Inlägg från: Anonym (Barnlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlös)

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Snobbs skrev 2015-06-21 09:35:23 följande:
    Jag vet men jag testade positivt på äl+10 förra gången så det känns inte så troligt.
    Tycker också du ska ringa gyn och få en tid snarast så de kan hjälpa dig att få lite klarhet i det hela..
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-22 16:13:54 följande:
    Hon ville att jag skulle ta o se så att det inte nått som hindrar en graviditet! Så jag uppfattade det! Så då är det bara att gå till Apoteket o hämta ut ny tabletter o då börjar jag på dag 3, på onsdag!

Det sköna o veta nu är att jag inte hade en lång cykel denna månaden. Utan 30 dagar som jag hade innan jag började få oregelbunden mens så det är ju positivt iaf. Hoppas den håller så o att man kan bli gravid snart!
    Snobbs skrev 2015-06-22 15:48:26 följande:
    Jag tog sådana prover när jag fick pergo första gången men fick aldrig reda på resultat. Tror det var prover man måste ta inför ivf och min gyn skulle skicka oss på ivf om inte 4 kurer pergo hjälpte men det blev aldrig aktuellt.

Själv väntar jag tills BIM som borde vara den 28:onde innan jag gravtestar.. Hoppas på graviditet för oss alla tre snart!

• Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-23 18:59:52 följande:

Imorgon börjar jag min andra kur Pergo! Vi får la hoppas det går vägen denna gången då semestern är nära o man kan slappna av o inte stressa med nått :). Hur går det för er?

(Barnlös) har du tagit ett gravtest än eller är det ff för tidigt?

Jag har inte vågat testa än, men nu börjar jag misstänka att det inte tagit sig för jag har en molande värk igen... Jag testar den 28.

Hoppas det tar sig för er nu på kur 2! :)
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-26 15:57:38 följande:
    Hur går det för er tjejer?

Jag är inne på dag 5 av mensen o det verkar som den börjar avta. Aldrig hänt innan få jag brukar har mens i 7 dagar. Kan det vara tabletterna?
    Det går inge vidare här.. har mensvärk från helvetet, men ännu ingen mens. Kommer väl imorgon :(

Jag tror det kan vara tabletterna ja. Har också bara haft fem dagar.
  • Anonym (Barnlös)
    Sötistilde skrev 2015-06-26 19:45:51 följande:

Hej! Någon som vet om det är någon idé att fortsätta äta enkelkur pergotime om man inte fick ÄL på kur 2, vet ej om jag fick med kur 1, eller är det bättre att äta dubbel..? Tänkte om man nu inte fått ÄL på kur 1, el 2 kommer man få på kur 3 , 4 osv?!?
    Tacksam för svar!

Gyn sa till mig att om jag inte ägglossade på första kuren enkel dos så skulle vi höja till dubbel. Så jag hade gjort det..
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-27 01:41:00 följande:
    Neeeej hoppas inte mensen dyker upp :(.

Ok men bra o veta det. Skönt isf o ha mindre dagar med blödning hahaha
    Jodå.. den kom igår :( Så nu väntar en månads paus från pergotabletterna och sedan den fjärde omgången.. tar det sig inte då får jag vänta tills september då det blir spolning..
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-28 13:01:24 följande:
    Neeeej osis verkligen för oss alla :(.

Så nu får ni försöka på egen hand då?
    Ja, det blir på egen hand en månad.. om det nu går. Vet inte riktigt hur jag gör om det då inte blir någon ägglossning denna månad och gyn ville att jag skulle äta pergo i nästa cykel... :/

Jag har faktiskt tänkt prova att äta lchf kost. Har läst om många som blivit hjälpta av det vid PCOS... vill liksom göra allt jag kan.

Ja, det är osis för oss alla :/ mår inte psykiskt bra av att det ska bli en sådan kamp med hopp som släcks om och om igen. Det tar på energin och glädjen.
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-28 20:29:51 följande:
    Har du tänkt kanske att skippa ägglossningstest o bara köra på? Kanske mindre stress?

Klart man inte mår psykiskt bra :(. Det är ju inte kul när man misslyckas varje månad! Jag förstår att allt känns så orättvist men jag lovar dig det kommer ske för er. Ge inte upp bara!
    Tänk positivt även om det är svårt, försök iaf :).

Min mens var kort denna månad. Kan man räkna med dag sex som mensdag då jag bara hade bruna flytningar?
    Ska börja testa mig på dag 10 tänkte jag! Får man ägglossning samma som förra månaden?
    Jag vet inte hur vi ska göra med ÄL tester.. vet ju att jag haft ÄL dag 18-19 de senaste tre gångerna med pergo, så antingen händer det då om det ens händer.

Vet inte hur man ska räkna den dagen med bruna flytningar.. jag hade nog räknat den som mensdag, men det är ju jag det ;)

Jag har som jag skrev ovan fått ÄL dag 18-19 alla tre månaderna med pergo. Gyn sa att det brukar vara så att man får nästan exakt samma dagar, men det kan säkert variera lite.
  • Anonym (Barnlös)
    TheRealMe skrev 2015-06-29 14:25:16 följande:
    Men du ska ju självklart göra det som du känns bäst för dig :).

Ok men då får man börja testa sig snart då! Så skönt att det är sista veckan innan semstern så man kan ta det lugnt sen o slippa stressa!!
    Det är ju helt klart ett plus med semester och mindre stress :)
  • Anonym (Barnlös)
    Snobbs skrev 2015-06-29 20:36:45 följande:
    Det var intressant jag har haft olika varje gång.
    TheRealMe skrev 2015-06-29 17:26:12 följande:

Nu får vi alla hålla tummarna för att juli ska bli en bra månad :)

Ja det gör vi!!!
    Jag undrar ibland hur mycket man ska lita på läkarna för olika läkare tycks alltid säga olika känns det som :/ så himla rörigt!

Jag börjar bli lite fundersam.. fick mensen i lördags och i morse var den slut!? Jag gjorde ett gravtest i fredags som visade negativt, men mens i mindre än tre dygn känns väldigt konstigt! Aldrig haft så kort mens tidigare och börjar fundera på om det verkligen var mens..? Det var säkert mens, men hoppet inom mig tändes liksom igen..
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?