fluu skrev 2015-06-15 10:55:28 följande:
Varför är det så klart? Jag tror ingenting, jag vet inte hur Victoria känner och känner inte henne, jag försöker bara nyansera lite.... Det är inte unikt att inte vilja ha mer än ett barn även om det är vanligast att vilja det. Vad kungahuset har med Victorias och Daniels egna viljor ser jag inte. Och som jag skrev så kan man ändra sig, det kan Victoria och Daniel gjort, det vet inte vi och har inte med att göra heller.
Du tror väldigt mycket(och målande...) du...
Och det är klart att det är hemskt för de som vill ha barn, men inte kan få det, de har all min sympati, men varför ska vi utgå från att det är så för just Victoria och Daniel?
Och varför ska vi utgå från att CP och Sofia ens vill ha barn?
Men det är väl självklart att V vill konsolidera tronföljden, SÄRSKILT nu när det annars blir Sofia som blir drottning en dag... och hennes barn blir monark efter henne. Ett fasansfullt scenario!
I alla fall är jag övertygad om att de skulle ha skaffat minst två om de hade kunnat, "the heir and the spare" som Prinsessan Diana sa. Men det vanligaste i de kungliga och adliga ätterna är faktiskt MÅNGA barn. De har ju också den stora fördelen att de får mycket avlastning och kan fortsätta att leva vuxenliv under småbarnsåren, på ett helt annat sätt än en vanlig Svenssonfamilj. Det gör att det inte blir så tungt att ha många barn, och de har förmodligen inte den där längtan efter att småbarnsperioden ska ta slut som "vi" ofta har - vi som måste ta hand om allt stök och kladd själva.
Och Sofia - SJÄLVKLART vill hon bräda både Madeleine och Victoria, och SJÄLVKLART när hon en hemlig dröm om att hennes äldsta ska bli monark en dag. Vem skulle INTE göra det, i hennes situation? SJÄLVKLART ser hon även barnen som ett konsoliderande av sin ställning i kungafamiljen. När hon väl har fött barn in i den, så blir de aldrig av med henne heller. Inte ens vid en skilsmässa. De skulle få försörja henne på en hög nivå resten av livet ändå...