SpanskaFlugan skrev 2015-06-23 14:50:54 följande:
"1000 gånger" faller på sin orimligthet till att börja med. Typ som att en 6-åring säger att de sett Frozen femtioelvamiljarder gånger.
Men vad tycker du om Rysslands uttalat homofobiska politik, förföljelse och mord av regimkritiska journlister, hotfulla hållning gentemot grannländer, folkrättsförbrytelser i Ukraina och annektering av Krim?
Frågan var "vilket land avskyr du mest?", anser du på allvar att Sverige är ett sämre land att leva i än exempelvis Ryssland?
En hyperbol naturligtvis :) Jag har bott i Ryssland, och inte bara i Moskva och Petersburg, utan även längre österut, vid Uralbergen.
Varför ska man öht tycka saker om politik? Din bild av olika politiska situationer är inte din, utan mediernas, dvs. alltid partisk. Jag tror att det bästa, om man vill ha mer av ett helhetsperspektiv, är att exponera sig för många olika källor. Jag läser svenska medier, jag läser ryska medier, jag läser brittiska och amerikanska medier, och jag säger som Dr. House: alla ljuger. Oavsett vems sida du är på, är du på skurkens sida :)
Var exakt påstod jag att Sverige är ett sämre land att leva i? Sämre, bättre, frågan är barnslig. Jag trivs överallt. Eller okej, jag har bott i Sydkorea där var det lite tuffare. Lite väl "alien" för mig, jag är för mycket av en nordbo.