Marsbebis 2016
Inga vändningsförsök alltså. får se hur det blir nu. Vet inte riktigt om jag hoppas på snitt eller vaginal fl!
Jag har inte börjat tänka på förlossningen än, men börjar inse att det kanske är läge för det nu!?
Gått 28 fulla veckor nu. Firar med att ligga däckad med 39graders feber, dottern som smittat, själv legat däckad hela vecka men nu är hon frisk och jag sjuk. Härligt! Mannen kommer hem på söndagskväll först. Tips för att underhålla/underlätta? Bara legat på soffan hela dagen och tror inte hon tillåter det imorgon..
Hej, har en liten fråga, borde kanske ringa bm, men orkar inte ringa i onödan.. Har fått en konstig värk/smärta precis ovanför gravidmagen. Känns typ som en kombination av håll/känslan när man är jätte hungrig/värk.. Någon som känner igen det?
Hej, har en liten fråga, borde kanske ringa bm, men orkar inte ringa i onödan.. Har fått en konstig värk/smärta precis ovanför gravidmagen. Känns typ som en kombination av håll/känslan när man är jätte hungrig/värk.. Någon som känner igen det?
Hur har ni det med träningen? Jag är ju normalt en ganska aktiv person (tränar I snitt fyra pass I veckan).Pga foglossningen och ffa att jag började känna mig så tung och otymplig runt vecka 25 så har jag de senaste veckorna dragit ner det till 3 pass och det har blivit mest typ styrketräning och spinning eller konditionsmaskiner I gymmet. Nu har jag också varit förkyld I nån vecka men idag, prick 3 månader till bf, gick jag ut på en promenad med 12-åringen och 9-åringen följde med på cykel. Och jag orkar verkligen ingenting! Får sammandragningar så fort jag försöker gå I mer än snigeltempo. Tanken var att jag skulle ge mig på lite styrketräning nu I eftermiddag men det känns som att det bara inte går. Minns inte alls från tidigare graviditeter att jag tappade ork på det här sättet när det ändå var 3 månader kvar... Nån som ännu lyckats upprätthålla sin normala träningsfrekvens och intensitet?
Den obefintliga träningen känns ännu bättre nu när jag sitter på pizzerian och väntar på kvällens middag.. Haha.. Skyller på de underbara stockholmsköerna och brist på fantasi.. Var dock längesen vi åt pizza så det känns ändå ok ;)
Nu har jag äntligen blivit julledig, kunde inte komma mer lägligt.. Blir dock lite jobb hemifrån, någon av mellandagarna, men i det stora hela är jag ledig iaf fram till den 7/1..
God jul tjejer! Nu är jag/vi äntligen klara med alla förberedelser inför julen så från och med nu ska jag bara njuta till tusen..
Hej på er.. Har haft ett lite uppehåll i tråden, men läst en del ändå.. Har passat på att njuta av julledigheten till tusen utan en massa måste , underbart! Gick in i vecka 30 idag och det märks att det börjar närma sig slutet nu.. Sammandragningarna kommer oftare ich halsbrännan på kvällar/nätter går mig smått på nerverna i kombination med att jag även vaknar pga toalettbesök, törst etc. Gaaah.. Halsbrännan är orsaken till vakenheten just nu, suck och stön ;)
Började jobba igår igen och kände tyvärr direkt att det inte gick att ge 100% pga sammandragningar och lite (*peppar,peppar*) foglossning trots kontorsjobb som inte är fysiskt ansträngande i sig.. Vi får se om jag klarar av att jobba till början/mitten av mars som varit planen från början.. Ska till bm på onsdag så vi får se vad hon säger..
Sorry för långt inlägg, men blir lätt så när man är vaken mitt i natten för sig själv ;)
Ska passa på att läsa i kapp lite mer nu..