Inlägg från: Anonym (Barnlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

TheRealMe skrev 2015-06-30 22:30:58 följande:
    Oj det var konstigt! 3 dagar bara! Jag har ingen aning för det var ju så för mig med.

Som du säger alla säger olika vissa tar ju Pergo dag 3-7 andra dag 5-9??

Avvakta några dagar o ta ett nytt test för att kolla om det visar neg då med. Då vet du med säkerhet om det var mens.
    Kroppen påverkas i allra högsta grad av alla hormoner och grejer så det är nog inte så konstigt med en mens på knappt tre dygn... kanske.

Ja, jag skulle ta dag 5-9 men vet att en del tar 3-7. Skulle gärna vilja veta varför, men det kanske beror på hur man "ser ut" eller nått..? Haha, gissning ;)
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-01 14:31:40 följande:
    Ja precis. Jäkla kvinnorkropp den e konstig :(.

Haha den var bra "hur man ser ut" :).
    Ja det undrar man egentligen varför det är så? Kanske ska fråga gyn nästa gång!

Idag fick jag en blinkade gubbe på ägglossningstestet :). Yay! Gäller att hitta tid o mysa oxå haha
    Ja, jag ska nog också fråga ;)

Vad kul, hoppas det vill sig denna gång då! :)
  • Anonym (Barnlös)

Jag väntar på att äl testerna ska sluta visa en tom ring ;) Om det går denna månaden utan pergo vill säga! Gör det det så visar gubben sig troligen i mitten av nästa vecka..

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-06 21:15:48 följande:
    Har du testat clearblue dubbel hormon indikator? Lite dyr men den värd varenda krona tycker jag! Har svårt att tyda med med vanliga ägglossningstest!!

Vi håller tummarna att det går vägen för er fast du inte tar Pergo denna månaden :).
    Sjutton också!! Visste att det var någonting jag hade glömt när jag köpte de där ägglossningstesterna och det var ju att jag skulle prova dom som du har istället!! Jaja, jag får köpa dom också helt enkelt för det känns som att chanserna ökar om man faktiskt ser när nivåerna börjat öka och inte bara de två stackars dagar som det är äl.
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-23 20:53:22 följande:

Svagt plus idag

Plus som i gravid plus!? :D Grattis i så fall! :)

För mig rullar det på, har haft egen ÄL denna månad utan pergo så det känns positivt, men vad som blir av det vet jag först om två veckor. Men hoppas gör jag givetvis, även om jag knappt vågar göra det längre..
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-25 08:07:17 följande:
    Ja. Jag är gravid. Tack!!!!!

Vad bra att du fick egen äl, det har jag aldrig.

Hoppas ska man alltid göra, har du prickat din äl så finns ju goda chanser.
    Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-07-25 08:07:17 följande:
    Ja. Jag är gravid. Tack!!!!!

Vad bra att du fick egen äl, det har jag aldrig.

Hoppas ska man alltid göra, har du prickat din äl så finns ju goda chanser.
    Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-25 15:26:28 följande:
    Grattis, härligt o höra att det gick för dig :).

Här e man ff på semestern o har wi-fi haha!! Mensen kom för mig o har på börjat min 3:e kur nu!

Tänkte kolla om ni har kollar era värden för sköldkörteln?
    Jag har kollat mina värden och de var lite för låga, men efter en uppföljning så var de okej. Precis på gränsen. Hon sa att man ska kolla de värdena om man har PCO/PCOS eller tecken på det, eftersom det också påverkar övriga hormoner och möjligheterna att bli gravid.
  • Anonym (Barnlös)

Jag hade ju naturlig äl förra veckan och nu väntar jag med spänning på att få veta om det tagit sig.. Tänkte vänta minst tre veckor innan jag tar ett test, men det känns såå långt. Jag känner efter hela tiden, kan liksom inte låta bli trots att jag vet att jag inte kan "känna" nu om jag är gravid. Men jag vill ju så gärna och det är väl därför jag inte kan låta bli att leta tecken.. Är tex mkt hungrig, på ett sätt jag inte varit tidigare. Men det är säkert bara jag som är skengravid :/

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-07-30 08:26:32 följande:
    Blinkande gubbe idag. Då får vi mysa sista dagarna nu under semestern :)
    Håller tummarna :)
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?