• Snobbs

PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?

Det kan stämma men mer troligt att tabletterna gav falsk positiv.

Själv har jag äl cd 28 med pergo, alltså jag får ägglossning när en normal tjej får ny mens.

Stickorna visar blankt ingenting fram till äl men jag börjar inte testa så tidigt som du gjorde. Får positivt en dag och sedan syns ett jättesvagt streck fram till mens/graviditet.

• Snobbs

Detta verkar fungera väldigt olika hos alla. Även från behandling till behandling. Har följt er men inte orkat skriva. Har bara en jättemärklig cykel just nu

Neg, helvitt, äl cd 12-25

Pos äl cd 26, bim cd 40

Svaga streck på äl cd 27-42

Pos äl cd 43, neg gravtest, ny bim cd 57

Neg äl, helvitt cd 44-

• Snobbs

Detta verkar fungera väldigt olika hos alla. Även från behandling till behandling. Har följt er men inte orkat skriva. Har bara en jättemärklig cykel just nu

Neg, helvitt, äl cd 12-25

Pos äl cd 26, bim cd 40

Svaga streck på äl cd 27-42

Pos äl cd 43, neg gravtest, ny bim cd 57

Neg äl, helvitt cd 44-

• Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-20 09:46:12 följande:

Vad lång cykel du har. Äter du oxå Pergo?

Ja första kuren(enkel) för syskonförsök. När vi blev gravida förra gången(med pergo) hade jag först en cykel på 28 dagar som inte blev nått och sedan en cykel på 42 dagar då jag blev gravid. Så detta känns konstigt.
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-20 18:09:10 följande:

Som mig då. E så okunnig när det kommer till detta :(. Jag själv hade en cykel på 30-37 dagar. Frustrerande o inte veta när mensen skulle komma!

Har du tagit ett gravtest?

Ja det är negativt. Tagit fler,a men bestämt att inte testa på 10 dagar nu. Är jag inte gravid då och ingen mens så går jag nog till en gynekolog.
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-20 21:24:25 följande:

Jag frågade gyn i torsdags för min cykel var väldigt lång förra månaden jämfört med den första och hon sa att det var väldigt, väldigt konstigt eftersom jag hade ägglossning på samma cykeldag och därmed trodde hon jag fått missfall trots neg gravtest... Det kan ju vara så att du är gravid nu trots att det visar negativt, kan ju bli så för vissa..

Jag vet men jag testade positivt på äl+10 förra gången så det känns inte så troligt.
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-21 10:21:34 följande:

Du får allt ta o ringa din gyn läkare o fråga eller om du kan komma in på undersökning. Se varför det är så? Du kanske är gravid fast din hcg har inte ökat! Många får ju reda på sent in att dom är gravida

Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-21 12:36:58 följande:

Tycker också du ska ringa gyn och få en tid snarast så de kan hjälpa dig att få lite klarhet i det hela..

Nu kom mensen ( om det inte är en konstig melkanblödning) så nya tag med ny kur och förhoppningsvis inte lika konstig cykel nästa gång
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-22 14:25:55 följande:

Åh då kom mensen :(.. Aja bara att fortsätta som vanligt

Då ligger vi jämsides på nästa kur.

Inte kul att mensen kom, hoppas vi plussar nästa kur!

Jag bestämt mig gör att gå till carl von linne kliniken när de öppnar i augusti för att få experthjälp, fram till dess kör jag nästa kur pergo från min ordinarie gynläkare
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-22 14:50:34 följande:

Ja det gör vi. Super tråkigt men inget vi kan rå för tyvärr :(.

Vad är det för klinik då? Jag ska ta mig till vårdcentralen nån dag o ta prover för sköldkörteln. Min gyn läkare ville det.

Dom ska vara bäst i sverige på pcos.

Jag tog sådana prover när jag fick pergo första gången men fick aldrig reda på resultat. Tror det var prover man måste ta inför ivf och min gyn skulle skicka oss på ivf om inte 4 kurer pergo hjälpte men det blev aldrig aktuellt.
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-22 17:20:37 följande:

Själv väntar jag tills BIM som borde vara den 28:onde innan jag gravtestar.. Hoppas på graviditet för oss alla tre snart!

Hoppas verkligen den 28de visar plus och ingen mens!
    TheRealMe skrev 2015-06-23 18:59:52 följande:

Imorgon börjar jag min andra kur Pergo! Vi får la hoppas det går vägen denna gången då semestern är nära o man kan slappna av o inte stressa med nått :). Hur går det för er?

(Barnlös) har du tagit ett gravtest än eller är det ff för tidigt?

Börjar också min andra kur imorgon och jag hoppas verkligen det går vägen för oss denna gången!!!
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-06-26 15:57:38 följande:

Hur går det för er tjejer?

Jag är inne på dag 5 av mensen o det verkar som den börjar avta. Aldrig hänt innan få jag brukar har mens i 7 dagar. Kan det vara tabletterna?

Jag tror också det är tabletterna. Har mens from hell verkligen. Jag blödde igenom dubbla mensskydd dag 2-4 och är nu på dag 6 och tror det håller på 1-3 dagar till...
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-06-28 20:48:11 följande:

Jag vet inte hur vi ska göra med ÄL tester.. vet ju att jag haft ÄL dag 18-19 de senaste tre gångerna med pergo, så antingen händer det då om det ens händer.

Vet inte hur man ska räkna den dagen med bruna flytningar.. jag hade nog räknat den som mensdag, men det är ju jag det ;)

Jag har som jag skrev ovan fått ÄL dag 18-19 alla tre månaderna med pergo. Gyn sa att det brukar vara så att man får nästan exakt samma dagar, men det kan säkert variera lite.

Det var intressant jag har haft olika varje gång.
    TheRealMe skrev 2015-06-29 17:26:12 följande:

Nu får vi alla hålla tummarna för att juli ska bli en bra månad :)

Ja det gör vi!!!
  • Snobbs
    TheRealMe skrev 2015-07-05 20:25:43 följande:

Halloj tjejer! Hur mår ni i denna värmebölja?

Hur går det för er?

Idag fick jag min fasta gubbe efter har haft 4 dagars blinkande gubbe. Så pergotime hjälper men sen får man se om det fäster nått! Är bara glad att jag har semester nu :)

Jag tar det lugnt och skippar tester faktiskt denna gång. Vi har sex varannan dag och kommer ha det fram till ev mens.

Hade mindre biverkningar denna kur så det var skönt.

Kul för dig att kuren fungerat, hoppas det tar sig också!
  • Snobbs

Är mitt i cykel nr 2 med pergo. Gissar äl i förra veckan (cd ~26-28) map symptom men har kört utan tester denna gång.

Denna cykel känns dock mycket mer normal än förra så hoppas på plus i början av augusti.

Hur går det för er?

• Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-24 21:50:42 följande:

Plus som i gravid plus!? :D Grattis i så fall! :)

För mig rullar det på, har haft egen ÄL denna månad utan pergo så det känns positivt, men vad som blir av det vet jag först om två veckor. Men hoppas gör jag givetvis, även om jag knappt vågar göra det längre..

Ja. Jag är gravid. Tack!!!!!

Vad bra att du fick egen äl, det har jag aldrig.

Hoppas ska man alltid göra, har du prickat din äl så finns ju goda chanser.
  • Snobbs
    Anonym (Barnlös) skrev 2015-07-25 09:31:42 följande:

Vad kul att läsa!! :D Jag håller mina tummar för att allt ska gå hela vägen till bebis :)

Tack!!!
    TheRealMe skrev 2015-07-25 15:26:28 följande:

Grattis, härligt o höra att det gick för dig :).

Här e man ff på semestern o har wi-fi haha!! Mensen kom för mig o har på börjat min 3:e kur nu!

Tänkte kolla om ni har kollar era värden för sköldkörteln?

Tack. Men så tråkigt att det inte guck för dig.

Jag har kollat mina värden men fick ej veta resultat. Tror dom va ok.
Svar på tråden PCO, Pergotime, ÄL test. Någon med erfarenheter!?