FruSvensson79 skrev 2015-08-17 11:29:57 följande:
Hej. Fick reda på att jag har pco i våras. Har försökt bli gravid ett halvår nu. Ätit tre omgångar pergotime men ingen ägglossning ännu vad jag vet, hoppas på att få det denna tredje omgången nu. Är fem dagar sen jag tog den sista tabletten.
Då det inte är officiellt att vi försöker skaffa barn så kan det vara skönt att ha några att bolla tankar med här kanske ?
Carro83 skrev 2015-08-17 21:41:57 följande:
Hej alla.
Är ny här på familjeliv, kom hem idag fr läkaren med infon om att jag har pco :( skönt på ett sätt att få en anledningen till varför plusset inte kommit. Så nu påbörjas resan...
Skönt även att läsa att de gått så bra för många av er som har pco, först kändes det hopplöst, men nu känns det bättre.
Jag och sambon påbörja utredning för 2v sen, fick äta provera i 10dagar och fick idag 5tabletter pergotime dvs en enkel dos, som påbörjas på torsdag och ska dit igen nästa vecka på onsdag för vul.
Så många blandade känslor just nu.
Hur har era utredningar gått till? Min läkare nämner pregotime i dubbel dos, trippeldos och sedan sprutor.
Vad har hänt mellan dessa steg för er? Har ni fått andra lösningar?
Slår ihop det och skriver hej till er båda ;) Ja, här är tanken att tankar ska kunna bollas. Jag och min partner har inte heller gått ut med att vi försöker skaffa barn. Det känns som en väldigt personlig grej som jag inte vill dela med vem som helst..
Under vår utredning fick min partner lämna spermaprov innan jag fick pergotime. Det var inget fel på hans simmare, så fick pergotime utskriver efter det. Jag har fått ÄL på enkelkur Pergotime, men det har inte tagit sig. Nu väntar jag på mens efter egen ÄL (garvtest visar neg) mellan kur 3 och 4 av pergotime. Så fort mensen kommer så tar jag min fjärde kur Pergotime och om det inte tar sig då väntar spolning av äggledarna och sedan sprutor..