Inlägg från: Camilla Carolina |Visa alla inlägg
  • Camilla Carolina

Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?

Med ledning av den sjukdom som Daniel lider av, den operation som han genomgått och de mediciner som han måste äta livet ut, så är det en kvalificerad gissning att felet sitter hos honom. Samtidigt som naturligtvis inget blir bättre av att Victoria också närmar sig slutet på sin fertila period.

Daniel lät antagligen frysa in sperma innan transplantationen, och sedan använde de den till att göra Estelle. Men det kan vara så att den är slut, och då ska det till ett mirakel om det ska bli ett till barn ändå - på naturlig väg. Så länge som mannen har några normala sädesceller alls, så finns det förstås alltid en möjlighet. Men i kombination med en 38-årig kvinna, som inte längre lossar befruktningsdugliga ägg varje månad, och som har högre risk för missfall än en ung kvinna... är chanserna mycket, mycket små.

• Camilla Carolina

Det otäcka med den här situationen är ju, att endast Victoria och Estelle står mellan Sofia och Drottningakronan en dag... 

Man undrar ju hur turerna går hemma på Slottet, bakom lyckta dörrar. Om Victoria eller Kungen har frågat Daniel, om han kan tänka sig att ställa upp som officiell far för ett barn som faktiskt inte är hans. Vare sig det innebär att V köper sperma på en spermabank, eller att hon förför en frisk, stark och snygg SÄPO-vakt!

• Camilla Carolina
    Tecum skrev 2015-06-14 20:45:41 följande:

Kungligheter brukar h flera barn, just för att säkra och dubbelsäkra tronföljden. Naturligtvis finns syskon som Carl Philip men den lilla försvagningen kan vara tillräckligt för att republikanerna ska få vind i seglen. Så att de frivilligt avstår kan vi glömma, det är något som strular.

Ja och speciellt som det blir SOFIA som blir drottning och kungamor eller drottningmor i så fall... 
  • Camilla Carolina
    fluu skrev 2015-06-15 10:55:28 följande:
    Varför är det så klart? Jag tror ingenting, jag vet inte hur Victoria känner och känner inte henne, jag försöker bara nyansera lite.... Det är inte unikt att inte vilja ha mer än ett barn även om det är vanligast att vilja det. Vad kungahuset har med Victorias och Daniels egna viljor ser jag inte. Och som jag skrev så kan man ändra sig, det kan Victoria och Daniel gjort, det vet inte vi och har inte med att göra heller.
    Du tror väldigt mycket(och målande...) du...
    Och det är klart att det är hemskt för de som vill ha barn, men inte kan få det, de har all min sympati, men varför ska vi utgå från att det är så för just Victoria och Daniel?

Och varför ska vi utgå från att CP och Sofia ens vill ha barn?
    Men det är väl självklart att V vill konsolidera tronföljden, SÄRSKILT nu när det annars blir Sofia som blir drottning en dag... och hennes barn blir monark efter henne. Ett fasansfullt scenario!

I alla fall är jag övertygad om att de skulle ha skaffat minst två om de hade kunnat, "the heir and the spare" som Prinsessan Diana sa. Men det vanligaste i de kungliga och adliga ätterna är faktiskt MÅNGA barn. De har ju också den stora fördelen att de får mycket avlastning och kan fortsätta att leva vuxenliv under småbarnsåren, på ett helt annat sätt än en vanlig Svenssonfamilj. Det gör att det inte blir så tungt att ha många barn, och de har förmodligen inte den där längtan efter att småbarnsperioden ska ta slut som "vi" ofta har  - vi som måste ta hand om allt stök och kladd själva.
  • Camilla Carolina
    Varför är det så klart? Jag tror ingenting, jag vet inte hur Victoria känner och känner inte henne, jag försöker bara nyansera lite.... Det är inte unikt att inte vilja ha mer än ett barn även om det är vanligast att vilja det. Vad kungahuset har med Victorias och Daniels egna viljor ser jag inte. Och som jag skrev så kan man ändra sig, det kan Victoria och Daniel gjort, det vet inte vi och har inte med att göra heller.
    Och det är klart att det är hemskt för de som vill ha barn, men inte kan få det, de har all min sympati, men varför ska vi utgå från att det är så för just Victoria och Daniel?

Men det är väl självklart att V vill konsolidera tronföljden, SÄRSKILT nu när det annars blir Sofia som blir drottning en dag... och hennes barn blir monark efter henne. Ett fasansfullt scenario!

I alla fall är jag övertygad om att de skulle ha skaffat minst två om de hade kunnat, "the heir and the spare" som Prinsessan Diana sa. Men det vanligaste i de kungliga och adliga ätterna är faktiskt MÅNGA barn. De har ju också den stora fördelen att de får mycket avlastning och kan fortsätta att leva vuxenliv under småbarnsåren, på ett helt annat sätt än en vanlig Svenssonfamilj. Det gör att det inte blir så tungt att ha många barn, och de har förmodligen inte den där längtan efter att småbarnsperioden ska ta slut som "vi" ofta har  - vi som måste ta hand om allt stök och kladd själva.

Och Sofia - SJÄLVKLART vill hon bräda både Madeleine och Victoria, och SJÄLVKLART när hon en hemlig dröm om att hennes äldsta ska bli monark en dag. Vem skulle INTE göra det, i hennes situation? SJÄLVKLART ser hon även barnen som ett konsoliderande av sin ställning i kungafamiljen. När hon väl har fött barn in i den, så blir de aldrig av med henne heller. Inte ens vid en skilsmässa. De skulle få försörja henne på en hög nivå resten av livet ändå...
  • Camilla Carolina

Och Sofia - SJÄLVKLART vill hon bräda både Madeleine och Victoria, och SJÄLVKLART när hon en hemlig dröm om att hennes äldsta ska bli monark en dag. Vem skulle INTE göra det, i hennes situation? SJÄLVKLART ser hon även barnen som ett konsoliderande av sin ställning i kungafamiljen. När hon väl har fött barn in i den, så blir de aldrig av med henne heller. Inte ens vid en skilsmässa. De skulle få försörja henne på en hög nivå resten av livet ändå...
  • Camilla Carolina
    FrauCasio skrev 2015-06-15 17:17:05 följande:
    Jag tänkte mer på att USA inte är så restriktivt vad gäller ivf och surrogasi att chansen nog är större för en ev graviditet.
    Alltså, hon skulle antagligen kunna bli gravid med IVF här också (hon har ju blivit gravid en gång i alla fall), om hon försökte med en annan man. Men det är ju etiskt och moraliskt ännu svårare för en kronprinsessa än för en vanlig Svensson-fru.
  • Camilla Carolina
    Örjan Lax skrev 2015-06-15 19:18:12 följande:
    Ursäkta men var FASEN har du fått detta ifrån, att Estelle inte skulle vara dotter till Daniel.?? Källa tack!
    Det skrev jag inte. Hon är Daniels dotter, det syns. Jag menar nästa barn. Reserven, ifall Estelle avlider.
  • Camilla Carolina
    Tecum skrev 2015-06-15 20:01:44 följande:
    Vad har du emot Sofia, har hon snott nån kille för dig eller...?
    Alltså, jag skulle inte skaffa barn med en man som har dyslexi. Inte ens för "gullkrona och drottninganamn" som det heter i visan!
Svar på tråden Prinsessan Victoria, varför får hon inte fler barn ?