• Madski

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2016-03-24 11:20:47 följande:
    Hahaha, man ska aldrig vara FÖR positiv, det är ju tydligt. ;)

Klart du är snygg tjejen! =)
    Haha, precis..
    Allt såg bra ut hos bm och fick info om Att ringa nästa fredag ich boka in ultraljud för Att kolla fostervatten om lillebror fortfarande är kvar i magen då, jag hoppas att vi slipper det.. I övrigt kändes bm besöket helt värdelöst, ingen hinnsvepning så det är bara att vänta.. Denna underbara väntan, men Max 14 dagar kvar..
  • Madski

Verkligen tur med hyrbilarna Carabellis. Hur är din brors syskon som kommer? Också anti dig?
    Låter som en mysig helg i övrigt.

Vi är bjudna på påsklunch hos min mamma imorrn med min sida av släkten. Får se om jag är sugen på att åka dit eller om sambon och dottern får åka dit själva!? Bor bara fem
    Minuter från oss så det är iaf nära ich bra.

I övrigt har vi inte planerat något alls iom att vi båda gissade på att vi skulle hänga på BB alternativt bebismysa hemma.. Hoppas dock på att det fortfarande blir så. Funderar på simhallen eller bio idag, känner inte alls för att bara vara hemma och hänga, känns som Att väggarna kryper för varje dag som går och vill gärna försöka hitta på något med sambo och dotter så länge det går för sen blir det väl dom två som får hitta på saker i början när jag får hänga med lillebror!? Time Will tell..

Skansen låter mysigt, har aldrig varit där på påsken tror jag. Kanske dom har något kul idag? Ska googla lite och stämma av med dottern om vad hon vill hitta på idag. Min gissning är lekland, haha, simhall eller bio känns mer lockande om ni frågar mig :)

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-25 08:36:19 följande:

För vår del blir det inget påskfirande. Vi o mamma o pappa står standby o inväntar bebis. Blir väl nått firande när bebis kommit ut istället o min mamma fyller år nästa helg.
    Jag inväntar svar från 1177, min klåda har blivit värre! Hela kroppen nu! Så less o vill be om igångsättning!!:) lillasyster visar inga tecken på att vilja komma ut! Bf på tisdag.

Usch, stackare! Kanske går snabbare att ringa in till fl och be om råd, kanske Du kan få komma in för en koll!? Känns inte humant med den klådan som du har. Håller tummarna för att lillasyster kommer snart så att du får må bättre, kämpa!
  • Madski

Hmm, vid två tillfällen igår så fick jag värk i ryggen, kändes som att ryggen klämdes ihop i sidorna, varade kanske 15-20sek, var det förvärkar eller bara något annat som jävlaes med mig? Minns inte hur förvärkarna känns, hade knappt några med dottern utan då var det onda sammandragningar, men inget k ryggen, hmm.. Oavsett så är allt lugnt som en filbunke nu så jag hyser inget hopp om fö idag eller imorrn.

Såg nu att Globen kör allmänhetens åkning imorgon Fm (Tips till stockholmarna för ATG skivan iväg män och syskon) så jag tror att vi ska dit då om inte lillebror vill komma ut innan!? Jag tänker dock hänga på läktaren isf.. Lite väl att utmana ödet genom ATG dra på sig ett par skridskor, hahaha, skulle nog vara en rolig syn för övriga åkaren iaf, haha

• Madski
    Elenic skrev 2016-03-25 09:00:32 följande:

Ingen bebis på gång här heller... Det där du säger med att foglossningen nu sitter "hela vägen runt" känner jag verkligen igen. Jobbigt är det!

Startade annars morgonen här med strömavbrott och en make som tokgnällde över att han inte fick nåt varmt te då. Åh nej, stackarn... Blir han inte kvitt den där förkylningen snart kommer jag nog orsaka rubriker i Aftonbladet... ;)

Ojoj, stackare, förstår att världen nästan gick under för honom.. Försök att undvika rubrikerna :) men jag förstår att det lockar, mohahaha..
  • Madski
    sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Vad härligt, stort, stort grattis!
  • Madski
    Smilla80 skrev 2016-03-26 09:32:20 följande:

Förstår att många av er har det kämpigt så här på slutet, och jag känner med er. Men försök njuta av sparkarna/rörelserna så mkt ni kan, för de saknar jag nu! detta skådespel på kvällarna, när magen böljar o dansar, så mysigt. Det får jag nog aldrig uppleva igen. Saknar min lilla bula också. Det är ju sjukt hur kroppen funkar ändå och hur hud o vävnad kan dra ihop sig, jag har knappt ingen mage kvar på bara några dagar. Känns nästan snopet - från den ena dan till den andra är det över... Men jag vill ju givetvis hellre ha min bebis här än inne i magen, vill ju inte byta tillbaka även om jag saknar att vara gravid också! Kämpa på nu ladies det sista - snart är det över och ni har ert hjärta i famnen!

Tack för peppen, bf+2 idag.. Har tänkt samma sak att jag borde njuta av graviditeten/magen/sparkarna iom att det troligen är vår sista graviditet, men man ska aldrig säga aldrig ;)

Har haft en mysig morgon hemma med påskfrukost och äggjakt för dottern, succé! I ägget låg bland annat en basketboll så nu är vi ute och spelar basket. Jag jag dock bara studsat bollen lite och njuter av solen nu istället medan dottern och sambon spelar.

Glad påsk på er!
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-26 17:13:52 följande:
    Japp, kände mig mycket klok när jag lade fram mitt argument för lunchen!

Ska starkt överväga det där med påskmusten!

Förvärkarna/värkarna började på BF-kvällen sist, så kan ju hoppas på att nåt händer ikväll
    Har kört samma lika som dig, kolhydratladdat som bara den.. Känns skönt att höra att det även börjar på kvällen för vissa, jag är helt inställd på att det ska börja på natten pga att det började så med dottern.

Håller tummarna för start ikväll för oss båda..
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-26 19:57:02 följande:

Vattnet har gått!!!!!

Ojoj, spännande!! Kanske läge att måls tånaglarna etc!? Verkar ju ge resultat :) lycka till nu! Har Du börjat få värkar också?
  • Madski

Överlevde gårdagens påskfirande med min sida av släkten, var faktiskt riktigt trevligt. Nu känner både jag, dottern och sambon att lillebror gärna får komma, allt är klart och vi längtar, bf+3 nu.

Ska ta en sväng till ett köpcentrum idag och äta lunch och köpa nya sneakers åt dottern och kanske även till mig om jag orkar!? Försöker se till så att vi tre gör saker tillsammans nu på slutet för sen blir vi nog lite uppdelade den närmsta tiden iaf.

Carabellis, Siri är verkligen ett jätte fint namn! Bra val, även om jag röstade på Alva ;) hehe
    Vi har fortfarande ingen aning om vilket namn det blir på lillebror här. Vi jag lagg ner diskussionen så länge och tar det när han väl behagar att komma :)

Ni andra som fortfarande väntar och är gravida, några känningar!?

Svar på tråden Marsbebis 2016