• Gweny

Dem som startat IVF maj/juni

hoppas 2014 skrev 2015-06-16 12:54:50 följande:

Hoppar in om jag får!

Vårt första IVF o det blir äggplock på torsdag i Falun. Några tips o råd på saker man borde fråga /tänka på?

Grattis till er som +at!

Välkommen! Ett tips är att säg till dem om du behöver mer smärtlindring, då får man det. Jag bad även om en lugnande tablett innan. Personalen brukar vara jättegoa.

Lycka till, hoppas ni får ut många bra!
  • Gweny

Var nyss på toaletten, såg lite mörkt kladd på trosskyddet, även när jag torkade mig. inte mycket och inte rött, men blir ju nojig med en gång. Kan ju bero på så mycket, men detta är riktigt självplågeri!

• Gweny
    Dalkullan skrev 2015-06-16 18:12:12 följande:

Hur gör ni under ruvningen - äter och dricker ni som "gravida" eller kör ni på som vanligt till att det är bekräftat?

Undrar även om ni berättat om ert/era IFV-försök? Jag har berättat för mina närmsta vänner och familj att vi har problem och att vi ska testa IVF, men det är bara min syster som vet att vi faktiskt kört igång med behandlingen. Tänker att jag sen ska berätta ganska tidigt för de närmsta, om det väl lyckas. Hur har ni gjort?

Jag har inte druckit något. Tänker som jag är gravid, så blir lugn midsommar. (om nu inte något tråkigt dyker upp)

Vi har bara berättat för några nära vänner. Vi bägge känner att vi inte vill dela med oss ännu. Jag vill inte höra "goda råd" eller se familjerna tycka synd om oss. Iallfall i nuläget.
  • Gweny

zaza>> uch vad trist, bara hoppas du är senhormonare, så det kommer upp ett om några dagar istället.

själv så har det fortsätt med rosa idag och öm i magen, så känns inte hoppfullt. Visst det kan ju vara från vaggisarna och progesteronet, då dem gör slemhinnan skör. Fast det känns mörkt....  :-/

• Gweny
    Nicka skrev 2015-06-17 20:43:31 följande:

Ruvdag 3. Mådde inte alls bra igår, illamående, huvudvärk och off, lite bättre idag. Så jobbigt de här är..detta är de jobbigaste med hela IVF nu är de bara väntan.

Nickasworld.blogg.com

håller med dig, absolut dem värsta och långsammaste dagarna under hela IVF!
  • Gweny

Dalkullan>> Efter alla tråkiga tecken, så testade jag i morse som visade blankt negativt. Kan min kropp, då jag varit gravid innan. Har den tomma känslan i kroppen. Så känns jättetungt, får ta ett på td för sakens skull när jag ringer SU....

Hoppas på dig nu istället!!

• Gweny
    hoppas 2014 skrev 2015-06-18 13:18:46 följande:

Vet inte vad jag känner just nu... blev bara 3 ägg.. o eftersom det blev så få vågar de inte långtidsodla så blir något befruktat så blir det insättning redan på llrdag. Pojkvännens prover såg iallafall bra ut.

Håll tummarna!

Hoppas det är 3 superägg! På min klinik sätter dem oftast in 2-dgrs, så blir säkert bra!
  • Gweny

Tack sks ni ha!

Ja blir ett nytt FET efter sommaren, hoppas några av er gått vidare då.

Hoppas ni får en fin midsommar!

• Gweny
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:03:37 följande:

Tyvärr så har jag börjat blöda ordentligt nu. Vilken start på midsommaren. Nåja, nytt försök till hösten. Jävla skit rent ut sagt! Men, men... Inte mycket att göra åt. Hoppas det går bättre för dig :) hoppas du har en fantastisk midsommar. Kram

Håller med dig. Jävla skit! Så tråkigt. Bara försöka att njuta av sommaren och ladda för hösten sen. Suck! Blöder nu med, så hoppet är ute.
  • Gweny

Tyvärr så har jag börjat blöda ordentligt nu. Vilken start på midsommaren. Nåja, nytt försök till hösten. Jävla skit rent ut sagt! Men, men... Inte mycket att göra åt. Hoppas det går bättre för dig :) hoppas du har en fantastisk midsommar. Kram

Håller med dig. Jävla skit! Så tråkigt. Bara försöka att njuta av sommaren och ladda för hösten sen. Suck! Blöder nu med, så hoppet är ute.
  • Gweny

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni