• Anonym (Råd)

Palliativ vård (livets slutskede) i hemmet. Någon anhörig med erfarenhet?

Finns det någon som haft en nära anhörig som vårdats hemma i livet slutskede som kan ge lite råd/erfarenheter.

Hur fungerade det?
    Hur mycket hjälp fick man av sjukvårdspersonal?

• Svar på tråden Palliativ vård (livets slutskede) i hemmet. Någon anhörig med erfarenhet?
  • Mälaröbo

När min pappa vårdades så kom de så ofta han behövde. Sista dagen var det en sjuksköterska där hela dagen.

• Tebe

Min man avled i cancer den 12 maj.

Han hade akut sjukvård hemmet under två veckor.

Vi fick hjälp 15 minuter, morgon och kväll.

Men jag hade ett nummer dit jag kunde ringa för att få hjälp, de skulle då vara på plats inom 30 minuter.

Tjejerna som jobbade var underbara och jag kände aldrig att jag var till besvär.

Jag tror att hjälpen varierar utifrån vilken situation man befinner sig i, man får den hjälp man behöver och efterfrågar.

• Anonym (Hojo)

Min pappa gick bort förra året (cancer). Han hade vård i hemmet sista två månaderna, och ASIH-teamet var helt_jävla_fantastiska. Är så tacksam för att de finns och för vad de gjorde. De var ett obetalbart stöd för både pappa och oss anhöriga.

• Anonym (hm)

Hade tankar om vård i hemmet sista tiden men valde till slut Hospice och jag måste tillstå att det var betydligt bättre än man föreställt sig samt möjlighet att skapa sig lite hemkänsla på plats. Ett hospice är ett bra alternativ. Det beror väl också lite hur egna hemmet är planlöst, ligger allt i ett plan funkar det kanske bättre än om man har flera våningar.

• belliz82
    Anonym (Råd) skrev 2015-07-01 19:32:14 följande:

Finns det någon som haft en nära anhörig som vårdats hemma i livet slutskede som kan ge lite råd/erfarenheter.

Hur fungerade det?
    Hur mycket hjälp fick man av sjukvårdspersonal?

Vi fick jätte fin hjälp av dom när mamma blev som sjukast, dom fungerar som på sjukhuset fast i hemmet.
    Behöver man dom oavsett om du e anhörig så bara ringer man så kommer dom.
    Alla rosor e dom värda på Asih
Svar på tråden Palliativ vård (livets slutskede) i hemmet. Någon anhörig med erfarenhet?