• Madski

Marsbebis 2016

Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.
    Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Vad härligt att hon äntligen kommit, grattis! Usch, låter som en kl nog förlossning, men skönt att allt gick bra till slut! Passa på att vila upp er nu innan hemgång!
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-27 13:18:03 följande:
    Förstår att ni längtar! Så segt när man är på övertid. När föddes din flicka nu igen? Efter BF?

Siri känns bra. Det är min mans förslag och min mamma sa också det. Alva passar bra också, men det blir trista initialer som man kan bli retad för, vilket jag blev. Man kan ju iofs bli retad för alla namn...

Har ni några förslag till lillebror? Nästan allt passar ju med Alva. Inte Alvar kanske
    Hon föddes på bf+10 (startade på +9) så tyvärr är jag inställd på ca en vecka till, suck.

Haha, nej Alvar blir det inte :)
    Jag vill Nils, sambon Douglas och dottern Theodor/Theo så ingen röd tråd överhuvudtaget :) men, men det löser sig alltid. Han får bli kallad lillebror till att börja med..
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-27 16:56:49 följande:

Inga känningar här heller, Madski! Hade tänkt ta en tur till köpcentrat vi också, men vi blev kvar hemma. Skönt det också!

Jag har mockat i stallet o sovit på soffan - prima söndagsaktiviteter!

Vi är väl inte så många kvar nu? Inte så mycket månad kvar heller i o för sig!

Nej, bara några få av oss kvar nu, Orkar (som vanligt) inte leta upp bf listan.. ;)

Ja, skönt med en hemmadag också! Nu är vi hemma hos ett par vänner, jag har intagit soffläge, barnen leker och de andra vuxna hänger i köket och planerar de kommande fotbollsträningarna, haha.
    Bara inhandling av middag kvar (känns som att det lutar åt taket away) och sen ska bara ta det lugnt hemma och kanske måla tånaglarna!? Hehe.. Värt att testa :)
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-27 19:43:25 följande:
    Ja, det är från den boken/serien. Älskade både boken o serien! *nostalgi*

Jag vet vad det blir, men min man vill inte veta så det är hemligt tills hen tittar ut
    Oj, imponerande att du lyckats hålla det hemligt! Jag hade nog råkat försäga/avslöja mig..

Men har du lyckats hålla dig neutral vid inköp av kläder etc, eller har Du gömt undan lite mer typiska kill/tjej kläder!? Självklart kan båda könen ha vilken färg som helst, så jag hoppas att ingen missuppfattar mig.. Varken Jag eller sambon är (tyvärr) inte så genus när det kommer till kläder utan handlar mest på respektive avdelning i butikerna.
  • Madski

Vet inte riktigt om min Sambo har koll på att att bebis kan komma när som helst!? Fick precis info om att ena bilen ska in till verkstaden på onsdag och jag fick ansvar för att lämna in den, haha., jag började asgarva när han sa det och svarade med Att jag tänkte vara på BB då, men annars kan jag såklart hjälpa till.. Vet inte riktigt hur han tänkte, men han sa att det var lika bra att boka in en tid och i värsta fall boka av.. Killar...

• Madski

Fick någon slags överskottsenergin i kombination med psykbryt på att bo som vi bor för tillfället (mellanboende i en lite för liten lägenhet) så jag slog till på storstädning och lyckades precis med bedriften att bryta av blandaren i köket, fråga mig inte hur, men av gick den när jag polerade som bäst.. Skjut mig! Ringde sambon (som är iväg och byter till sommardäck) och hade lite panik, men han skrattade mest och undrade hur jag lyckades!? Jag undrar också., blir till att ringa hyresvärden direkt imorgonbitti så att vi kan få en ny blandare (fördel med hyresrätt att dom får fixa mina misstag, hehe) så nu kan jag garantera er att förlossningen sätter igång så att vi glömmer att göra felanmälan imorrn och står utan möjlighet att diska/laga mat när vi kommer hem från BB, haha.,

Nu ska jag och dottern gå och Köpa engångstallrikar, glas, etc. För att diska blir lite svårt..

• Madski
    Elenic skrev 2016-03-28 15:57:17 följande:

Jaha, +8... Och alla ringer... Dessutom har maken nån sorts übertrötthetsrekord idag av sin förkylning. Jag tar dock vara på sista dagen med fint väder och har varit i parken med ungarna, städat lite hemma, varit ute med barnen när de cyklat, fixat vårfint i trädgården och så där. Snart ska jag följa med barnen ut igen då de vill spela tennis.. Magen och ryggen värker, men nån bebis blir det nog inte idag heller... UL och MVC imorgon, ska bli spännande! Önskar dock att mina fötter inte var så svullna - gör så ont trots stödstrumpor. Lite läskigt att det kom så fort och plötsligt, ska be dem kolla på det imorgon... Kram på er!

Vad duktig du är som kämpar på! Hoppas att de svullna fötterna är ett tecken på att det är nära nu!? Jag har fortfarande inga direkta känningar så det är väl bara att fortsätta att vänta.. Kul med ul imorrn, men förhoppningsvis slipper du och är på Danderyd istället ;) kanske ses där!? Time Will tell, kämpa!!
  • Madski

Lillebror kör disco i magen, resulterar k rejäla ilningar, trodde att det skulle börja bli ont om plats, men icke sa Nicke..

Haha, sitter och googlar/läser på familjeliv om "förlossning utan känningar innan" haha.. Men det ger mig iaf lite hopp om att förlossningen kan dra igång precis när som helst..
    Försöker njuta av magen så gott det går, men som jag/vi längtar..

• Madski
    sandra84 skrev 2016-03-29 03:41:27 följande:

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Grattis, vad underbart! Skönt att höra att allt gått bra och kul att det bara startade utan förvarning, ger mig lite hopp om förlossningsstart ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016