• TheRealMe

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-01 10:09:31 följande:
    Kroppen påverkas i allra högsta grad av alla hormoner och grejer så det är nog inte så konstigt med en mens på knappt tre dygn... kanske.

Ja, jag skulle ta dag 5-9 men vet att en del tar 3-7. Skulle gärna vilja veta varför, men det kanske beror på hur man "ser ut" eller nått..? Haha, gissning ;)
    Ja precis. Jäkla kvinnorkropp den e konstig :(.

Haha den var bra "hur man ser ut" :).
    Ja det undrar man egentligen varför det är så? Kanske ska fråga gyn nästa gång!

Idag fick jag en blinkade gubbe på ägglossningstestet :). Yay! Gäller att hitta tid o mysa oxå haha
  • TheRealMe

Halloj tjejer! Hur mår ni i denna värmebölja?

Hur går det för er?

Idag fick jag min fasta gubbe efter har haft 4 dagars blinkande gubbe. Så pergotime hjälper men sen får man se om det fäster nått! Är bara glad att jag har semester nu :)

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-06 13:10:36 följande:

Jag väntar på att äl testerna ska sluta visa en tom ring ;) Om det går denna månaden utan pergo vill säga! Gör det det så visar gubben sig troligen i mitten av nästa vecka..

Har du testat clearblue dubbel hormon indikator? Lite dyr men den värd varenda krona tycker jag! Har svårt att tyda med med vanliga ägglossningstest!!

Vi håller tummarna att det går vägen för er fast du inte tar Pergo denna månaden :).
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-06 21:25:48 följande:
    Sjutton också!! Visste att det var någonting jag hade glömt när jag köpte de där ägglossningstesterna och det var ju att jag skulle prova dom som du har istället!! Jaja, jag får köpa dom också helt enkelt för det känns som att chanserna ökar om man faktiskt ser när nivåerna börjat öka och inte bara de två stackars dagar som det är äl.
    Ja men gör det! Lätt värt pengarna! Speciellt nu när du inte kör Pergo denna månad!

Jag kommer inte att hänga med i tråden nu i 3 veckor då vi åker imon på semester! Ska bli skönt att inte tänka på bebis verkstaden utan bara vara!

Lycka till tjejer så hörs vi när jag e tillbaka o då hoppas jag att det blir bara positiva saker som sker :)
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-07-23 20:53:22 följande:

Svagt plus idag smile1.gif

Grattis, härligt o höra att det gick för dig :).

Här e man ff på semestern o har wi-fi haha!! Mensen kom för mig o har på börjat min 3:e kur nu!

Tänkte kolla om ni har kollar era värden för sköldkörteln?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-26 11:15:46 följande:
    Jag har kollat mina värden och de var lite för låga, men efter en uppföljning så var de okej. Precis på gränsen. Hon sa att man ska kolla de värdena om man har PCO/PCOS eller tecken på det, eftersom det också påverkar övriga hormoner och möjligheterna att bli gravid.
    Jag måste oxå gå o kolla upp mina då jag ej har hunnit med det :(. Så man vet iaf om det e ok eller ej!
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-28 13:50:20 följande:

Jag hade ju naturlig äl förra veckan och nu väntar jag med spänning på att få veta om det tagit sig.. Tänkte vänta minst tre veckor innan jag tar ett test, men det känns såå långt. Jag känner efter hela tiden, kan liksom inte låta bli trots att jag vet att jag inte kan "känna" nu om jag är gravid. Men jag vill ju så gärna och det är väl därför jag inte kan låta bli att leta tecken.. Är tex mkt hungrig, på ett sätt jag inte varit tidigare. Men det är säkert bara jag som är skengravid :/

Då håller vi tummarna att det tar sig för dig :).
    Vi får hoppas att du inte e skengravid utan på riktigt gravid :).

Själv börjar jag med mina roliga ÄL-test igen :). Får vi se om det tar sig, vilket jag inte tror utan får kontakta min gyn igen o öka dosen :(
  • TheRealMe
    TheRealMe skrev 2015-07-29 10:08:42 följande:
    Då håller vi tummarna att det tar sig för dig :).
    Vi får hoppas att du inte e skengravid utan på riktigt gravid :).

Själv börjar jag med mina roliga ÄL-test igen :). Får vi se om det tar sig, vilket jag inte tror utan får kontakta min gyn igen o öka dosen :(
    Blinkande gubbe idag. Då får vi mysa sista dagarna nu under semestern :)
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-03 16:04:28 följande:

Tog ett gravtest och det visade negativt.... känns tungt. Jag har beräknad mens först på lördag-söndag så det kan ju hända att testet visade fel, men jag tror inte det. Nya tag nu då.. men jag har ingen ork :(

Avvakta o ta ett test till helgen då du har bim ist! Man blir så lätt besviken när man testar för tidigt :(.
    Jag förstår att det tar på krafterna men ge inte upp. Ni kommer att få eran bebis :). Jag lovar dig :).
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-05 14:19:34 följande:
    Oj vad många inlägg det råkade bli! Ja.. kanske ska göra det. Tror dock inte resultatet blir anorlunda :/ Hur går det för dig?
    Haha det kan hända :).

Ha inga förhoppningar så blir det kanske lite lättare. Är det på lördag du hade bim?

Jo jag tror jag hade ägglossning för några dagar sedan. Fick ju fast gubbe på lördag, sen efter det har jag haft "mensvärk" varje dag, kommer o går :(. Konstigt! Tog ett äl test idag för att kolla för säkerhets skull men fick en tom ring! Så ägglossningen har varit då! Men varför "mensvärk" nu, tycker jag e weird!!
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-11 17:28:41 följande:
    Hur har det gått för dig?  Jag testade igår men det var negativt :( har dock inte fått någon mens än..
    Jag väntar ff på bim. Nästa vecka är den!! Så får vara ihärdig men lite "mensvärk" idag bara. Det försvann i några dagar. Men har kommit tillbaka nu.

Men mensen har inte kommit ännu. När du inte åt Pergo innan, hade du sen mens oxå?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-11 20:54:48 följande:
    Okej, då får du vänta lite till då..

Det är över två år sedan jag hade egen mens, så jag minns faktiskt inte.. Men det gick 31 dagar mellan äl och mens en av gångerna nu med pergo och det var då hon trodde jag fått missfall, så kanske är det det som sker nu också. Jag vet inte..
    Har du ont i magen nått då? Vi får hoppas på att verkligen inte är nått sånt igen!
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-12 08:17:45 följande:
    Nej, ingen smärta alls och inga andra tecken på mens, men den kommer säkert.. Faktum är att jag känner mig det närmaste nollställd inför det. Jag har tappat glöden och räknar inte ens med att bli gravid de närmsta året. Har mentalt gett upp lite och det känns väldigt jobbigt...
    Men gumman :(. Förstår att man ger upp o så. Jag har känt likadant då vi oxå försökt i över 1 år! Men ge inte upp. Tänk på att ni får ju möjligheten att få hjälp i det hela! Ha positiva tankar.
  • TheRealMe

Är på äl+12 och mår illa till o från :(. Men så har jag mått innan mens oxå. Så det är väl säkert falska symptom igen. Får invänta bim ist!

• TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-08-17 07:54:21 följande:

Fortfarande ingen mens.. 25-26 dagar sedan ÄL nu.. förra gången då hon misstänkte missfall gick det 31 dagar :/ Vill bara att den ska komma nu så jag kan "gå vidare" från denna gången... Hur går det för dig The Real Me? 

Idag kom mensen som på beställning, vilket jag visste då jag tog ett gravtest igår! Aja vad ska man göra. Besviken javisst. Ringde gyn för att boka en ny tid då mina 3 kurer är slut. Hon sa att det var lång väntetid men att det fanns möjligtvis en tid imon. Så lite tur har man trots allt!

Hur går det för dig? Fick du mensen?
  • TheRealMe

Va hos gyn idag. Fick utskrivet 6 ggr enkel dos! Då läkaren tycker att vi inte ska öka då min mens har blivit normal. Fick ta ett pogestron prov? Vet ej vad det är eller Om jag har skrivit rätt hahaha!!! Så ska på återbesök på cd 21 för att kolla ägglossningen!

Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?