Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2016-03-16 19:31:12 följande:

Inneskor är fab! Jag hade som störst glädje av dem under sutureringen. Det var en student som sydde, så det tog sjukt lång tid med fötterna i luften och jag frös innan min man satte på inneskorna...! Hoppas du slipper sy förstås!

Lite udda användningsområde för inneskorna, man tänker sig kanske mer att de ska vara till att gå i men din variant låter också bra!

Är nervös för det där med att bli sydd... Har inte världens bästa läkkött, mina ärr på magen är inte helt snygga (läs lila och breda), så undrar hur det kan bli ifall jag får sy i underlivet.
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 20:12:57 följande:

Jag har också dåligt läkkött, om jag får ärr så blir det fula och synliga, men snippan läkte fort efter nr 1 trots klipp och redan idag har jag inte ont längre efter förlossning nr 2 trots att jag fick en grad 2 bristning, så jag inbillar mig att naturen räknar med att man kan få skador i de nedre regionerna vid barnabörd och därför kan det läka lite lättare?

Låter ju bra att det redan känns bättre!! Vad skönt för dig.

Man har väl ganska bra blodgenomströmning i underlivet, det hjälper nog läkningen på traven!
  • Reflexen

Stort grattis, Mia! Så skönt att det kom igång och fortsatte av sig själv!

Och fint namn blev det!

• Reflexen

Elenic:

Min lilla är också långt nere och bökar. Det ilar och trycker på urinblåsa och diverse nerver mest hela tiden, tycker jag. Min mage har sjunkit också, det är inte proppfullt hela vägen upp till brösten längre!

Min kan dock säkert nå ännu längre ner om jag jämför med dina symptom. Jag har inte nått till bajsnödigheten ännu, något att vara tacksam över iaf!

Det är ju inte långt kvar till bf för dig nu, så jag hoppas det drar igång snart!

• Reflexen

Smilla: jag har ingen erfarenhet av blodblandade flytningar, men tycker spontant att du ska ringa förlossningen nu och fråga. De kan ju också göra lite mer ifall du behöver komma in på någon undersökning.

Man ska vara på och ibland måste man känna sig jobbig för att få rätt hjälp!

• Reflexen

Carabellis: haha, älskar att du, med benen i luften (med inneskorna på), läxar upp (sorry, vägleder ) studenten till bättre bed side manners!

Den bilden gjorde min dag lite

Elenic: är inte helt enig med dig, tror att en överkänslig spruträdd patient kan vara precis vad studenterna kan behöva öva sig på ibland! Iaf om de har en vettig handledare som kan visa vad som blev bra/dåligt under passet.

Tror jag skulle tillåta en student öva suturer på mig om jag fått ett bra intryck av hen innan. Inte helt säker på att det skulle kännas helt ok om vi träffades först när hen redan har nålen i handen dock!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-03-17 16:07:48 följande:

Tack för era råd mammave, reflexen och mialinden! På MVC sa de att det inte är något att oroa sig för så länge det inte handlar om mensliknande blödningar, men är nog bäst att höra med förlossningen också. Man råkar ju gärna läsa diverse hemskheter när man googlar! :-/

Tycker ändå att du ska ringa förlossningen, för att få deras syn på saken.
  • Reflexen

Precis min fundering också, Frida! Jag föder dock inte barn för tillfället

Har väl inga större förhoppningar im att göra det inom de närmaste dagarna heller, 38+6 idag.

• Reflexen

Frida: det kan nog vara antihistaminer du fått mot klådan. De kan göra en väldigt trött!

Hoppas de andra snart tröttnat på hembygdsparken o du kan få komma hem o krypa ner i soffan!

Svar på tråden Marsbebis 2016