• TheRealMe

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-18 12:24:26 följande:

Nu har jag varit hos gyn som sa att jag troligtvis hade ett tidigt mf förra månaden med tanke på att det gick väldigt många veckor mellan ÄL och mens..

Hon kollade med vu också och sa att min slemhinna var väldigt, väldigt tjock vilket kan tyda på graviditet. Hon tyckte det såg ut så, men sa (precis som jag trodde) att det var för tidigt att säga om det verkligen var det.

Den molande värken jag känner sa hon kunde vara antingen tecken på tidigt mf eller på graviditet.

Tar det sig inte nu så ska jag ha ett uppehåll med Pergotime och sedan ta en omgång till. Tar det sig inte då så ska hon göra en spolning till hösten.

Har blandade känslor just nu.. hoppas givetvis på att jag är gravid, men vågar inte ta ut minsta lilla hopp i förväg. Känns dock skönt att ha fått svar på mina funderingar..

Men Gud vad skönt att du fick lite svar :). Lite lättnad men ändå besvikelse.

Tråkigt med det att du kanske hade missfall sist. Kanske lika bra att du inte visste det o skulle blivit mer ledsen. Tog du ett gravtest sist då?

Ok det var ju bra att det såg bra ut! Vi får hoppas allt är bara positivt framöver för dig :).

Klart att man får blandade känslor. Men som du säger "försök" att inte ha för mkt förhoppningar för ditt eget bästa. Även om det är svårt! Jag håller alla mina tummar o tår för dig :).

Sa hon när du hade ägglossningen? Var det den dagen du fick fast gubbe?
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-18 18:57:29 följande:
    Jag tog flera gravtest den månaden, men alla var negativa. Jag använde dock samma märke alla gånger och det kan vara så att det inte visade trots att jag var gravid.. det visar inte positivt för alla trots att man är gravid.

Tack! Håller tummarna för dig också så klart! :)

Hon sa att det inte var troligt att jag hade det bara några dagar efter sista pergo tabletten, utan att det var nu i fredags då jag fick glad gubbe. Jag har ju skrivit upp alla datum gällande mens, ÄL och pergotime och hon kunde se att jag under dessa tre månader ägglossat mellan cykeldag 18-19.

Hur går det för dig? Blev det mens av det hela? :/
    Testa med andra gravtest nu när det är dags :). Jag vet det e ju det som är det jobbiga ibland visar får ju inte reda på att dom är gravida förrän långt efter försenad mens :) märkligt hur kroppen egentligen fungerar hos oss kvinnor.

Det är bra att du skriver upp allt o så!!

Dagarna rullar på, lite molvärk då o då. Ingen mens i sikte ännu kommer väl. Är ganska svullen oxå. Kommer väl om några dagar. Skönt att inte behöva tänka på det nu under midsommar iaf :)
  • TheRealMe
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-18 22:16:18 följande:
    Ja, vi får nog införskaffa andra gravtest! Jag körde med clearblue för jag tänkte att de skulle vara mest pålitliga, men nu får jag helt enkelt hitta några andra ;)

Skönt för dig/er att få en paus kanske nu i och med semestrar, midsommar och sommar :) Glad midsommar på dig! :)
    Oj men dom brukar vara mest pålitliga ju. Konstigt! Men som sagt testa andra kanske passar bättre in på dig :).

Ja trevlig midsommar får hoppas nu att jag snart får höra goda nyheter från dig :)
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-19 15:00:13 följande:

Detta verkar fungera väldigt olika hos alla. Även från behandling till behandling. Har följt er men inte orkat skriva. Har bara en jättemärklig cykel just nu

Neg, helvitt, äl cd 12-25

Pos äl cd 26, bim cd 40

Svaga streck på äl cd 27-42

Pos äl cd 43, neg gravtest, ny bim cd 57

Neg äl, helvitt cd 44-

Vad lång cykel du har. Äter du oxå Pergo?
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-20 14:29:09 följande:
    Ja första kuren(enkel) för syskonförsök. När vi blev gravida förra gången(med pergo) hade jag först en cykel på 28 dagar som inte blev nått och sedan en cykel på 42 dagar då jag blev gravid. Så detta känns konstigt.
    Som mig då. E så okunnig när det kommer till detta :(. Jag själv hade en cykel på 30-37 dagar. Frustrerande o inte veta när mensen skulle komma!

Har du tagit ett gravtest?
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-20 19:20:38 följande:
    Ja det är negativt. Tagit fler,a men bestämt att inte testa på 10 dagar nu. Är jag inte gravid då och ingen mens så går jag nog till en gynekolog.
    Vad konstigt :(. Ja men det gör du rätt i o kollar upp det! Men Pergo ska ju hjälpa dig med ägglossningen o så!! Fast jag är ju ingen expert..
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-21 09:35:23 följande:
    Jag vet men jag testade positivt på äl+10 förra gången så det känns inte så troligt.
    Du får allt ta o ringa din gyn läkare o fråga eller om du kan komma in på undersökning. Se varför det är så? Du kanske är gravid fast din hcg har inte ökat! Många får ju reda på sent in att dom är gravida
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-21 14:20:08 följande:
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-21 12:36:58 följande:

Tycker också du ska ringa gyn och få en tid snarast så de kan hjälpa dig att få lite klarhet i det hela..

Nu kom mensen ( om det inte är en konstig melkanblödning) så nya tag med ny kur och förhoppningsvis inte lika konstig cykel nästa gång
    Åh vad tråkigt :(. Men det kanske är bättre att du hör med gyn så du vet varför det blev så. För att lätta på tankarna lite
  • TheRealMe
    Snobbs skrev 2015-06-22 14:37:52 följande:
    Då ligger vi jämsides på nästa kur.

Inte kul att mensen kom, hoppas vi plussar nästa kur!

Jag bestämt mig gör att gå till carl von linne kliniken när de öppnar i augusti för att få experthjälp, fram till dess kör jag nästa kur pergo från min ordinarie gynläkare
    Ja det gör vi. Super tråkigt men inget vi kan rå för tyvärr :(.

Vad är det för klinik då? Jag ska ta mig till vårdcentralen nån dag o ta prover för sköldkörteln. Min gyn läkare ville det.
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?