Inlägg från: Anonym (Barnlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

• Anonym (Barnlös)

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

• Anonym (Barnlös)

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-04 18:54:09 följande:
    Avvakta o ta ett test till helgen då du har bim ist! Man blir så lätt besviken när man testar för tidigt :(.
    Jag förstår att det tar på krafterna men ge inte upp. Ni kommer att få eran bebis :). Jag lovar dig :).
    Oj vad många inlägg det råkade bli! Ja.. kanske ska göra det. Tror dock inte resultatet blir anorlunda :/ Hur går det för dig?
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-05 17:18:10 följande:
    Haha det kan hända :).

Ha inga förhoppningar så blir det kanske lite lättare. Är det på lördag du hade bim?

Jo jag tror jag hade ägglossning för några dagar sedan. Fick ju fast gubbe på lördag, sen efter det har jag haft "mensvärk" varje dag, kommer o går :(. Konstigt! Tog ett äl test idag för att kolla för säkerhets skull men fick en tom ring! Så ägglossningen har varit då! Men varför "mensvärk" nu, tycker jag e weird!!
    Ja, lördag it is..

Ja det var lite konstigt.. Jag hade så efter alla äl med pergotime, bara nu när det var naturlig äl som jag inte haft "mensvärk".. Får hoppas att det är positiv värk för dig :)
  • Anonym (Barnlös)

Jag hade inget hemma och ingen möjlighet att köpa ett så jag ska göra det imorgon.. har inga förhoppningar alls, men har åh andra sidan inte fått min mens..

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-08 11:35:15 följande:

Hur går det för dig? Har du tagit ett test idag?

Hur har det gått för dig?  Jag testade igår men det var negativt :( har dock inte fått någon mens än..
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-11 17:50:49 följande:
    Jag väntar ff på bim. Nästa vecka är den!! Så får vara ihärdig men lite "mensvärk" idag bara. Det försvann i några dagar. Men har kommit tillbaka nu.

Men mensen har inte kommit ännu. När du inte åt Pergo innan, hade du sen mens oxå?
    Okej, då får du vänta lite till då..

Det är över två år sedan jag hade egen mens, så jag minns faktiskt inte.. Men det gick 31 dagar mellan äl och mens en av gångerna nu med pergo och det var då hon trodde jag fått missfall, så kanske är det det som sker nu också. Jag vet inte..
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-11 23:02:26 följande:
    Har du ont i magen nått då? Vi får hoppas på att verkligen inte är nått sånt igen!
    Nej, ingen smärta alls och inga andra tecken på mens, men den kommer säkert.. Faktum är att jag känner mig det närmaste nollställd inför det. Jag har tappat glöden och räknar inte ens med att bli gravid de närmsta året. Har mentalt gett upp lite och det känns väldigt jobbigt...
  • Anonym (Barnlös)

Ja, det är väl bäst att du inväntar BMI.. Nej, jag vet att jag borde tänka positivt osv, men nu är den orken slut.. gör mig ledsen, men jag förmår mig inte till mer. Försöker drunkna i jobb, hushållssysslor och serier. Vill inte tänka på barn och gravida alls :(

• Anonym (Barnlös)

Fortfarande ingen mens.. 25-26 dagar sedan ÄL nu.. förra gången då hon misstänkte missfall gick det 31 dagar :/ Vill bara att den ska komma nu så jag kan "gå vidare" från denna gången... Hur går det för dig The Real Me? 

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-19 15:22:48 följande:
    Idag kom mensen som på beställning, vilket jag visste då jag tog ett gravtest igår! Aja vad ska man göra. Besviken javisst. Ringde gyn för att boka en ny tid då mina 3 kurer är slut. Hon sa att det var lång väntetid men att det fanns möjligtvis en tid imon. Så lite tur har man trots allt!

Hur går det för dig? Fick du mensen?
    Tråkigt att det inte tog sig :/ Det står still för mig. Ingen mens och inget positivt gravtest... imorgon är det 28 dagar sedan ÄL.
  • Anonym (Barnlös)
    FruSvensson79 skrev 2015-08-17 11:29:57 följande:

Hej. Fick reda på att jag har pco i våras. Har försökt bli gravid ett halvår nu. Ätit tre omgångar pergotime men ingen ägglossning ännu vad jag vet, hoppas på att få det denna tredje omgången nu. Är fem dagar sen jag tog den sista tabletten.

Då det inte är officiellt att vi försöker skaffa barn så kan det vara skönt att ha några att bolla tankar med här kanske ?

Carro83 skrev 2015-08-17 21:41:57 följande:

Hej alla.

Är ny här på familjeliv, kom hem idag fr läkaren med infon om att jag har pco :( skönt på ett sätt att få en anledningen till varför plusset inte kommit. Så nu påbörjas resan...

Skönt även att läsa att de gått så bra för många av er som har pco, först kändes det hopplöst, men nu känns det bättre.

Jag och sambon påbörja utredning för 2v sen, fick äta provera i 10dagar och fick idag 5tabletter pergotime dvs en enkel dos, som påbörjas på torsdag och ska dit igen nästa vecka på onsdag för vul.

Så många blandade känslor just nu.

Hur har era utredningar gått till? Min läkare nämner pregotime i dubbel dos, trippeldos och sedan sprutor.

Vad har hänt mellan dessa steg för er? Har ni fått andra lösningar?

Slår ihop det och skriver hej till er båda ;) Ja, här är tanken att tankar ska kunna bollas. Jag och min partner har inte heller gått ut med att vi försöker skaffa barn. Det känns som en väldigt personlig grej som jag inte vill dela med vem som helst..

Under vår utredning fick min partner lämna spermaprov innan jag fick pergotime. Det var inget fel på hans simmare, så fick pergotime utskriver efter det. Jag har fått ÄL på enkelkur Pergotime, men det har inte tagit sig. Nu väntar jag på mens efter egen ÄL (garvtest visar neg) mellan kur 3 och 4 av pergotime. Så fort mensen kommer så tar jag min fjärde kur Pergotime och om det inte tar sig då väntar spolning av äggledarna och sedan sprutor..

• Anonym (Barnlös)
    Carro83 skrev 2015-08-19 18:57:40 följande:
    Tack :)

Vi har inte heller gått ut med att vi försöker och frågan får vi ganska ofta, den kom mycket oftare nu när vi flytta till hus. Verkar som alla räknar med att då ska man skaffa barn, och att det är en självklarhet att alla kan få barn.

Imorgon börjar jag pergotime för första gången :) vill inte bygga upp förhoppningar men de är svårt. Känns lite väl optimistisk att hoppas..

Hoppas ditt plus kommer nu vid nästa äl så du slipper spolningen. Har du fått äta dubbelkur el har du bara ätit enkel kur?
    Nej, det bästa är väl att inte bygga upp några förväntningar, men det är ju jättesvårt!! Jag hoppades såå på första och andra försöket med pergo. Nu är jag nästan likgiltig :/ Jag har bara ätit enkelkur och fått ÄL varje gång.
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-08-20 18:34:27 följande:

Va hos gyn idag. Fick utskrivet 6 ggr enkel dos! Då läkaren tycker att vi inte ska öka då min mens har blivit normal. Fick ta ett pogestron prov? Vet ej vad det är eller Om jag har skrivit rätt hahaha!!! Så ska på återbesök på cd 21 för att kolla ägglossningen!

Jaha, vad många uttag du fick.. Min gyn sa att fyra försök med pergo var okej, men att det sedan inte är bra att äta det fler gånger.. men olika läkare bedömer kanske riskerna olika. Det var nog Progesteron prov de tog ;) Det är gulkroppshormon :)
  • Anonym (Barnlös)
    mickaa skrev 2015-08-20 08:49:04 följande:

Hej allesammans. Har en fråga till er alla ... Ja har oxå pcos o börjat utredning. Var den 24 juni vid gyn för att kolla äggstockarna samt få pergotime. Men eftersom de visade att jag hade en ägglossning på g inom 2 dagar så avvaktade vi med tabletterna. Men alla äl test var negativa o den 27e kom mensen. Var nog en falsk äl. Mensen har varit någe lunda regelbunden efter ja slöt med pp i april men eftwr den 27 e juni sitter jag här utan mens. Har massor av grav tecken så som molande mensvärk . Ömma bröst o växande bröst. Uppsvullen o halsbränna men alla test visar negativt. Tror ni att de finns någon chans att om man har pcos o så rubbade hormoner i kroppen att det inte finns tillräckligt med gravhormonen för att ge positivt? Ska in till gyn nästa vecka o kolla o börja med pergotime. Har haft symptomen i över 2 veckor och har aldrig haft det såhär när jag varit utan pp. Min kropp brukar alltid göra brösten mindre o hår så som på ben o armar mm växer mer . Men inte nu efter juni. Fu detsamma . Någon som har liknande.

Du hade nog ÄL, men att testerna trots det visade negativt eller så testade du inte just de dygnet du hade ÄL...?

Jag har egen mens max 2 gånger per år, så att det dröjer med mensen vid pcos är inget ovanligt, men läkaren kollar det när du kommer dit nästa vecka om mensen inte kommit då.

Jag hade de symtomen du beskriver förra månaden efter att jag hade ätit Pergotime och prickat ÄL, men 30 dagar efter ÄL kom sedan mensen... :/ Ibland tror jag att längtan och vilja efter att bli gravid resulterar i lite skengraviditet.
  • Anonym (Barnlös)

Jaha.. då kom mensen, 32 dagar efter ÄL. Pratade med gyn i telefon och de sa att det kan ha varit så att en cysta på ena äggstocken gjort att mensen fördröjts. Jag hade nämligen en fruktansvärd smärta över ena äggstocken för ca 1 vecka sedan. Jag har haft så förut och när den spruckit har det gjort fruktansvärt ont. Så, nu får vi börja om.. 4:e och sista gången med Pergotime ska snart påbörjas...

• Anonym (Barnlös)
    Carro83 skrev 2015-08-26 12:13:54 följande:
    Tråkigt att höra. Hoppas de funkar nu då på sista svängen med Pergotime.

Var nyss hos läkaren själv för att kolla om de funka med enkel dos, och de verkar ha fungerat. Såg ett fint litet ägg på 20mm. Så nu börjar bebis verkstaden hemma.

Fick även Pergotime iaf plusset inte kommer för två till vändorna, men ber till högre makter att jag slipper, men är inställd på det.
    Ja.. vi får se. Jag har inga höga förhoppningar alls.

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Barnlös)
    mickaa skrev 2015-08-28 09:13:51 följande:
    Jo mensen kom nu 26 dagar sent. Den är ju som den är. In till gyn pp torsdag o sätta igång med tabletterna. Ja har haft mens 3 gg detta år o de e mkt för mig. Brukar ha som du. 2 till 3 gg året. Men kör lchf nu o då har mensen kommit tillbaks någelunda. Ett tips med vi som har pcos e att äta lchf eller låg kolhydrat. , för mig har det funkar rätt bra hitintills. Inte alls uppblåst o mensen har hittat tillbaka efter att ha varit på lift sen jag var 12 typ. Är dem där billiga äl stickorna man kan köpa på nätet lika bra som clear blue. ? Blir så jäkla dyrt o köpa dem när man måste testa typ varje dag.
    Jag har provat att äta LCHF men det gick inte så bra eftersom jag är vegetarian och alltså inte äter djur överhuvudtaget. Att då äta LCHF innebär att det nästan inte blir ngåonting över för mig att äta, så efter 1 vecka på LCHF fick jag lägga ner. Tyvärr. Hört att det ska fungera bra för oss med PCOS.

Jag har endast använt clear blues olika ÄL test. Och då har jag börjat testa omkring dag 15 eftersom jag haft ÄL dag 19 de tre månaderna jag ätit Pergotime.
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?