Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Hade faan ingen ägglossning i december vad sur jag blir, peppar peppar jag som alltid har ägglossning. Utredningen klar så i januari ska vi ställa oss i ivf kö o funderar även på att ha ett uppehåll med barn göranden under januari.. En paus efter typ 15 månader ;)

• miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-12-28 21:03:14 följande:

Känner så väl igen den där känslan när ännu ett försök misslyckas. Jag testade negativt på julafton. Dock har mensen inte kommit än så jag fattar ingenting. Får väl testa igen innan nyår, men gruvar mig verkligen för att se ett till negativt test. Kanske har kroppen bara hoppat över en cykel. Nej, nu blickar vi framåt mot ett bättre 2016 :) kram!

Ja ett nytt med nya möjligheter :) detta är vårat år som är med i denna tråd mfl :)
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-01-01 23:17:20 följande:

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

Hoppet är det enda som sviker en, håller tummarna.... Har hört att man kan ha ägglossning trots ägglossningstesten säger annat ;) kroppen kan skoja mycket med oss, vi måste vara med om allt innan hehe. Lycka till nu :)
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-01-03 10:12:34 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett test igår kväll som såklart va negativt. Bröt ihop i vanlig ordning och känner mig rätt värdelös just nu.

Jävla skit :(
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-01-07 13:34:21 följande:

Äntligen så kom blödningen igång igår. Idag fick jag brev från läkaren om blodprovet. Det visar att jag inte haft äl i dec. Ska lämna samma prov denna cykel. Visar det ingen äl blir det ultraljud på äggstockarna och börja med Pergotime som kickar igång äl förhoppningsvis.

Känns som att vi tagit nästa steg på denna långa resa.

Hopppss du har ägglossning :) har du gjort en utredning och kollade dem inte dina äggstockar då? De gjorde de på mig iaf. Härligt att något händer iaf o förhoppningsvis hjälper till :)
  • miamarina84

Om killen hade bra spermier o andra tester under fertils utredningen tjänar de då något till att han äter zink eller folsyra? Tänkte på om jag ska propsa på honom vitaminerna iaf.

• miamarina84

16 gången gick åt skogen, ovanligt :( har nu ringt infertilitetskliniken då Jsg ibte blev gravid under december o januari, så skulle ställa oss i ivf kö nu.. Nu inväntar jag en remiss :) men vad ör det för remiss tro ni som kommit lite längre? Är det till ett möte om eventuellt planering framöver?

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-01-19 18:49:35 följande:

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

Kul att höra ifrån dig. Du har varit borta ett tag, men har anat operation. Låter toppen att du mår bra nu. Nu är du på rött väg o snart i toppform igen :)
  • miamarina84

Har använt mig av ägglossningstest typ sedsn september -14 men nu kastar jag dem. Veta när jag har ägglossning så det blir sexande lite innan o efter :) nu hoppas vi att mitt undermedvetna blir lugnande, även jag känner mig lugn. Det blir även mindre kaffe o godis o mer grönt, nu jäklar :)

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader