Marsbebis 2016
Det ska bli så skoj o spännande att se vad alla får sedan! Tänk att det snart är dags tjejer, vi har följts åt i så många månader och nu är vi snart framme i mål!! Helt ofattbart!
Det ska bli så skoj o spännande att se vad alla får sedan! Tänk att det snart är dags tjejer, vi har följts åt i så många månader och nu är vi snart framme i mål!! Helt ofattbart!
Men åååååhhhh! Loggade precis in på försäkringskassan för att kolla att jag hade rätt kontonummer angivet där, och såg då att de bara godkänt min sjukpenning (50%) till 20/2 och inte till 20/3 som jag har läkarintyg på.
Gissar att de tycker att jag borde ta föräldrapenning sista månaden, vilket man ju kan tycka vad man vill om, men det som blir lite konstigt är ju att jag på jobbet nu räknat med att jobba 50% och INTE vara föräldraledig innan förlossningen. Men nu om jag då inte får sjukpenning, hur blir det då? Kan jag jobba 50% och sedan ta föräldraledigt 50%, fast utan ersättning? Eller kan jag sjukanmäla mig, när jag har sjukintyg från läkare, fast FK inte tycker att de ska betala ut några pengar?
Det sistnämnda vore ekonomiskt mycket bättre, inte minst då jag har en sjuk/inkomstförsäkring som täcker upp min lön vid sjukdom, men inte vid föräldrapenning...
Sen tycker jag ändå att systemet är lite konstigt, att en läkare säger att man är sjuk men fk gör en annan bedömning. Men men...
Glöm inte att regeringen Reinfeldt lyckades med konststycket att inga sjukdomar skulle sakna bortre tidsgräns, något läkarkåren aldrig lyckats med...! Mvh bitter rödstrumpa
Tror också på bebisar till veckan! Önskar det var jag men det är för mycket att hoppas på...
Har på känn att första bebisarna kommer titta ut i veckan! Lågoddsare är Frida Li och LisaMKB, nån annan?
Jooo, det förstås! Men om en vecka är jag där iaf! (Fullgången alltså..) Har just genomlidit ännu en natt med totalt 3 h sömn, börjar vara såååå less på det här....
Fast det är väl käckt om du blir fullgången först du har väl BF om ca 4 v?
Jag ligger järnpch moffar glass för att vara säker på styrka föda om det drar igång snart, trots att det är 2 v kvar. Alltid gött med glass!
Ni som har förvärkar.. Hur ofta kommer de och hur länge sitter de i? Jag har börjat känna av lite menssmärta någon gång per dag och det handlar om kanske 30 sekunder om ens det. Gissar på att det är förvärkar?