Inlägg från: marie1984 |Visa alla inlägg
  • marie1984

BF Februari/Mars 2016 :)

Hej! 
    Jag bor i Halmstad och idag var jag på inskrivning på mvc. Enligt dem är bf 14 Mars men om man ska kolla enligt ägglossningen som jag tycker känns mer rätt så är bf 26 mars. Första barnet och det ska bli väldigt spännande och kul då detta var planerat men de gick på första försöket och vi var väl inte riktigt beredda på att de skulle gå så snabbt! Så rädd för att något ska gå fel också...

• marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-20 20:24:04 följande:
    Hej - vad kul! Jag bor också i Halmstad och väntar första barnet :)
    Vad roligt!
    När är bf beräknat för dig? =)
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-21 18:12:27 följande:
    Det är sagt 3feb, men tror det kommer ändras när det är dags för ultraljud :) själv då?

Jag kommer från Malmö och har bara bott i Halmstad sedan september, hade varit skoj att komma i kontakt med andra personer i ens ålder som också ska ha barn :)
    Barnmorskan sa 14 mars när de räknar från mensen men jag tror mer på 26 mars som det är enligt ägglossningen.

Hur kommer det sig att du flyttade till Halmstad då? =) 
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-22 19:17:20 följande:
    Ah, ja det är så svårt att veta exakta datum. Har du varit på inskrivning än?

Min sambo är här ifrån, sedan kom jag även in på högskolan (Varberg) så flyttade hit pga kärlek och skola :)

Själv då? Halmstadbo från början?
    Okej vad är det du läser?

Jag är född och uppväxt här men bodde i Göteborg i 8,5 år. Flyttade ner hit igen för 3 år sedan då jag kände mig klar med storstaden. =)
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-23 19:38:23 följande:
    Läser till förskollärare, blir dock ett litet studieuppehåll på ett år.

Vad gör du själv?

Åh Göteborg är ju en fantastisk stad! :) nyss hemkommen igen?
    Jag är lärare. =)

Jag flyttade ner för 3 år sedan och träffade fästmannen här för 2 år sedan. 

Jag har varit på första samtalet om mat på mvc. Ska på andra samtalet då de tar blodprov mm 1 september. 

Har du berättat för folk ännu? 
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-24 12:27:51 följande:
    Aha lärare i vadå?

Jag ska dit 6 augusti och göra alla tester då, fick egentligen tid nästa vecka men det krockade med jobbet.

Ja det har jag faktiskt, våra familjer (mamma,pappa och syskon) fick veta dagen efter. Sedan har vi väntat ett tag innan vi berättade för våra närmsta vänner, men jag har redan en ganska stor mage så till slut var det svårt att dölja.

Fick berätta det på jobbet (för mina närmsta arbetskamrater) då jag höll på att spy rätt ut vid blöjbyte. Vore konstigt att smita undan varenda blöja i flera veckor utan att säga något hehe :)

Själv då? Har ni berättat än?
    Jag är lärare för lågstadiet i so, svenska, matte, bild och musik. 

Var jobbar du någonstans?

Vi har berättat för ett par vänner och hans familj. Ska berätta för min familj på onsdag. Men de känns så konstigt att göra de så långt innan man vet att allt är bra. Men ultraljudet är ju först i vecka 17 här typ... Fundera på att göra ett privat innan.,,
  • marie1984
    hannawer88 skrev 2015-07-28 08:22:28 följande:
    Jag jobbar på en förskola i Falkenberg, där jag gjort min VFU under termin 1 och 2.

Jobbar sista veckan nu sedan har jag ledigt innan skolan börjar. Skönt, jobbat/skolan parallellt med varandra hela året så känner lite ledighet inte är fel nu.

Antar du har sommarlov??

Ja det är lite läskigt speciellt innan man själv sett bebisen på ultraljud, känns som en hel jävla evighet kvar, tycker vecka 18 är väldigt sent!

Då måste du boka privat va? Har du fått en bra barnmorska?
    Ja då kan man ju behöva lite ledigt. 
    Jag börjar jobba på måndag och har haft några veckors ledigt nu. =)

Ja v18 är väldigt sent så jag orkar inte vänta. Ska göra vul på tisdag nästa vecka privat. Det är dyrt men värt att slippa gå runt och vara orolig/fundera på om något är fel. Iom att det är första barnet så vet man ju inte hur det ska kännas egentligen...
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)