Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Idag fick vi sista matleveransen av min mamma. Fått underbar mat dessa dagar, med goda sallader o tillbehör o efterrätt varje dag! Idag fick vi ostbricka som efterrätt. Min man köpte hem lite vin, men den ställde han i frysen lite snabbt....o glömde den! Så de blev inget vin haha.
    Moa äter inte så ofta än, kanske var 3 e timme o sover hela tiden, o tar gärna napp. Jag njuter av dessa lugna dagar o inväntar....."förändring".

• Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:35:21 följande:

Tack, ja - helt underbart!

Namnvalet är för övrigt klart nu - det blir en Ellis! <3

Precis som du ville!!:)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:31:12 följande:

Vilken underbar grej med maten från mamma!

Låter som en skön tillvaro! :)

Idag fick vi laga mat själva, men det klarade vi rätt bra ändå....oxfilé o några droppar vin. Mmmmm!!
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-04-02 17:29:29 följande:

Haha, härligt med fler glufsbebisar! :)

Tror vi får köra napp här med, blir mitt första nappbarn isf. Men restriktivt, vill inte ha en unge som bara är nöjd med napp i munnen dygnet runt.

Maken gjorde ett bra jobb på förlossningen! Det märktes att han inte hade full koll, och det märkte han nog med, men han kunde ge mig vad jag behövde. Vilket ju inte var så jättemycket, mest en hand att hålla i (hänga i...) när det var som värst (övergång mellan öppning och kryst) och ffa att jag inte behövde vara ensam. Det var knökafullt på förlossningen när vi var där och rätt rörigt med personal, så han var min fasta punkt.

I efterhand är både han och jag glada och nöjda med hur allt blev. :)

Å det är hans första barn?:) hur känns det för honom?
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-04-03 08:59:32 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..
    Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?
    Psyket börjar bli lite instabilt nu..

Jag lider med dig. Skit jobbigt!!:(
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-04-04 08:11:56 följande:

Bf+11.. Ringde precis och spelade in meddelande till min bm om att hon gärna kan ringa och boka in tid för igångsättning typ nu, helst igår, börjar tappa tålamodet nu.. Orkade inte vänta på att hon skulle ringa mig under FM, skadar inte att ligga på lite..

Just nu känns det osannolikt att fl skulle dra igång av sig själv. Inga känningar mer än sammandragningar som tidigare. Idag blir det soffläge.

Bra att du "trycker" på. Eller så får du göra som Läckberg, ring o säg att du känner mindre fosterrörelser så får du kanske en igångsättning direkt :)
  • Frida Li

Jag kände mig knäckt fast jag inte gick över tiden. Men det kändes som jag gjorde det eftersom jag trodde jag skulle föda tidigare eftersom storasyster kom tidigare. O jag tyckte oxå att det var jäkligt svårt psykiskt den sista veckan, o ALLA frågade hela tiden o de tyckte oxå att jag gick över tiden. Tänker på er tjejer!

• Frida Li
    mammave skrev 2016-04-07 09:38:48 följande:

Enmånaders läkarbesök idag. Är lite orolig att han inte får i sig tillräckligt. Den senaste veckan har jag knappt kommit ur soffan (utan överdrift) då han legat vid bröstet konstant och två kvällar har jag tom varit tvungen att ge lite ersättning då han blivit arg o ledsen vid bröstet till slut. Vill så gärna att amning ska funka o kämpar på. Innan har det funkat bra, visst har han ätit ofta, men inte som denna vecka.....

Han är i en tillökningsperiod nu. Det är därför han vill amma så ofta. Där var en jätte bra artikel i en Vi föräldrar Tidning nr 1 om just vanliga problem med amning. O just om "bebisen går inte upp i vikt". Där står råd om hur barnet ska ta vårtan samt om att man ska amma ofta. Se om du kan hitta artikeln, men jag har fått just detta nummer i två av mina babyboxar.
  • Frida Li

Moa vägdes igår o hon har ökat 500g på en vecka.
    För att öka mängden gäller det att amma mer helt enkelt, äta varierat o bra (ingen bantning!!) o försöka dricka mycket! Ibland glömmer man bort att dricka mycket, prova med det tjejer! O försök att inte stressa upp er!

Många säger att de inte har tillräckligt med mjölk, men kroppen kan producera så att det täcker barnets behov. Vi är byggda så! Tänk när vi bodde i grottor för miljoner år, då hade vi ingen ersättning o då gällde det att amma sitt barn så det överlevde :)
    Jag pumpar ju nu för jag donerar mjölk, pumpar ut 300 ml per dygn, o min mamma uppskattar att Moa äter 700ml per dygn nu. Nu har ju pumpningen hjälp min produktion, så att pumpa kan man oxå prova. Nu har jag en super bra dubbelpump som jag fått låna från mammas jobb. Det underlättar mycket!
    Kämpa på tjejer!

Svar på tråden Marsbebis 2016