• Madski

Marsbebis 2016

Här hemma måste jag nu knipa igen vissa datum pga slutspelet i shl (hockey) haha.. Känns dock som att lillebror inte har några som helst tankar på att komma innan bf den 24, men hoppet är det sista som överger mig :)

• Madski

Skulle inte förvåna mig om förlossningen drar igång ikväll eller imorrn för då kommer jag garanterat atg ha träningsvärk deluxe, haha.. Dottern hade simskola idag och jag tänkte att lite simning även vore toppen för mig, gav mig fan på atg simma tjugo längder, inte mycket i vanliga fall, men idag, Gaaah! Flåset var inte att leka med, haha., kommer somna gott ikväll, läs däcka totalt.

Var inne i stan på FM idag och köpte amningsbh samt babynest, så sakta, men säkert har jag börjat beta av inköpslistan :) imorrn ska jag tvätta alla bebiskläder och packa BB-väskan så då är jag redo, men imorrn får jag inte föda för då är första slutspelsmatchen i hockeyn, haha..

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-09 18:01:49 följande:

BF+3 idag. Inget som tyder på förlossning. Var hos bm idag som glatt sa "vi ses på måndag"... Då blir det tydligen ultraljud av fostervattenmängden, vilket inte gjordes 2012 när jag väntade min dotter, tydligen en ny rutin.

Usch, övertid är inte kul och ett glatt "vi ses på måndag" är det sista man vill höra.. Kämpa på!! Max 11dagar kvar.. (Inte heller vad man vill höra, sorry!) dottern föddes på bf+10 och jag var måttligt road på slutet..
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-09 21:26:51 följande:
    Fast att tänka 11 dagar kvar känns bättre. Det är överskådligt. Ska roa mig med lunch på NK med en kompis imorgon, då går tiden lite fortare. Jag gick ju över 12 dagar sist, så jag har lite strategier för att få tiden att gå. Det mest irriterande är alla som hör av sig...
    Ja, alltid skönt med ett definitivt slutdatum.. Lunch på NK tycker jag låter som en strålande idé! Ja, man undrar varför dom hör av sig egentligen!? (Förstår iof att det är av välmening, men när man är inne på övertid så är allt lite extra irriterande ;) ) Det är ju inte så att man kommer att glömma att säga till när bebisen är ute.. Lär även bli ganska så uppenbart.. Hoppas att ni får en härlig lunch imorrn!
  • Madski
    hannis12345 skrev 2016-03-10 03:21:04 följande:

Igår natt kom våran lilla prinsessa;)

Va öppen 9 cm när vi kom in så det gick på 3,5h från vi kom in!

Sååå mysigt att äntligen ha henne här!

Bf+8 blev det!

Å, stort, stort grattis!! Vad härligt och jag är minst sagt lite avis ;)
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-10 10:37:29 följande:
    Då förstår jag verkligen att du är bekymrad. Strax under 4,5 kg känns som ett stort barn, särskilt om man inte är storvuxen. Jag förstår mig inte riktigt på hur barnens storlek bestäms; jag vägde 4,1 vid BF + 16, medan min dotter vägde 3,25 på BF+12. Kanske den lille bebis maken var väger in? Han vägde bara 3 kg. Å andra sidan borde väl naturen vara smartare än så? Att en kvinna får ett barn som hennes bäcken klarar istället för ett som liknar mannen. Alla kvinnor i min släkt har fött barn på minst 4 kg. Kan iofs tilläggas att de haft stora viktökningar om minst 20 kg medan jag landat på ca 13-14.

Jag har på känn att vi är på ds samtidigt. Typ 21 mars när jag sätts igång, hehe.
    Dottern vägde 3960g och det tyckte jag var stort.. 4,5kg är en stoooor bebis enligt mig..

Ja, vem vet, vi alla kanske ses på ds.. Jag har ju bf den 24e och tyvärr går jag nog över tiden, men hoppet är det sista som överger mig.. Att fl startar imorgon skulle kännas helt ok., idag inte lika bra, men jag är inte den som är den om det skulle dra igång, haha..men oddsen på att föda två veckor före bf känns vän sådär iom historiken med bf+10, Gaaah isf är det en aprilbebis..
  • Madski

Ibland undrar jag hur jag tänker..
    Lämnade dottern på skolan kl 8 och sen dess har jag kört fullt ös medvetslös.. Tvättat allt och lite till, storstädat, bäddat rent, rensat, etc. Nu är jag helt slut och ska snart äta lunch.. Blir något så delikat som färdiga köttbullar och pommes, haha.. Orkar varken laga eller diska något :) gissar att dagens storstädning och tvätt kommer att ge sig till känna ikväll, men nu är jag klar med allt som jag ville få gjort innan bebis.. Ett besök på Ikea och lite minsta inköp är kvar, men resten får lösa sig med tiden.. Nu ska jag njuta av solen på balkongen innan det är dags att hämta dottern och sen förhandsvisning av ett potentiellt hus :) blir snart tokig på att bo i en lägenhet som mellanboende, men skam den som ger sig, snart hittar vi huset med stort H :)

• Madski

Nu är jag inne på dagens tredje kopp hallonbladste och det smakar faktiskt helt ok :) hoppas att det kanske kickar igång fl lite tidigare, men i annat fall så ska det hjälpa till med läkandet efteråt ich det är inte illa pinkat det heller ;)

Ang. Det här med ägglossning etc. Så har jag glömt bort (sjukt, men sant) men har för mig att bf skulle vara den 27/3 enligt egen uträkning, gjorde tidigt vul i v7+6 och även då sa dom den 24/3 precis som på ul så jag hoppas att det stämmer :)

• Madski
    Elenic skrev 2016-03-11 08:59:50 följande:
    Åh, så drygt att inte ha någon "riktig" datering. Å andra sidan, att ha en som man ändå inte litar på är väl inte heller nån höjdare. Men som du säger,  - om det betyder igångsättning 5 dagar tidigare (vilket det gör för mig) så gör det ju inte så mycket. ;)

Usch, usch, usch att det känns så jobbigt! Men jag förstår dig...

Jag hade ju hoppats på att bebis skulle komma innan påsklovet précis, så att storbarnen får mycket tid att gosa och mysa innan vardagen tränger på (lite mjukstart för oss alla..) men blir det igångsättning så blir det ju tvärtom - ett LÅNGT påsklov för mig att roa och underhålla barnen samtidigt som jag går I den där hemska övertidsångesten.

Och nätterna är verkligen värst. Usch vad ensam och orolig man kan bli då...
    Oj, jag har inte ens tänkt att ev. Övertid innebär ett helt påsklov med sysselsättning och längtan efter att lillebror ska komma.. Med tanke på hur mitt humör var när jag gick över tiden med dottern så önskar jag verkligen för alla skull att lillebror är punktlig alternativt tidig, hehe..
  • Madski

Stackare, lider verkligen med er alla som blivit sjuka eller fått sjuka barn, sämsta tänkbara.. Stackare, kämpa på! Jag håller tummarna för att ni själva klarar er så gott det går!!

Svar på tråden Marsbebis 2016