TouchOfRed skrev 2016-02-23 11:41:12 följande:
Liten uppdatering på hur det gått för mig: blodtrycket ligger fortfarande högt och jag har mer proteiner i urinen än tidigare så nu är jag inskriven på sjukhuset för observation. Mår dock bra och har inga känningar på havandeskapsförgiftning. Bebis mår också bra och blir ingen jättebebis iaf, de uppskattade nuvarande vikt till ca 3,5 kg. Har diskuterat igångsättning med läkarna men i nuläget avvaktar vi. Jag tycker det känns läskigt att bli igångsatt och vill helst att allt kommer igång naturligt... Har ni några erfarenheter av igångsättning?
Uppdatering igen! Blev igångsatt den 24/2 (v 38+4) och efter 18 timmar med värkar från helvetet så slutade allt i akut kejsarsnitt då bäbis hade högt lastat. Jag var då fullt öppen och hade bara sista krystdelen kvar av förlossningen så man kan säga att man snubblade på mållinjen och in i op-salen
men jag fick vara vaken och mannen satt vid minsida vilket betydde mkt. Vi fick en frisk son <3
Så jag har varit mamma i snart 3 veckor, livet har verkligen vänts upp och ner som nybliven förälder, men absolut till största delen positivt! Saknar att få sova 8-9 timmar i sträck, men skulle inte byta detta mot något i världen! Otroligt hur mkt man kan älska ett litet knyte <3