• Anonym (11/10)

Jag är för vacker för att kunna fungera socialt.

Jag är extremt vacker, rentav bländande vacker. Nu låter det som skryt men jag hade faktiskt hellre velat vara en tiopoängare istället för en elvapoängare, bortom den tiogradiga skala killar använder.

Att vara så fantastiskt vacker som jag är ställer till problem. Jag vet aldrig om killar och män gillar mig för den jag är eller om de blivit förhäxade av min skönhet. Män och killar i alla åldrar tappar vettet i min närhet och de går inte att föra en normal konversation med dem. Detta har lett till att jag både är barnlös och nästan oskuld.

Kvinnor hatar oftast mig, och de få som inte gör det till en början gör det sedan när de ser hur deras annars 110% trogna män blir som förbytta och dödligt förälskade i mig istället för dem. Det räcker att jag kommunicerar med någons man eller pojkvän i någon minut för att han skall bli kär i mig, oavsett ålder, oavsett vem det än är. Alla straighta män blir kära i mig.

Så jag gömmer mig hemma, jag kan inte gå ut. Bara genom att gå utanför dörren kan jag med min skönhet orsaka gräl mellan äkta makar och tom. skilsmässor. Jag blir isolerad till att kommunicera med folk via internet, utan fotografier av mig. Ett enda foto kan räcka för att förstöra ett äktenskap eller att få en man helt besatt av mig.

Jag försöker klä ner mig litegrann, visa mindre hud, slopa sminket, ha lösare kläder, vansköta håret...men skönheten lyser igenom ändå tyvärr. Jag försökte äta mig fet men allt som hände var att jag fick större byst och bak, vilket enbart förstärkte mitt utseende. Svälta mig vill jag absolut inte göra men jag kanske måste.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Jag är för vacker för att kunna fungera socialt.
  • Billie22
    Billie22 skrev 2015-07-03 22:20:43 följande:

Om det är på riktigt så kan du faktiskt inte skylla att du är nästan oskuld pga din skönhet (eller barnlös). Barnlöshet kan ha medicinska orsaker men är knappast kopplat till din skönhet. OM du är så vacker som du beskriver så är det inte konstigt att du blivit lite "störd" av det om du inte kan ha ett vanligt liv pga det. 

Du kan inte ha problem att hitta folk som vill ha sex med dig. Till början kanske de bara vill det pga ditt utseende, men även skönhet blir vardag och efter ett tag märker de om de älskar dig eller inte. DÅ vet du om det är äkta kärlek. 

Det finns lösningar på det mesta faktiskt och tror att du behöver jobba på din inställning i första hand.

I nödfall kan du faktiskt beställa någon slöja som täcker lite mer. Kanske vill man inte låtsas vara muslim men det kan vara en nödlösning?

Menar inte att TS ska ligga runt om hon inte vill, men dejta ett tag kan väl funka även om hon inte vet om de vill ha henne pga utseende eller personlighet. Och hon verkar deprimerad till viss del men så rutten kan ju inte hennes personlighet vara så att skönheten är det enda som räknas.
  • vampyria2

Simon: jag är inte ett dugg butter faktiskt, skämtade en hel del i mitt inlägg då jag har svårt att ta TS på riktigt allvar faktiskt, är hon seriös så behöver hon hjälp med att lägga pussel om sitt liv och vad som är vad faktiskt.

Jag vet att det inte är utseendet som gör om man får respekt eller om män ser en som människa eller enbart ett objekt, man bestämmer själv hur andra ska få bemöta en och det skulle hon kanske behöva lära sig, det har garanterat inget med utseendet att göra.

Jag själv ser faktiskt ganska bra ut visst har jag stött på rötägg men dem sätter jag på plats direkt så de vet vart hur jag vill bli bemöt.

Jag har en dotter som jobbar som modell och är snygg så att klockorna stannar, hon har inte såna problem hon heller pga hur hon agerar och hur hon ser på sig själv, hon vet att hennes riktiga värde sitter på insidan....om nu TS är seriös så handlar det som sagt var inte ett dugg om hur snygg hon är utan på hur hon ser på sig själv och vad hon utstrålar.

Om andra kvinnor är oroliga över att deras män ska lämna dem för henne så lär det vara något hon sänder ut, snygga människor finns det gott om och de flesta av dem har vänner som inte skräms av dem.

Så det första du ska göra TS om jag ska ge dig ett seriöst svar är att fundera på hur du agerar mot andra människor, inte fastna i att det skulle vara för att du är så snygg.

• Anonym (11/10)
    K med lilla E skrev 2015-07-03 16:51:03 följande:
    Och igen : Vad är du sjukskriven för, diagnos?
    Utmattningsdepression, förföljelsemani och social fobi orsakad av att jag har blivit hatad, mobbad och utstött av tjejer och kvinnor och stalkad av män. Män kan vara hemska när de blir sjukligt fixerade men kvinnor är värst.

Jag mår mycket bättre som sjukskriven än när jag jobbade. jag gillar att vara hemma mest då jag har svårt att gå ut. Givetvis är det ibland smickrande med all uppmärksamhet jag får bara jag går utanför dörren, men det är såpass extremt överväldigande att jag kanske orkar gå utanför lägenheten någon timme eller max två, en eller ibland två ggr i veckan.
  • Anonym (11/10)

Bilden som postades i tråden är inte jag, men ganska likt. Ifall jag hade en syster som var väldigt snygg, men mer normalt snygg än extremt som jag är så hade hon nog kunnat se ut så.

• mr me

Jag tror på att du tror att alla andra uppfattar dig som snygg. Narcissism som någon annan var inne på. Och jag tror också att du upplever det som att du inte blir förstådd när folk inte tror dig. För dig är det här ett verkligt problem.

Men. Jag tror inte att din omgivning går runt och tycker att du är så snygg som du själv tror att de gör.

• Tristina

Vampyria : Detta var det roligaste jag läst på länge. Härligt att du tycker att du ser bra ut., men andra kanske inte tycker det. Det som räknas är insidan. Det borde du veta vid din ålder.

• Tristina

Att du klankar ner på TS är bara komiskt, då du inte har ett fördelaktigt yttre.Är du avis?

• Billie22

Ser att mina svar såg typ elaka ut men jag försökte hjälpa på mitt klantiga vis. Jag är inte svensk och uttrycker mig abrupt ibland.

Ska i alla fall rekommendera TS en del av Nip/Tuck som handlade om detta. En tjej som tyckte att hennes utseende plågade henne och ville "fulhetsoperera" sig. Minns det för det var svenska Mini Andén som spelade tjejen.

Dessutom fanns det någon dokumentär om detta med bl a Elizabeth Hurley och Pierce Brosnan som intervjuades. Visades på tv för ca 10 år sedan. Kan inte vara svårt att hitta om man söker.

• Anonym (OneFingerSalut)

Men de flesta människor klarar av att se ubervackra skönheter utan att göra på sig i brallorna och förvandlas till besatta stalkers. Som nån redan nämt, ubervackra skönheter finns överallt.

Det är skillnad på att titta extra på en snygging och sen gå vidare opåverkad och att plötsligt bli till en dreglande idiot som inte kan tygla sig. Och man-måste-bara-ha-den-snygga-människan. Så funkar det inte.

Så, min slutsats är att TS TROR att det ligger till så, även VILL att det ligger till så. För det är ju "roligare" att skylla på att man helt enkelt är för snygg för att kunna fungera normalt i samhället än att inse att man antagligen lider av psykisk sjukdom.

Men FL får dessa inlägg regelbundet, att någon är "för snygg". Det finns inget som heter "för snygg", lika som att det finns inget som heter "har det för bra". Eller "för vackert väder", eller "jag mår inte bra för min lön är alldeles för hög", osv, osv.

• Hidden beauty

Hej!

Är det är ett redaktionellt troll, någon som försöker provocera i sommarvärmen? Het debatt utan något trådsvar?Glad

Det verkar nästan så. Jag som skriver nu har haft något av ett liknande problem ibland även om jag inte är "perfekt" men emellanåt verkar ha stark dragningskraft.

Här är några lösningar, jag tidigare varit med om: klippte av allt håret, snagg i tonåren. Kanske något omedvetet för att minska attraktionen?

Just nu har jag BMI 29. Det lättar lite. Med denna fetma kan jag ibland klä mig rätt tråkigt, för måste alltid ha vida kläder och har ju ingen midja. Jag använder nästan aldrig smink till vardags och inga avancerade frisyrer. Låter håret bara hänga rätt ned. 

Det är förbannat svårt att banta när det väl har satt sig, och alla kvinnor är så snälla.

Tänk på att männen blir inte "kära", de blir bara väldigt attraherade. Det är inte samma sak. 

Jag märker stor skillnad när jag klär mig osexigt och tråkigt, även om skönheten "lyser igenom". När man skippar alla signaler, som mascara, smink, höga klackar, feminin skärning på kläder blir det lite lugnare, för män svarar starkt på dessa signaler. Så rannsaka dig själv.  

Klär du dig som en transman? om inte så skickar du nog ut feminina signaler i alla fall. Tråkigt att inte få klä sig fin, men... 

En annan tröst är att du blir äldre, vilket tydligen ska minska attraktion, även om det i praktiken inte alltid verkar funka så...

När man får grått hår kan man strunta i att färga etc, för att skaka av sig de ytligaste..

Svar på tråden Jag är för vacker för att kunna fungera socialt.