• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-09-06 11:00:15 följande:
    Förstår det vännen! <3 Inte konstigt att du känner dig helt slut, både psykiskt o fysiskt. Tar enormt på krafterna att försöka o försöka, att hoppet tänds, att inte riktigt veta, att vänta o sen besvikelsen när det inte går som man vill, tror o hoppas. En känsloresa utan dess like som liksom börjar om o om igen varje månad. Förhoppningsvis får du svar på lite funderingar på tisdag o får se så att allt är som det ska o ta nya tag vid nästa ägglossning.
    Håller verkligen tummarna för dig vännen! <3 KRAM!
    Tack fina vännen <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-07 12:55:35 följande:

Imorse tog jag ett clearblue digitalt o det visade Inte gravid.... va faan!!!
    Har ringt kvinnokliniken o hoppas så att läkaren ringer mig idag för jag vet varken ut eller in just nu... Är det kanske för tidigt för det digitala, men är ju trots allt på Äl+15 idag? men plussen i lördags o i söndags var ju ändå rätt svaga o hcg kanske stiger sakta i denna graviditet?
    Är såklart ingen av er som kan svara utan det är väl bara så att tiden får utvisa... men är såå frustrerande! Ska det aldrig kunna gå smärtfritt o komplikationsfritt för oss :(

Va faaaan! Förstår din frustration! Men som jag också förstått så tar det längre tid att se på digitala så försök ha lite tålamod, lättare sagt än gjort, jag vet vännen! Hoppas de nu ringer upp från kvinnokliniken så du får lite svar. Är ju bättre att du redan nu får progesteronet utskrivet! Håller såååå tummarna<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-09-07 13:03:04 följande:
    Va faaaan! Förstår din frustration! Men som jag också förstått så tar det längre tid att se på digitala så försök ha lite tålamod, lättare sagt än gjort, jag vet vännen! Hoppas de nu ringer upp från kvinnokliniken så du får lite svar. Är ju bättre att du redan nu får progesteronet utskrivet! Håller såååå tummarna<3
    Är du förresten sjukskriven?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-07 17:22:49 följande:
    De ringde aldrig från kvinnokliniken idag...:( Hoppas att de ringer imorgon iaf. Var på vårdcentralen idag för annat o läkaren där gjorde ett stresstest på mig mm o han tyckte det lät som att jag var stressad o liksom varit med om för mycket o sjukskrev mig 2 veckor framåt... har även fått tid hos kurator nästa vecka.
    Är till på köpet dunderförskyld just nu så det gör mig nog extra gott att vara hemma o vila o ta det lugnt ett tag.
    Fick ta ett gravtest hos läkaren också som tydligen var negativt...men frågan är ju vad de använder för test. Fyy va allt känns ruttet just nu!! :(
    Åh men hjärtat vad jobbigt:(:(:(. Men de har väl liknande test som vi har hemma så ta inte ut något i förskott. Hoppas ju så att det är din tur nu. Tycker det är bra att du är hemma ett tag nu och försöker komma ikapp med alla känslor och allt du gått igenom, det behöver du säkert. Däremot tycker jag det är förjävligt att kvinnokliniken inte ringt upp!!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-07 18:54:41 följande:
    Tror tyvärr att det är kört...tog ett cb test nyss o kunde möjligen ana ett svagt plus men det försvann sen efter tiden gått ut. Och det var i vilket fall svagare än det jag fick i lördags så känns kört :(

Just nu känns det som om det aldrig kommer gå! Ägg o spermier som lyckas möta varandra har vi ju men är det kvaliten det är fel på eller nåt i livmodern? Tänk om vi aldrig kommer kunna få egna barn? Sånna tankar snurrar nu o jag är såå ledsen...:(
    Förstår att det känns hopplöst vännen:(. Så himla tråkigt! Man bygger upp hopp och sen tappar man allt igen. Men jag tror stensäkert på att det är din tur snart men ibland får man bara tycka att allt är blääää för det känns det självklart som då och då. Stor kram <3
  • Nenna9

Då har jag varit på Sophiahemmet. Började med att göra ultraljud och jag hade haft ett väldigt tidigt mf. Livmodern såg helt normal ut och hon kunde också se att äl var på gång inom ca en vecka. Hon sprutade in kontrastvätska för att kolla äggledarna och spola dom. Vänster sida var bra passage på. Höger hade hon väldigt svårt att se och hon kunde inte säga om det var mindre passage där eller om den låg så att man inte kunde se. Oavsett sa hon att man kan bli gravid ändå för att äggledarna hjälper varandra eller hur man nu ska förklara. Men enda sättet man ni kan se höger sida är via titthålsoperation och det är ju inte aktuellt! Hade hellre vetat rakt av om höger funkar eller inte. Lite blandade känslor här!

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-08 13:06:04 följande:
    Skönt att få lite svar :) Ja, en äggledare räcker för att kunna bli gravid, har själv bara en kvar och de sa samma till mig. Men jag förstår att det hade känts skönare att få ett tydligt svar. Vad är nästa steg?
    Sambon ska lämna test typ i övermorgon, när han gör det ska vi ringa för återbesök, blir om ca 2-3 veckor. Då går man igenom allting och ställs ev i en ivf kö om vi inte blir gravida innan. Läkaren skulle ringa mig nu, tio i två för har lite frågor så uppdaterar mer snart vad hon hade o säga.
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-09-08 13:37:54 följande:
    Sambon ska lämna test typ i övermorgon, när han gör det ska vi ringa för återbesök, blir om ca 2-3 veckor. Då går man igenom allting och ställs ev i en ivf kö om vi inte blir gravida innan. Läkaren skulle ringa mig nu, tio i två för har lite frågor så uppdaterar mer snart vad hon hade o säga.
    Som jag skrev innan så var det en av äggledarna som var sämre passage men det varven vänstra som var lite sämre och det var ändå där jag hade äl då jag blev gravid förra månaden. Nu kunde hon se att äl kommer ske på höger sida så ökar förhoppningsvis chanserna lite mer denna månad.
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-09-08 16:58:08 följande:
    Hmm varför ställs ni i ivf kön med en gång, trodde man var tvungen att testa en massa osv innan kön?
    Vi har tagit alla tester, bara sambons kvar och om hans visar bra (vilket de förmodligen gör, med tanke på att han gjort 2 tjejer gravida förut) så är hjälpen för oss isf ivf. Lika bra att stå i kö där, är ca 6 mån väntetid. Men som läkaren sa kan vi säkert bli gravida själva igen ändå men ändå skönt att ha köplats om vi inte blir det på 6 mån till..
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-10 19:20:47 följande:
    Förlåt vännen att jag inte har svarat här inne :(

Va skönt att allt såg bra ut iaf o att de gjorde en ordentlig undersökning! Härligt också att en ny ÄL är på G, håller tummarna för er denna gång! <3

Dröjer det länge innan en ev IVF kan bli aktuell?

Kram!
    Ingen fara vännen men saknat dig här:)<3. Absolut skönt att det mesta såg bra ut, förutom den lilla tröga vänstra äggledaren de hade svårt att se genomflödet på men behöver inte vara något fel för det. Nu var det iaf äl på högra sidan som det är ordentligt flöde på så hoppad det tar sig! Hon trodde att kön var ca 6 månader och den skrivs vi in på bör återbesöket är, ca om 2-3 veckor. Så ivf blir isf runt mars april om vi inte blir gravida innan dess. Killen ska också lämna spermaprov snart men med tanke på att äl är runt hörnet väntar han med det till nästa vecka då det måste gå mellan 2-5 dagar efter senaste utlösning. Om det blir som tidigare månader är äl runt måndag.
    Hur mår du fina?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader