju på internet att många kör ivf o ivf säkert nio ggr, hur faan orkar man. Starka kvinnor :) stor eloge till dem...

Vad skönt att veta att du får en backup, progestron. Det måste ju släppa lite oro? Hur de går o går...som sagt vi får ju försöka själva i sju månader utan hjälp, innan ivf. Så nu testar jag på akupunktur o bara gått en gång hittills, så kan ibte svara på hur det går än ;) nu inväntar vi bim samtidigt (jag om tio dagar).. Lycka till :)
  • miamarina84

Hur går det för er? Jag har fått tid på sahlsgrenska för första mötet på onsdag :) vill att det ska bli onsdag nu.

• miamarina84
    emzerus skrev 2016-06-17 18:17:01 följande:

Vart gravid i mag men tidigt missfall igen... är nu på äl+1 o bim 1 juli då återstår o se. Har fått tid till fertilitetsmottagningen 17 augusti för ett första möte. Får se om de kan göra mer tester på oss där. Om inget är fel på mig eller mannen så får vi inte hjälp först det hått 2 år utan nån graviditet/missfall...

Är det ivf ni ska påbörja?

Skönt att ni fått tid innan sommaren iaf o hoppas ni får bra hjälp! <3

Åh beklagar missfallet :( inväntar äl precis som du. Jsg hade grav symtom nyss utan att analysera (typ) men det vsr negativt. Jag hoppades vara den kvinna som var gravid men ändå ha mens ;) men vad skönt, de e ju snart augusti :) precis mer tester o blodprov tack, man vill ju att de hittar något "det" som är fel osv. Man vill veta att de testat ALLT.... Men du får ibte ivf för att du blir gravid men olyckligt vis får missfall? Ja ivf blir det. Så nervös att de ska säga att mina ägg är dåliga, då sambon har bra spermier. O ändå har jag ALDRIG varit gravid.
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2016-06-17 18:32:32 följande:

Skönt att det händer något för er! Förstår att du längtar. Massa lycka till!

Ja alls håller ju på att vänta på sin sak osv.... Hur går det för er?
  • miamarina84

Hur går det för er på semestern :) har ni tid att njuta o glömma allt annat? Kram till er

• miamarina84
    emzerus skrev 2016-08-16 19:09:00 följande:

Var ett tag sen jag skrev här i tråden... Var väldigt optimistisk innan sommaren o min semester då jag kände att då har vi all chans att lyckas. Härligt väder o total avkoppling. Så när jag började jobba igen o hunnit med mens två gånger så kände jag mig rätt bitter :( 

Förra sommaren vart jag gravid 3 ggr i följd o visserligen vart det ju missfall alla tre gånger men jag kan inte låta bli o fundera- vad har ändrats sen dess? varför blir vi aldrig gravida nu för? 

Är idag på äl+8 o dum som jag är har jag redan tagit gravtest som är helt negativa. vet att det är tidigt o att det finns en chans fortfarande men det känns bara kört :( 

Imorgon ska jag o min man till fertilitetsmottagningen iaf för ett första möte. jag hoppas att de har en plan för oss o att de kommer komma med råd o förslag på hur vi ska gå vidare nu. Att det inte kommer vara jag som behöver googla o själv komma med förslag o lösningar som det varit hittills när jag gått på kvinnokliniken (efter missfallsutredning)

Väldigt bistert inlägg detta, men behövde bara skriva av mig lite. 

Kram till er som läser denna tråd o fortfarande kämpar! <3

Du har all rätt att tänk" om" det ibte hade blivit missfall. Då hade du haft den fina familjen du kämpat så med. Du hade sluppit att känna dig bitter nu. Nu hade du varit bitter för sömnbrist i så fall ;) men bra med en plan iaf o förhoppningsvis hjälp Av något slag. Jag kan inget om missfall, aldrig fått plus på stickan. Men nu om 14-16 dagar har jag tänkt att då kommer det :) igår var vi o gjorde äggplock på vårt första ivf försök o i morgon sätter vi in ett tvådagars.

Så jag kämpar vidare iaf o hoppas du gör det med <3
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-08-17 16:59:36 följande:

Åh, hoppas att det gått bra idag <3 Håller tummarna hårt för att ni får ett plus om ett par veckor!! 

Hur har allt gått med äggplock o så, gjort ont?

Självklart kämpar jag också vidare, finns liksom inget val <3 

Jag är jätte mesig med smärta o pipig o gnällig. Men man får så mycket medicin så jag kände inte direkt något. Man känner att de gör något men inget gör ont :) jobbigaste var att sätta in embryot för då var de tvungna att öppna upp så mycket tyckte jag :/ hade väldigt ont efter äggplocket fram till insättning. Sedsn har jag kunnat jobba . Har ni fått tid nu i september? Skönt att det är i rullning :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-08-19 21:57:21 följande:

Håller verkligen tummarna stenhårt att det blir plus för er nu!

Ja vi har tid 6 september o ska få svar på prover jag lämnat samt min mans spermier ob som han ska lämna om ett par veckor. Ska även göras upp en plan för oss.

Jag har plussat igen :) fick svagt positivt i förrgår dom sedan ökAT i styrka o idag positivt på cb digital. Är på äl+11 idag så går se om jag passerar bim denna gång. Men har en bra känsla idag iaf <3

Åh så spännade

Håller alla tummar o tår :)
  • miamarina84

Började resan september 14 och nu september 16 fick vi se ett plus. Första plusset ever gravid 2-3 :) vi lyckades mitt emellan två ivfer. I augusti misslyckades vi och v 45 har vi äggplock inbokat.. Under kan ske :)

• miamarina84
    emzerus skrev 2016-10-11 20:17:48 följande:

Det gick inte vägen denna gång heller. Gjorde ultraljud idag I v 10+6 o fostret var i v 8+1 och det fanns inte längre någon hjärtaktivitet :( är så fruktansvärt ledsen o arg o tycker livet är sjukt orättvist!

Blir skrapning på fredag :(

Nej. Faan detta orättvisa i livet. Kan inte relatera till din sorg då jag aldrig varit där. Men blir så ledsen. Hur mycket ska man orka?? Du är verkligen en stark kvinna o vet att när sorgen läkt, går ni på det igen. Men tillåt dig att sörja. <3
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-10-15 11:35:14 följande:

Tack <3  Livet är inte rättvist men tycker att nån måtta får det väl ändå vara... 

Hoppas att det går bra för dig! <3

Men verkligen. Så gud delar ut problemen lite,hur mycket orkar man :/ på fredag blir vårt tidiga ultraljud. Hoppas innerligt på ett hjärta där?
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-10-15 17:00:35 följande:

Håller tummarna för dig <3 vilken vecka är du i då?

På fredag har jag gått in i v 8 :) vi tror knappt det är sant. Blandad förtjusning ;)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader