• EricaSE83

Erfarenheter av Huddinge?

Hej alla!

Jag har gjort två IVF på Sophiahemmet i Sthlm och har kommit fram i landstingskön på Huddinge och tänkte därför göra fortsatta försöken efter sommaren där. Har några frågor om era erfarenheter av KS Huddinge efter att ha varit på inskrivningen som jag blev lite avskräckt av...

1) Har läkarna ni träffat varit kunniga? Har de känts sympatiska och förstående?
    2) Träffar man alltid olika läkare när man gör kontroller?
    3) Hur många VUL/besök gör man under sprutperioden (alltså från sprutstart till ÄP)?
    4) Har ni kunnat vara med och bestämma vilken tid på dagen man kommer in på dessa kontroller eller blir man liksom tilldelad en tid? När på dagen gör man VULen (kanske är olika?)?
    5) Kände ni er i goda händer under ÄP och ET?

När jag var på inskrivningen fick jag ett dåligt intryck och grät på vägen hem. Läkaren (höggravid tjej i min egen ålder, kändes sådär bara det) kunde ingenting, svarade "jag vet inte" på de flesta frågorna och var allmänt kall och hårdhänt. Kanske hade jag bara otur?

Stort tack i förhand för era svar!!! Vet att det är många kämpande tjejer där ute som går/gått på Huddinge så hoppas några av er vill dela med er av erfarenheter :)

Kram

• Svar på tråden Erfarenheter av Huddinge?
  • Fiorenza

Nu har det ju gått ett bra tag sen du startade tråden, men jag svarar i alla fall. Glad Har hyfsat färsk erfarenhet av Huddinge, då vi gjorde IVF där i oktober 2014 (jackpot direkt, sonen är nu sex veckor).

1) Vi tyckte att läkarna var helt fantastiska, och då träffade vi ett par olika under de veckor som det tog från första mötet till ET.
    2) Vid nybesöket och första ultraljudet under stimuleringen var det samma läkare, vid ultraljud nummer två en annan. Sen var det ytterligare en som gjorde ÄP och ET.
    3) Det blev två VUL för mig (korta protokollet), på sprutdag sex och nio.
    4) Jag vet inte om man kan önska tid, båda mina var på morgonen.
    5) Vi kände oss verkligen bra omhändertagna. Personalen förklarade allt som skulle hända och tog min nervositet på allvar. Jag fick extra smärtlindring när jag behövde under ÄP och de var väldigt noga med att jag verkligen var i skick för det innan vi fick åka hem (jag ville ju lämna sjukhuset så fort som möjligt). ET gick snabbt och smidigt och de förklarade allt jag behövde tänka på fram till testdagen, samt poängterade att jag fick ringa hur mycket jag ville om det dök upp några frågor under tiden.

Svar på tråden Erfarenheter av Huddinge?