Våldsam pojkvän
Det finns bara en vettig sak du kan göra: Lämna honom, lämna honom, lämna honom.
En sådan skitstövel ÄR en skitstövel. Han beter sig inte såhär av misstag, hans sanna natur kommer fram när han druckit, när han inte kan låtsas vara snäll längre.
Självklart kommer han att be om förlåtelse.
Självklart kommer han att säga förlåt.
Självklart kommer han att lova att det aaaaaldrig mer kommer att hända.
Självklart kommer han att sakta bygga upp misshandeln mer och mer, och till slut är du tyvärr en personlighetsstympad misshandlad kvinna som inte vågar eller kan bryta dig loss.
Ta dig loss medan du kan, välj inte ett liv ihop med en kvinnomisshandlare.
Ett av mina tidigaste barndomsminnen är när jag gråtande karmar om min mammas lår, samtidigt som min pappa ger mamma en sådan rak höger att blodet forsar över mig. Han lovade sluta, han bad om förlåt, gång på gång. Både före och efter det.
Om någon familjemedlemsidiot säger att du ska gå tillbaka och förlåta honom, så ska du fullständigt strunta i vad de säger. Min mormor "skickade" gång på gång min mamma tillbaka till misshandeln och övertalade henne att inte bryta upp. För det är ju en förjävla synd att bryta upp en familj... Ehh, say what?
Det tål att upprepas: Det finns bara en vettig sak du kan göra. Och det är att lämna honom.