Frida Li skrev 2016-03-03 10:28:10 följande:
Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?
Ja, vi är nog minst sagt lite bortskämda även om man själv inte alltid inser det.. Trodde att det fanns fler än ett ställe i Skåne, men alltid lär man sig något nytt ;)
Man får välja vilket sjukhus man vill ha som första val och så ringer man dit, har inte dom plats så hjälper dom en att få plats någon annanstans.. Karolinska är absolut bra, vi har dock valt Danderyd som ligger på helt andra sidan stan från vart vi bor, men vi födde dottern där och var nöjda samt att jag gärna vill ha eget rum och badrum under förlossningen och sen bo på deras BB-hotell vilket man får om allt går enligt plan., *peppar,peppar* tror atg följande är de som finns i Sthlm: SöS, södra BB (ska dock läggas ner närsom och sen flytta till Södertälje), BB Sofia (ska ev. Läggas ner), Karolinska, Danderyd, BB Sthlm (ligger på Danderyd), Karolinska, Huddinge, Södertälje..