• Anonym (Ledsen igen)

Bråk igen :(

Min särbo dricker varje dag och då menar jag måndag till söndag. Har läst att humöret blir förändrat samt att händelser blir orimligt stora mm mm.

Hur ska jag få han att sluta dricka?? Är så trött på hans nedlåtande kommentarer och kritik. Älskar honom tyvärr :(

• Svar på tråden Bråk igen :(
  • Anonym (Jobbigt)

Det bästa du kan göra är att se till att han får hjälp. Vill han inte det så tror jag dock det blir svårt för dig att leva i relationen nån längre tid! Lycka till!

• Anonym (:()

Ställ krav!!! Han måste själv vilja!!! Annars går det inte hur mycket du slår dig blodig!!!! Om han inte följer kraven, söker hjälp osv gå!!!! Hur jobbigt det än är... För annars kommer du själv gå under... Lycka till.

• Tow2Mater
    Anonym (Ledsen igen) skrev 2015-06-10 23:25:19 följande:

Har läst att humöret blir förändrat samt att händelser blir orimligt stora mm mm.

Men du har inte erfarit själv att han förändras? Då är det väl inga problem?. Låt honom dricka sin enstaka eller ett par öl varje dag utan gnat! Ni bor ju inte ens ihop ju. Jag kanske förstår varför.

Nedlåtande kommentarer och kritik kan du ju be honom sluta upp med.
  • Anonym (Ledsen igen)
    Tow2Mater skrev 2015-06-11 21:26:17 följande:

Men du har inte erfarit själv att han förändras? Då är det väl inga problem?. Låt honom dricka sin enstaka eller ett par öl varje dag utan gnat! Ni bor ju inte ens ihop ju. Jag kanske förstår varför.

Nedlåtande kommentarer och kritik kan du ju be honom sluta upp med.

Du behöver inte citera nedlåtande! Jag hade inte tiden att berätta utförligt just då! Jag gnatar inte på han men hans barn och jag tycker han dricker för mycket!

Tre starköl på 7,0 samt 3-4 glas vin VARJE dag är inte att leka med!

Fy fan för dig att ens mena på att vi inte bor ihop pga gnat.
  • Anonym (IQ?)

lämna han, simpelt då fattar han kanske han inser och slutar.
    stannar ni kvar och daltar så blir de inge slut påt.

lycka till

Svar på tråden Bråk igen :(