• Madski

Marsbebis 2016

Emzaan skrev 2016-03-03 08:51:39 följande:

Tack för alla tankar. Är i v 36+3 nu så bf var 27 mars. Är fortfarande hemma, men värkarna har satt igång. Har kontakt med förlossningen på sös. Maken har fått ok att följa med han har inte haft feber sedan igår. I panik ringde jag min mamma i morse och jagade upp dem så de är påväg hit, en resa på ett par timmar. Fattar inte varför mina barn har så brottom. Blir inget södra BB för min del.

Snuvad på södra bara på några dagar, men vet du vad, SöS kommer säkert att vara jätte bra! Skönt att mannen är ok:ad för att följa med, låter sjukt när man skriver så ;)
    Hoppas att allt går bra och att det blir en smidig förlossning! Tänker på dig/er och längtar ännu mer efter att vår lillkille kommer, bf 24/3..
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-03 10:28:10 följande:

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

Ja, vi är nog minst sagt lite bortskämda även om man själv inte alltid inser det.. Trodde att det fanns fler än ett ställe i Skåne, men alltid lär man sig något nytt ;)
    Man får välja vilket sjukhus man vill ha som första val och så ringer man dit, har inte dom plats så hjälper dom en att få plats någon annanstans.. Karolinska är absolut bra, vi har dock valt Danderyd som ligger på helt andra sidan stan från vart vi bor, men vi födde dottern där och var nöjda samt att jag gärna vill ha eget rum och badrum under förlossningen och sen bo på deras BB-hotell vilket man får om allt går enligt plan., *peppar,peppar* tror atg följande är de som finns i Sthlm: SöS, södra BB (ska dock läggas ner närsom och sen flytta till Södertälje), BB Sofia (ska ev. Läggas ner), Karolinska, Danderyd, BB Sthlm (ligger på Danderyd), Karolinska, Huddinge, Södertälje..
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-03 11:12:30 följande:

Ja, massor! På gott och ont... Själv fattar jag faktiskt inte varför hon valde Karolinska, det står typ sist på min lista. Själv hoppas jag bara på att få komma till Danderyd där mina andra två är födda, tycker det är toppen där med patienthotellet. ????

:) har också Karolinska sist på min lista, vet egentligen inte varför, men, men.. Håller som sagt också tummarna för Danderyd av exakt samma anledning som dig. Nöjd med förra fl och patienthotellet.
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-03 16:48:50 följande:

Vi är ett rätt stort gäng som ska föda på DS ser jag! Undrar vem man möter på i lunchrummet

Haha, ja verkligen :) vi får ha på oss något som kännetecknar oss, haha..
    Jag har väl bf nästan sist 24/3, de flesta av er har väl den kommande veckan?
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-04 12:40:44 följande:

Håller med dig, Smilla, om att man får lite panik när man inser att det är så kort tid kvar. jag har ju räknat med tre veckors ledighet nu liksom

Lite obehagligt att du inte fått information om vad som gäller med rörligt huvud. Du får nog utgå från att bäbisen fortfarande är rörlig om vattnet går och säga det till förlossningen så de kan bestämma hur du ska åka in.

Förhoppningsvis händer inget innan nästa kontroll och då har den säkert fixerat sig! Du får ju vänta på mig, vi ska ju ses på BB

Samma lika här, känns overkligt! Sista dagen på jobbet idag och har precis skrivit ihop ett mail till kollegorna och förberett mitt out Of Office, "...Will be back during spring 2017..." Galet!! Ska vi sikta in oss på att ses på ds om två veckor? Känns lagom för min del ;)
  • Madski

Woop, Woop, sista dagen på jobbet är avklarad och jag fick en massa peppmail, tårta och fina presenter.. Underbara kollegor :) Känns jätte konstigt att jag inte ska gå till jobbet på måndag.. Nu känns det som att det är på riktigt, underbart!!

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-04 17:29:39 följande:

Jag blir deprimerad när jag läser om alla bebisar som ploppar ut ;) jag har ju aldrig varit gravid så här länge v 36+3 ;p
    Jag vill bara få ett slut på detta nu o har väl grävt ner mig lite för mycket..o jag får nästan panik att jag kan gå över o föda i april i värsta fall!! Behövde komma ut "i världens idag och köpte fika o åkte till mitt jobba flabbade i två timmar i personalrummet. Det behövdes :) bokade även in mormor o morfar som barnvakt imorgon över natten, tänkte jag o mannen kunde ha en myskväll o sova ut. Vi båda sover så otroligt dåligt, jag som höggravid o han nyopererad.
    Hejja hejja oss som snart får våra guldklimpar!!!!

Usch, låter jobbigt! Bra initiativ att åka till jobbet och få skratta lite och ännu bättre initiativ med barnvakt och myskväll!! Hoppas att ni får det toppen. Kämpa på, vi alla närmar oss slutet med stormsteg :)
  • Madski
    Elenic skrev 2016-03-06 11:29:38 följande:

Åh vad härligt det är med alla bebisar som föds - GRATTIS alla till era små älsklingar! Själv har jag grymt svårt att tänka och tro att det någon gång ska bli förlossning för mig. 14 dagar till bf nu, så inom 4 veckor BÖR vi ju ha en knodd till i den här familjen. Men det är så sjukt svårt att ta in. Har iaf en intensiv vecka framför mig med mycket jobb, mycket rep och mycket på TODOn så den lär väl gå fort iaf. Har inte riktigt ro att bara vara hemma och vila (känner efter för mycket då och märker mer hur ont jag har) så jag är glad för att ha nåt att göra varje dag.

En annan "intressant" utveckling just nu är att jag verkligen inte har mycket kläder att ha på mig längre! Har ju knappt köpt några mammakläder och nu börjar verkligen vanliga kläder vara för korta. Klänningar funkar ju fortfarande, men det är ett klart gissel att knö sig i strumpbyxor. Om det bara är 14 dagar kvar kan jag ta att ha ytterst få plagg att variera mig med, men om vi snackar en månad? Trist, trist, trist! Samtidigt inte läge att köpa nytt nu när jag VET att det här är sista barnet. Vore så himla kul bara att få känna sig fin när allt annat är allmänt jobbigt liksom...

Känner igen kläddilemmat.. Gaaah! Känns skönt atg jag slutade jobba i fredags vilket iaf gör att det inte känns lika jobbigt att garderoben är obefintlig för tillfället., ska på derby idag och har slagit till på att låna en a sambons djurgårdströjor för mina är alldeles för små för tillfället, haha.,
  • Madski
    Smilla80 skrev 2016-03-06 18:01:59 följande:

Funderar på namn igen! :) pojknamn är lättare men flicknamn... Vad tycker ni om namnet Alice om det blir en flicka? Är det för tråkigt i och med att det är så vanligt?

Tvärtom här, riktigt svårt med killnamn.. Alice är jättefint och absolut inte tråkigt!! Astrid, ilse och Svea finns på min lista över tjejnamn.,
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-06 18:48:11 följande:
    Samma här! Men inser att det inte är säkert att mina Levis i stl 29/32 passar direkt efter hemkomst från bb
    Haha, nej, vanliga jeansen får nog vänta ett tag, iaf någon månad, men skam den som ger sig ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016