• Madski

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-06 20:49:31 följande:

Tack för er respons på namn! såg att Alice låg som nr 2 på namntoppen :-/ Sedan tänker jag tyvärr på låten "Who the f**k is Alice?" Annars är det rätt sött och skulle passa utomordentligt med mina andra barns namn.

Madski, gillar Svea och Astrid skarpt!

Carabellis kusp, har inget bestämt men gillar bl.a. Albin och Alfons på herrsidan! Beundrar även fornnordiska namn hett. Har ni kommit på något ännu?

Tänk vad skönt det vore om man inte kunde se namnstatistiken ;)

Vad roligt att du gillar dom :) hade varit så mycket enklare att välja mellan två namn och inte som nu typ femton på killsidan ich vi är inte överens på långa vägar., vi gillar varandras namn, men inget av dom känns hundra för båda, suck! Blir nog till att han kallas lillebror i början, haha..
    Nils är på min första plats, Douglas på sambons, Theodor på dotterns, ingen röd tråd över huvudtaget., finns dock några namn som finns på både min och sambons lista, men inget känns hundra än, men, men man har väl några månader på sig innan Skatteverket måste få in namnet!? Blir förhoppningsvis lättare när man får se hur bebis ser ut.,
  • Madski

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Imorrn ska jag vara med dottern på skolan och på onsdag ska jag färga och permanenta ögonfransarna, sen är det helt ok för lillebror att komma., eller helst till helgen så att jag även hinner med tvätt, inköp och montering av skötbord etc. Men sen är jag redo.. Hmm, kanske borde försöka vila lite också!?? ;) 17dagar kvar idag..

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 15:45:29 följande:

Varit hos bm idag. Bebisen ruckbar/fixerad! V 36+5. Hoppas det sker snart!

Härligt! Vår är också ruckbar så jag hoppas att det snart är dags.. När dom väl slutat vara rörliga så går det väl inte tillbaka till det!? Glömde fråga sist.. Tänkte att det är ju inte alltid som bebis blir fixerad när det är andra barnet (eller åttonde ;) )
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 16:23:56 följande:
    Gjorde det inte ont?! Brasiliansk är när man tar allt? Jag brukar vaxa bikinilinjen själv men nu när jag är gravid vill jag inte ha ont!! O jag kan inte se heller! Så det har blivit veet o det har funkat hyfsat bra :) tror inte jag hade vågat mig på att gå o göra det...:)
    Japp, allt.. Ja, skönt var det inte, men inte så illa som jag hade föreställt mig och kände att jag behövde uppleva lite smärta innan fl, haha., men jag skulle nog säga att det bara var lite värre än att vaxa bikinilinjen., och nu j efterhand helt klart värt det!! Har lixom varit ett väldans meck att fixa själv senaste tiden utan att riskera att slå ihjäl mig i duschen, haha.,
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-07 17:01:34 följande:
    Modigt av dig! Jag tycker det känns läskigt och lite naket. Men kanske lättare för bm om hon ska sy...?

Hittade du nån skötväska? Jag hade en skiphop sist, men den var sämst!
    Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..

Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 17:55:56 följande:
    Heh, vill inte ens tänka på min muff-frisyr - den måste se väldigt rolig ut då jag både trimmat och rakat bikinilinje utan att se jota. ;) Jag brukar alltid vara ganska välansad och tänker också att om det blir stygn så är det nog rätt nice att inte vara så hårig. Förr i tiden så rakades ju alla som kom in på förlossningen men då hade jag nog hellre vaxat innan hos någon som jobbar med det än att bli rakad under förlossningen av någon stackars undersköterska...
    Haha, ja, det är inte lätt alla gånger.. Usch, det här med stygn etc. Har jag inte ens tänkt på, Gaaah! Tror jag fick tre eller fyra sist!? Måste kolla med bm, minnet sviktar lite.. Ja, att bli rakad på fl när man har värker känns kanske sådär :)
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 18:12:04 följande:
    Hahaha, jag sa faktiskt först till maken att han skulle ha med sig ost och bubbel till BB men sen läste jag på deras hemsida att alkohol är förbjudet på hela sjukhuset... XD
    Vi smugglade in en liten flaska bubbel sist och planen är att göra detsamma nu., dock var det tyvärr inte så gott sist så längtar mer efter ett kallt glas bubbel när vi är på hemmaplan igen., har önskar mig en rejäl charkbricka och krämig brie av sambon på BB alt. Ist för blommor av en sv mina bästa vänner när hon kommer och hälsar på., n
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 21:13:09 följande:
    Haha, har också slutat med järnet (och inte sagt nåt till BM) - känns som att det liksom spelar mindre roll nu...

Heh, intressant förslag till ombokning... ;) Kanske komma efter bebisen är född? ;)

Skotta snö??? Skulle jag inte ens kunna.. Jag var stolt över att jag släpade mig till jobbet idag, i vecka 39 och allt. Och då har jag inte ens ett jobb som är fysiskt ansträngande på något sätt och jag kör bil dit...
    Själv har jag struntat i järnet hela graviditeten och ändå haft bra värden.. Nu sist var det nere på 110 så nu har jag börjat lite smått.. Lyckats komma ihåg två dagar av fem, haha., vad räknas som lågt? Känns som att bm mer ville att jag skulle preppa upp det lite inför fl.. Vad ligger era Järnvärden på?
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 21:45:55 följande:

Idag låg mitt järn på 140, aldrig varit så högt. Det var bra sa bm

Tror det är runt 140 jag legat på tidigare!? Får helt enkelt ta och skärpa till mig nu.. Eller så jan lillebror få komma :)
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-07 22:05:43 följande:
    Mitt brukar ligga runt 115/120 - vilket JAG är jättenöjd med. Tidigare graviditeter har jag varit nere runt 90+ stundtals...
    Skönt att höra och inser nu att 110 nig är ok ändå.. Såg att jag hade 120 gången innan (enda notisen jag sparat haha) så 140 var nog drömvärden för mig, haha..

Ligger och kollar på en unge i minuten nu och kan inte sluta..
Svar på tråden Marsbebis 2016