Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Rataxes skrev 2015-07-08 18:48:45 följande:
    Det är dejligt smile1.gif

Själv flyttar jag till Finland när jag slutar jobba. Har finskt medborgarskap också.
    Dansken är en trevlig fan, och jag blev svensk medborgare i mitten av 80-talet, så jag har lumpat i Svea Rike åsså.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-08 18:47:04 följande:
    Har du rest utanför europa?
    Fast det är bra näraAzorerna ligger så långt västerut du kan komma i Europa....
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-08 19:01:17 följande:
    Tyvärr, stolpe ut...
    Som jag skrev. Bra nära. Tyvärr vet jag inte !!!
  • Anton Chigurh
    Rataxes skrev 2015-07-08 19:14:25 följande:
    Hade du åkt till Kanarieöarna istället kunde du skrutit om att du varit i Afrika...

Får sätta Azorerna på min Bucket List.
    Ibiza. Räknas det som Afrika !!!

Azorerna var nåt in i helvete grant, finns tom en aktiv vulkan där, som ryker och spottar lava.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-08 19:27:49 följande:
    Tog du med dig den när du åkte därifrån? ;)
    Lite av den. En bit stelnad lava. Så tekniskt sett är svaret på din fråga. Ja, till viss del.
  • Anton Chigurh
    _smart_ skrev 2015-07-08 20:31:52 följande:
    Exakt! En mätning!

Det andra är en uppskattning och alltså inte belagt förrän november 2016. Jag är förhållandevis säker på att de etablerade partierna vaknat tills dess. Om inte,

så får vi alla skämmas istället.

Att ge ett gäng orutinerade SD-politiker så mycket makt i Sverige som din länk föreslår, vore t o m värre än vad vi redan drabbats av genom S och DÖ. Men skulle det realiseras, får jag iofs ett bra övertalningsargument, att få med mig min partner och flytta härifrån, vilket jag velat länge.
    Fast.......ja. Du får nog skämmas nu då......smart.

http://ekuriren.se/nyheter/sverige/1.3301703-m-rasar-i-opinionen-sd-okar
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-09 09:02:21 följande:
    Såja anton, det är långt kvar tills nästa val...
    Vad har det med nåt å göra, jag länkade enbart för att visa att "smart" nog behövde ställa sig i skamvrån....
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-09 10:02:07 följande:
    Ungefär lika mycket som igår

när du hoppade på mig      med det där om kinas mänskliga rättigheter.

Om du vill kan jag citera dig igen.
    .............lolslapaaaaah "hoppade på dig"

För i HELFWETENerfherder !!!
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-09 10:15:54 följande:
    Tack detsamma!

Vill du ha lite saft och kakor ???
    Hellre chokladmjölk (O´boy) och nybakta vaniljbullar.....
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-09 11:00:47 följande:
    Fixar!
    Såna här....vill jag ha, med Klövermjölk och O´boy.

• Anton Chigurh

Sorry för lite OT Gert, men det här är viktigt.....

Mvh //Anton

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-15 19:38:33 följande:
    Det har jag redan svarat på, men du kanske inte läste ordentligt.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan eller i Trelleborg, inte desto mindre är de delar av ett Sverige och ett Europa där både de och jag hör hemma.

Kul att SD sponsrar en bil - menar du att det är pyttesmå sverigedemokrater som sitter under motorhuven och vevar som tusan för att bilen ska hålla farten.

Imponerande i så fall, kanske inte någon EM-sport precis, men tvivelsutan oerhört mycket bättre än SD-ledarnas vevande med aluminiumrör.

Den sporten kommer aldrig att slå här i EuropaSkrattande
    Jag börjar förstå på allvar att du har problem om du tror att det är en sport att "veva med aluminiumrör".

Det känns liksom inte lönt att ens försöka !!!

Kram //Antonbud.gif
  • Anton Chigurh
    ica skrev 2015-07-19 07:58:30 följande:
    De flesta av oss är invandrare   om du bara kollar bakåt

. Du glömmer att foliehattarnas parti är SD. Det är ju de som är de dummaste.
    Tänker du verkligen dra den EN GÅNG TILL !!!

Nu snackar vi uttjatat på riktigt....
  • Anton Chigurh
    Gert skrev 2015-07-19 12:04:18 följande:
    Vill du förbjuda att riksdagsledamöter skriver motioner och gäller det i så fall bara sverigedemokrater? Det låter så på dig.

Förbjud burfåglar, avskaffa jantelagen, sluta diskriminera dansband och inför butler i tunnelbanan. Alla partier har lik i motionsgarderoben.

www.dn.se/valet-2014/partiernas-lik-i-motions.../
    Jag är imponerad av dig, Gert, det kvittar vad för dynga du får "slängt efter dig, du har förbanne mig alltid svar på tal, och, du lägger fram dina svar utan att vara otrevlig eller komma med förtäckta påhopp. 

Visst, någon enstaka gång när nåt rikspucko har fått hicka, men till övervägande del är du fan så mycket trevligare till sättet än motparten och du kommer inte med korkade påhopp stup i kvarten. Vilket knappast kan sägas om dina motdebattörer !!!

Lite så....
  • Anton Chigurh
    Gert skrev 2015-07-19 12:28:36 följande:
    Tack ska du ha Anton! Glad

Jag är nästan inkapabel till att vara otrevlig. 
    Jo, det märks, och det är en god egenskap, Gert  thumbs_up.gif
  • Anton Chigurh

Och till alla "ni andra"...kom nu för helvete inte med nåt jävla dravel om att "ni SD:re är så duktiga på att dunka varandra i ryggen" 

Jag ger folk cred som jag anser gjort sig förtjänt av det, oavsett partitillhörighet, och Gert är en utomordentlig duktig och dessutom förbannat trevlig retoriker. Jag röstade inte på SD i senaste valet men jag håller ändå med Gert i mångt och mycket, han har fan så mycket mer rätt än han har fel. Och det är ganska exakt tvärtom med det övriga etablissemanget i bla denna tråden.

Kram //Anton shiny.gif

• Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-19 13:03:06 följande:
    Jag tror att det är få om ens någon som följer debatten i SD-trådarna som förvånas över att du anser att Gert är en utomordentlig retoriker.

Sen kan man förstås ha synpunkter å värdet av ditt omdöme, men icke förty så är det ju vackert på något sätt att stöta på intellektuell gemenskap oavsett nivå -

en liten vacker sommarsaga, liksom.

Nåväl. Till frågeställningen. Jag kommer inte att agera alls, Jag anser att trådens frågeställning är kännetecknande för SD-retorik och för övrigt andra fundamentalistiska rörelsers retorik ocksåSkrattande
    Visst...vem som är den skickligaste retorikern i denna tråden råder det knappast någon tvekan om....

"En liten vacker sommarsaga, liksom" .....går ju inte att massuppfitta ditt nedlåtande tonfall här, men det går de fakto utmärkt att applicera dina ord dig och dina gelikar, FD
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-19 14:16:59 följande:
    Tror du tar dig själv på alldeles för stort allvar, Anton.

Men massuppfitta var jävligt kul när man hörde det för första gången för en hel del år sen

Hoppas solen fortsätter att förgylla din sommar och att den inte inverkar menligt på ditt sportskytte.

Ha en synnerligen behaglig söndag nu, Anton. Kram!
    Jag är bättre än jag vet, inget snack om den saken, och, jag skriver precis vad fan jag, och använder vilka jävla ord jag vill, jag skiter det ett långt stycke om du tycker det är "jävligt kul" eller inte. Du inbillar dig väl ändå inte att det är för din skull jag skriver här, även om det må vara dina inlägg jag besvarar !!!

I mina ögon är du ett användbart verktyg, FD, och samtidigt ett tidsfördriv. 

Jag vet inte hur många inlägg du har uttryckt bekymmer angående min skicklighet som skytt, det börjar bli en hel del vid det här laget, det är dock rörande att se hur mycket du bryr dig i det avseende. Sannerligen.

Kram //Anton
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-27 10:27:31 följande:
    Herregud. Tomten har alltså skrivit om ditt inlägg och citerar det som om det vorer din text.Skrattande
    A va ???
  • Anton Chigurh
    sigge 47 skrev 2015-07-27 12:00:54 följande:
    Ja December överenskommelsen är ett gigantiskt misstag.
    Detta vinner SD på. och jag tror så kommer SD få mer än 25% ,mycket mer.
    Och att det ska vara 3 år kvar till nästa nyval, det tror jag inte på det heller.
    Det skulle inte förvåna mig, om det blir nyval nästa år.
    Då denne Löfven är en stor besvikelse för många.
    Nyval blir det inte, men ja, jag hade betydligt större förväntningar på Löffe. Han är en grym besvikelse....
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?