• Madski

Marsbebis 2016

Underbar vårdag i Sthlm idag :)
    Har lämnat in bilen på in-och utvändig tvätt samt vaxning nu på Fm för att överraska sambon, att tvätta i vanlig biltvätt är helt uteslutet enligt honom och jag vill gärna ha honom hemma den kommande tiden och inte iväg för att tvätta bilen i X antal timmar, haha, win-win för oss båda., så nu sitter jag på bussen in till stan och tänkte strosa runt lite, ta en latte i solen och njuta av att våren är i antågande :) sen väntar simskola med dottern och vem vet, jag kanske slår till på tjugo längder även idag!?

• Madski
    Smilla80 skrev 2016-03-16 13:00:03 följande:
    Nej, jag känner inte av nga sammandragningar! Bara att det är en känsla av att någonting "händer" där nere... :) Fick lite molvärk efter min skogspromenad i fm, strax efter blödningen, men nu är det lugnt. Wow, tänk om det blir liknande scenario för mig... Är lite uppe i varv måste jag erkänna. Frossar i One born every minute. ;) Coolt förresten att din tjej såg ut som en liten Alva, fast ni inte hade det med ens på er lista! men det är inget bestämt?
    Vad spännande :) håller tummarna för att det är på g på riktigt!
  • Madski
    mialinden skrev 2016-03-17 02:20:40 följande:

16 mars kom vår dotter Idun :) på sin storasysters födelsedag och allt! Behövde aldrig bli igångsatt utan hinnsvepningen gjorde sitt. Gick in till förlossningen hade då värkar var 10 min och hade öppnats 5-6cm så läkaren bestämde att här behövs inget göras utan jag blev inlagd och naturen fick ha sin gång. Var mycket mer närvarande vid den här förlossningen vilket var trevligt även om jag tycker det gjorde ondare denna gång.

Är nu klarvaken efter en rejäl amning och har en snusade bebis på bröstet och min sovande man i sängen brevid skulle inte kunna vara lyckligare :)

Å, vad härligt att höra, stoet grattis! Skönt att Ni slapp igångsättning och att du gick känna att du var mer närvarande än sist.. Idun, vilket fint namn!
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-18 10:02:46 följande:

Nu har det varit tyst länge här inne :P föder ni alla nu eller?

Haha, I wish.. Nej, ingen bebis här än.. Går in i vecka 40 idag och jag känner mig minst sagt redo..
    Hade en supermysig dag med dottern igår med bmbesök, lunch, bio och lite shopping, precis vad vi båda behövde.

Ska ta bilen till underbara baby mässan nu och hoppas på att hitta något roligt där till mässpris.. Borde egentligen ligga hemma och vila (ryggont) men är alldeles för uttråkad för det, haha..

Hoppas att allt är bra med er andra och att iaf någon är iväg och föder!? :)
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-18 10:24:47 följande:

Precis min fundering också, Frida! Jag föder dock inte barn för tillfället

Har väl inga större förhoppningar im att göra det inom de närmaste dagarna heller, 38+6 idag.

Bm igår bokade in en ny tid på bf (torsdag) och jag blev måttligt road sv det i kombination med kommentaren atg det är bäst att ställa in mig på övertid med tanke på att dottern kom på bf+10.. Som om jag inte vet det, men jag vill inte, haha.. Men Max tre veckor kvar.. Kämpa!
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 10:29:05 följande:
    Var är babymässan?
    Magasin 9 i frihamnen, så inte långt från Östermalm ;)
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 13:07:19 följande:
    Kul! Var det nåt att ha?
    Fanns faktiskt en del.. Barnbutikerna hade 20% på allt i montern och 15% på barnvagnar så hade varit kanon om man inte redan köpt allt., bonti hade bra erbjudande på mack cosy, Isofix familybasen för 999kr (ord.2400kr) vid köp av babyskydd eller bilbarnstol, kändes lite surt att vi köpte det k söndags..

Jag köpte en amningsfilt och en fleecefilt från rätt start för 200kr, dom hade jätte bra erbjudanden.. Typ 40-60% på babygym, filtar, mobiler, amningskuddar etc.
  • Madski
    Smilla80 skrev 2016-03-19 15:45:01 följande:

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

Å, vad härligt, stort, stort grattis!! Vilken snabb förlossning, hoppas att ni båda mår toppen!
  • Madski
    NellieMeja skrev 2016-03-21 12:09:15 följande:

Ååååå åå nu är det lugn. Vad är detta kom igen nu. Vill ha mer smärta ju

:) låter lite roligt, men jag förstår precis hur du menar..

Statusen här är att jag fått någon nerv i kläm alternativt en muskelinflammation i vänster skuldra, gör galet ont och bränner som bara den.. Har haft så här sen i torsdags och gråter av smärta på kvällarna, ska försöka få tag på naprapat idag eller imorrn.
    I övrigt är statusen samma lika som sist, men nu har jag börjat ställa in mig på övertid för att inte bli helt knäckt på torsdag när det är bf. Har fått mani på att diska, städa och tvätta för att känna att allt är rent och fint när vi kommer hem från BB sen, visserligen kan min sambo också fixa, men jag är envis (vilket skuldran inte gillar..)

Nä, nu ska jag ringa naprapat och försöka vila lite. Wish me luck ;)
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-21 15:23:04 följande:
    Ajaj, låter mycket oskönt! Och inte kan man ta några vettiga anti-inflammatoriska heller... Hoppas du hittar en naprapat som kan hjälpa dig!

Och ojojoj, mani på att städa och diska - det kan jag INTE skriva under på. Jag är bara trött och vill ligga på soffan och kolla Netflix... ;)
    Nej, tyvärr inga vettiga anti-inflammatoriska, suck.. Fick tid imorrn km 11.15, som hav längtar.
    Fick ett litet psykbryt i bilen när jag skulle hämta dottern på skolan. Pratade i telefon med min bästa vän som direkt hörde på mig att allt inte var direkt toppen utan snarare botten., bröt ihop totalt och började störtböla, hormoner i kombination med smärta och längtan efter bebis och som det känns just nu en helt oförstående sambo, gaaaaah! Var riktigt skönt att bryta ihop och inte vara stark hela tiden och "jag klarar allting precis som vanligt tjejen" som jag är som mest. Tycker dock att min sambo kanske skulle kunna genomskåda mig lite!? Men han äf helt oförstående ang. Skuldran, graviditeten, tröttheten etc. Åkte och hämtade i mjukisbyxor, tofs och helt osminkad, botten deluxe just nu..
    Även smått irriterad på min mamma som ringde och envisas med att prata om påskfirandet på lördag och att vi är välkomna dit.. Couldn't care less, just nu.. Min plan är förlossning eller BB då. Och om bebis fortfarande är kvar i magen så gissar jag på att det är bäst för alls parter att jag och humöret stannar hemma..
    Sorry för klagovisan.. Nya tag ikväll eller imorgon.
    Underbara måndag ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016