Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

På tal om annat så blir det zonterapi på torsdag, längtar :)

• miamarina84
    miamarina84 skrev 2016-02-06 23:10:43 följande:

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

På tal om annat så blir det zonterapi på torsdag, längtar :)

Trodde jag var på äl +7 tji fick Jsg.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-02-07 06:02:04 följande:

Jag har också tänkt på zonterapi. Första gången du ska på det?

Bokat in två tillfällen till en början men ska på torsdag när jag är där första gången ska jag boka in några till ;) hitta en zonterapi som arbetar mot fertilitet då. Efter några månader vill Jsg även testa akupunktur :) värt att testa lite.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-02-07 09:32:03 följande:

Ja tänker att det kan väl inte skada. Okej visste inte att de kan ha olika inriktningar. Får kolla upp det.

Jodå, vissa har vidare utvecklat sin utbildning inom zonterapi typ så de har licens för det, värt att kolla upp :)
  • miamarina84

Sks ringa min infertilutrednings gubbe i morgon o kolla vad mitt sköldkörtel prov låg på egentligen. Provet låg normalt sa han under utredningen o ibte tänkte jag på att fråga. VAD jag egentligen låg på. Helst ska man ligga under 1-2 så vill verkligen veta. Om jag ligger högre kommer jag att vilja ha tabletter ändå så jag ligger lägre, för att höja fertiliteten.... Vet ni vad ni ligger på?

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-02-22 16:30:44 följande:

Tänkte kolla om någon vet.. Har använt cb ältest dubbelindikator för första gången. Hade blinkande gubbe igår (hade sex). Imorse visade den redan fast smiley så antar att det är idag jag är max fertil. Någon som vet när äl sker? Idag, imorgon? Är det bättre att ha sex några dagar till nu? Ska ju köra på ikväll iaf men kanske lika bra på tisdag också? När jag haft det rosa cb så visar den antingen ring el fast smiley och om jag förstått det rätt så sker äl ca 12-36 timmar efter fast smiley. Är det samma på dessa lila?

Jspp de lila är likadana så ha sex idaf på fast gubbe sen igen om ca två dagar. Sen e det slut på sexandet ;)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-02-22 20:02:31 följande:

Jag vet inte alls vad jag har för tsh, bara att det var mycket lågt men inget som de trodde var farligt. Imorgon ska jag lämna blodprover och på fredag får jag reda på hur de ligger till. Tycker det är bra att du kollar upp det för om det är lättjusterat med medicin är ju det toppen! Kram

Mitt värde vsr 2,1 så relativt lågt så hoppas ibte att det ska vara något problem. Men läste att någon klinik i Malmö ville att man skulle ha ett :/ hoppas du får bra resultat :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-02-22 19:28:09 följande:

Det kan väl vara bra att kolla upp...fick du nå svar idag?

Jag har legat väldigt lågt tsh efter mina operationer o hade i oktober 0.08. Alldeles för lågt så sänkte levaxindosen ett steg o tog nya prover vid jul o då hade mitt tsh stigit till 14. Så det var ju på tok gör högt :( har höjt dosen igen o ska ta nya prov om ett oar veckor... jag gissar på att det är pga att jag ligger fel i fosfn hela tiden dom ställer till det för vårs gravid planer :( riktigt irriterande! !

Men oj 14 de e bra högt o 0,08 så långt. Sådan skillnad :( vad ör fosfn för något? Hoppas att nästa prov blir alldeles perfekt så ni får köra igång igen o inte vänta som Alltid.
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-02-22 19:59:08 följande:

Tack:)! Nu är vi klara för idag och laddar om till imorgon då, hahaha;)! Kram

Vi är oxå klara för idag ;) snart snart öl här. Man är alltid så extra glad när man vet att man har spermier i sig :)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-03-10 12:10:56 följande:

Hej alla fina, gravida och icke gravida:).

Hur mår ni?

Min mens kom igår tyvärr men det känns helt ok! Hade väl inte vågat tro att det skulle ta sig på första försöket nu efter operationen. Men hoppas gör man ju alltid:). Så vi tar nya tag:). Känner att vi mår väldigt bra iaf och känns skönt att veta att IVF finns till höst om vi inte lyckas innan, vilket jag ändå tror och hoppas att vi gör:). Vi försöker koppla av och njuter av varandra och ser fram emot en härlig vår och sommar. Antingen med gott vin el alkoholfria drinkar, det blir som det blir. Hursom är det tryggt att IVF finns där iaf. Målet är att bli gravida i år såklart:).

Kram på er alla <3

Vi slutar väl aldrig att hoppas ;) min mens ska komma om två dagar o mina spottings börjar väl när som helst oxå :( vi har oxå ivf i höst (augusti). Men du skriver att att ni är mer harmoniska, haha jag försöker o kan nog säga att Jsg är lite lugn. Försöker du hålla dig sysselsatt så du inte tänker så mycket eller hur gör du? För ni ska väl fortsätta att försöka pricka in äl så gott som går?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader