• Amerigo

tjock och klumpig

Du är inte ensamm om att känna dig stor och klumpig, jag känner likadant (väntar 2:a barnet och går in i vecka 29 på tisdag). Jag har gått upp 9kg hitintills så jag vet att jag lagt på mig lite extra fett, men å andra sidan käkar jag som en häst så otroligt att jag inte gått upp mer ;). 

Ju närmre förlossningsdatumet du kommer destå längre kommer varje dag kännas, man längtar ju bara efter sitt barn och att graviditeten ska vara över :)

• Amerigo
    caaassandra skrev 2015-07-13 08:15:32 följande:
    Skönt att höra! (får man säga så? :) att jag inte är ensam om att känna såhär. Känns som att jag egentligen inte ska få gnälla för jag vet att andra har det såå mycket värre än jag själv, men jag kan ändå inte låta bli. 

Hur kul när man har linne på sig och ser att det bullar ut fläsk helt plötsligt? :( 

Hahah ja det kändes skönt att göra ;) känns redan som att dagarna står still :b
    Att gå upp i vikt är det nog inte många som tycker är kul, under min första graviditet gick jag upp ca 30kg (de var borta med råge efter ca 4 månader), bara man tänker på att äta sunt och motionera lite varje dag (jag gick en runda med barnvagnen ca 1h om dagen) så går man ner i vikt ganska så snabbt, speciellt när man ammar, att amma tar ca 500kcal extra om dagen.

Visst sved det att gå upp SÅ mycket som jag gjorde sist så jag är lite mer försiktig denna gång, haha :)

Så häng inte upp dig allt för mycket på vikten, den kan man åtgärda i efterhand. Sen väger en graviditet ca 10kg (bebisen, forstervatten, extra vätska i kroppen, livmodern, ökad blodmängd mm).
Svar på tråden tjock och klumpig