-
Inte vad ja kommer ihåg 7 år sen sist..Carabellis kusp skrev 2015-10-03 16:53:56 följande:Jag har också det. Samma sak i förra graviditeten. Hade du också det förra gången?
-
Jag har RUL torsdag nästa vecka 15/10 super nervös har hört hjärtat två ggr hos bm o känt bebisen nån gång:)hilda123 skrev 2015-10-07 13:57:51 följande:Nej jag tänker med att det borde gå. Ska få en läkartid att diskutera det iaf. Barnmorskan på mvc tycker det var vansinne att dra sju ggr, fick oxå till mig att man endast får dra tre. Sjukt att detta inte följs bara. Det värsta är väl om man skulle få samma läkare igen...... Men! Nu ska vi vara positiva och det hjälper säkert att gråta en skvätt kanske hos läkaren :) nån mer som har rul nästa vecka?
-
Jag ska till gekås på fredag???? va där mkt bebis saker o kläder? Jag har inget kvar sedan tidigare graviditeterReflexen skrev 2015-10-11 10:48:28 följande:Jag förstår! Är ju inte heller helt övertygad om att det är någon där inne, så har också svårt att handla. Köpte ju tre plagg på gekås i veckan, lite bara för att göra en markering mot mig själv - det är en bäbis på gång, så det så!
Har kollat lite på småkläder i andra affärer, men nu, när jag kan få köpa till mig skälv, hittar jag minsann inget jag gillar. Har när jag inte varit gravid, hittat massor av fina kläder! -
Jag har köpt en Brio Smile:) provkör den lite då o då här hemma o jag e nöjd:)
Vi har även köpt babyskydd! RUL på torsdag sen blir de till o börja shoppa kläder:) -
Tack längtar tills fredag:)Reflexen skrev 2015-10-11 16:18:32 följande:Ja, det finns mycket
Kläder finns ju olika mycket beroende på när man kommer dit, men det fanns fina saker när jag var där. För sju år sen var barnkläderna m en giraff på etiketten de bästa.
De hade: babyskydd, madrasser, kuddar, täcken, sängkläder, babynest, larm, bröstpump, nappar, åkpåsar & en massa annat man kan behöva. Både sina egna märken och kända märken.
Mammakläderna var väl sådär i utbudet, fanns både snygga o tråkiga saker -
Ja de tycker jag o vagnen e ju hög jämfört med många andra:)aztec skrev 2015-10-11 16:13:27 följande:Också sugen på den men måste åka och klämma först 8) men tänkte jag är strax över 180 såmåste funka, tycker du att styret går att reglera bra? :)
-
Grattis:)CatEyes skrev 2015-10-12 16:13:30 följande:
Hej alla! RUL gick bra, är så glad!!
Vi ska få en flicka!!
-
Jag har på torsdag:)CatEyes skrev 2015-10-13 20:56:24 följande:
Grattis alla!! Hur många har RUL kvar?
-
RUL om 2,5h knappt sovit något inatt e så nervös..
-
Allt gick bra:) blir en pojke den 22/3:)
-
Tack:) ja en pojke på 8år o flicka 6år:)Smilla80 skrev 2015-10-15 14:12:07 följande:Så roligt, grattis!! Hade du en pojk o en flicka sedan innan? Härligt att allt såg bra ut! :)) Jag får snällt vänta 3 v till... Men det är ju lite "självvalt".
-
Jag har oxå namn:) min lilla pojke ska heta Milo:)Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:
Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?
Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..
(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)
Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!
Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..
-
Jag har döpt min pojke i magen han ska heta Milo:) har en pojke som e snart 9 år han heter TimothySmilla80 skrev 2015-11-05 20:16:33 följande:Tack så mycket! :)
Jag kan ana att du är en mkt intellektuell kvinna! Nora tycker jag är ett jättefint namn! Tror det betyder "Ljus" på arabiska el persiska... (Men inte helt säker på vilket språk). Astrid L är min idol och det skulle dessutom passa perfekt ihop med mina söners namn... Men jag vill liksom samtidigt att mitt hjärta ska sjunga när jag säger namnet! Plus att jag inte vill att något barn i min omgivning bär namnet utan ge barnet ett helt eget! Ni som funderar på pojknamn då, kommer ni på nåt fint? Kan vara bra att tipsa varandra! =)
Tack för ditt råd ang Listeria! -
Välkommen klart du får va med:)Soltimman skrev 2015-11-06 19:17:10 följande:
Hej!
Får jag vara med här? :)
Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!
-
Jag sökte för 6v sen fick beslut efter 2vEmzaan skrev 2016-01-01 12:34:39 följande:
Gott nytt år alla. Jag vill fråga er som ansökt om graviditetspenning, hur långt innan har ni sökt? Jag hade inte tänkt söka men nu börjar jag tänka om. Börjar bli riktigt tufft att jobba och jag har besvär av foglossning och sammandragningar. Har BF 27 mars och funderade på att gå 15 februari, det är 42 dagar innan BF. Blir kanske långt att gå hemma. Hur resonerar ni?
Har bf 22/3 går på grav penning 22/1!