Marsbebis 2016
Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)
Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)
Skulle inte förvåna mig om förlossningen drar igång ikväll eller imorrn för då kommer jag garanterat atg ha träningsvärk deluxe, haha.. Dottern hade simskola idag och jag tänkte att lite simning även vore toppen för mig, gav mig fan på atg simma tjugo längder, inte mycket i vanliga fall, men idag, Gaaah! Flåset var inte att leka med, haha., kommer somna gott ikväll, läs däcka totalt.
Var inne i stan på FM idag och köpte amningsbh samt babynest, så sakta, men säkert har jag börjat beta av inköpslistan :) imorrn ska jag tvätta alla bebiskläder och packa BB-väskan så då är jag redo, men imorrn får jag inte föda för då är första slutspelsmatchen i hockeyn, haha..
BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.
Igår natt kom våran lilla prinsessa;)
Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!
Sååå mysigt att äntligen ha henne här!
Bf+8 blev det!
Ibland undrar jag hur jag tänker..
Lämnade dottern på skolan kl 8 och sen dess har jag kört fullt ös medvetslös.. Tvättat allt och lite till, storstädat, bäddat rent, rensat, etc. Nu är jag helt slut och ska snart äta lunch.. Blir något så delikat som färdiga köttbullar och pommes, haha.. Orkar varken laga eller diska något :) gissar att dagens storstädning och tvätt kommer att ge sig till känna ikväll, men nu är jag klar med allt som jag ville få gjort innan bebis.. Ett besök på Ikea och lite minsta inköp är kvar, men resten får lösa sig med tiden.. Nu ska jag njuta av solen på balkongen innan det är dags att hämta dottern och sen förhandsvisning av ett potentiellt hus :) blir snart tokig på att bo i en lägenhet som mellanboende, men skam den som ger sig, snart hittar vi huset med stort H :)
Nu är jag inne på dagens tredje kopp hallonbladste och det smakar faktiskt helt ok :) hoppas att det kanske kickar igång fl lite tidigare, men i annat fall så ska det hjälpa till med läkandet efteråt ich det är inte illa pinkat det heller ;)
Ang. Det här med ägglossning etc. Så har jag glömt bort (sjukt, men sant) men har för mig att bf skulle vara den 27/3 enligt egen uträkning, gjorde tidigt vul i v7+6 och även då sa dom den 24/3 precis som på ul så jag hoppas att det stämmer :)
Stackare, lider verkligen med er alla som blivit sjuka eller fått sjuka barn, sämsta tänkbara.. Stackare, kämpa på! Jag håller tummarna för att ni själva klarar er så gott det går!!