Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Vilket land avskyr du mest?

Islamiska staten ligger väl bra till, om det nu kan klassas som ett land. Maken till barbari får man leta efter.

Om inte det räknas blir väl Nordkorea det värsta exemplet på förtryck av en befolkning men egentligne är alla diktaturer avskyvärda, även mer okända som Eritrea, Sydsudan, Turmenistan och Ekvatorialguinea för att bara ta några exempel i högen.

• Mentat
    Anonym (man) skrev 2015-06-24 12:14:18 följande:
    [Lång litania följd av smutskastning mot (m).
    Jag rekommenderar den anonyme att först studera www.familjeliv.se/forum/thread/54464177-tank-pa-detta-nar-ni-rostar-pa-moderaterna/1 och sedan försöka sig på en hederlig argumentation nästa gång.

Jag tror att vi har fått frågan som tråden gäller besvarad i alla fall: Anonym (man) avskyr USA mest av allt. Fascinerande i en värld fylld av diktaturer. Grunderna för detta USA-hat skall jag med nöje bemöta i en annan tråd men i denna kanske vi kan återgå till trådens ämne, tack?
  • Mentat
    Anonym (man) skrev 2015-06-24 14:23:15 följande:
    Knappast hat, jag tycker USA är ett ganska trevligt land att besöka och jag tycker Amerikaner är jäkligt trevliga, dock är jag till skillnad från Sveriges nyliberaler inte blind för att deras utrikes politik är minst sagt aggressiv, att de har rätt mycket skit på sitt samvete och att en hel del av deras rikedom bygger på exploatering av tredje världen.

Ja visst är det fascinerande eftersom en hel del av dessa diktaturer du nämner har satts ditt av USA själva, vem tror du det var som satte Saddam till makten? Vem tror du det var som väpnade och utbildade talibanerna? Fast mest fascinerande är nog din brist på kunskap. Det vore nog inte helt fel om du satte dig in i vad det är du försvarar.
    Trådens ämne är alltså vilket land man avskyr mest. Det enda land du tar upp är USA. Jag noterar att du inte kommenterar några av de exempel jag nämnde tidigare i tråden man om man nu skall gå efter guilt-by-association, vilka stöder Nordkorea? Vilka tillsatte diktaturerna i Kuba, DDR, Etiopien m.fl? T.o.m. Sverige har ett visst ansvar då vi stödde Mugabe på 70- och 80-talet. Etc, etc, etc.

Nu handlar det om vilket land man avskyr mest, dvs presens. Som jag förstår det är ditt svar USA. Ja, jag finner det fascinerande när det finns länder som Nordkorea,  Centralafrikanska republiken, Ekvatorialguinea, Eritrea, Saudiarabien, Somalia, Sudan, Syrien, Turkmenistan och Uzbekistan att ta upp. Fascinerande och mycket talande.
Svar på tråden Vilket land avskyr du mest?