• friduss

Ovitrelle -

Jag är också på dag 8 efter Ovitrelle och mitt gick ur igår. Har BIM på onsdag i nästa vecka och hoppas på plus :) Hur går det för dig TS?

• friduss
    FamJ skrev 2015-06-03 08:09:33 följande:

friduss

Ja fick gravid på digital igår och ringde till kliniken, det sa att jag va gravid men skall ta ett nytt test på söndag för det kan fortfarande släppa så här tidigt!

Håller tummarna för dej ??

Åååh, GRATTIS!!! Gud vad roligt! Hur länge har ni försökt? :)
  • friduss
    FamJ skrev 2015-06-04 10:50:32 följande:

Jag har vetat sedan ja va ca 22år att ja behövat hjälp så vi har väll igentligen bara ringt och sagt att nu vill jag bli gravid. Med tvillingarna gick de på andra försöket o denna gång första vilket jah aaaaaldrig trodde..

Nu e de bara du som skall ha plus =) Hur länge har ni försökt?

Vilken tur du har! Och tvillingar med, vilken lycka! Du ger mig hopp :)

Vi har försökt sedan september förra året men fick hjälp först i januari med två omgångar pergotime och nu är jag på bim -4 på min första omgång puregon. Testade negativt idag med testlagrets stickor så nu är hoppet ute för den här gången... Har ont i brösten konstant men mensvärken avtog igår :( det är väl bara att hålla humöret uppe antar jag!
  • friduss
    FamJ skrev 2015-06-06 19:36:52 följande:

Pergotime (skit telefon;))

Japp, pergotime är tabletter!
    Hoppas att det är för tidigt att testa, så jag får ett plus i dagarna som kommer istället. Har haft spänningar i "tjejmagen" nu ikväll men tror att det kan vara min förstoppning. Man vill så gärna så man letar symptom hela tiden! 
    Ja, väntan tar kål på mig, är ett nervvrak typ, haha
  • friduss

Okej, jag plussade precis!!! Nu blir jag ju nojjig såklart, har sedan i måndags testat negativa tester så då får vi ju förmoda att Ovitrelle är ute ur kroppen och att dagens positiva test faktiskt ÄR positivt och jag är gravid?

• friduss
    FamJ skrev 2015-06-07 14:09:09 följande:

Va inne på din blogg o du e gravid ja ringde min läkare på dag 13 hon sa att de e positivt är ja gravid så Grattis ???????? o starkare kommer de bli! Håller verkligen tummar att detta går vägen för båda!

Jaså, ja jag vågar inte ropa hej än, men visst är vi lite spralliga ;) min läkare sa att jag skulle vänta till några dagar EFTER BIM, men alltså om jag har testat negativt i en vecka kan det ju inte vara Ovitrelle som helt plötsligt spökar?
  • friduss
    FamJ skrev 2015-06-07 14:55:18 följande:

Nej den e ur, de vill att man väntar för att ägget kan släppa än, men gravid e du. Så sa hon till mig! hade lika svagt som dej men bara blivit starkare (ja e testoman ????)

Usch har aldrig varit så här rädd för att de ska gå åt skogen ????

vadå ägget kan släppa? så det blir "missfall" eller hur menar hon? hur ska man göra för att undvika det? ;)

tror inte att vi ska oroa oss så mycket, vi är ju gravida!!!! De flesta graviditeter går ju fin fint :)
  • friduss
    FamJ skrev 2015-06-07 15:21:48 följande:

Ja du hon sa bara så, men antar väll de va de hon mena, kan fråga imorgon när ja prata med dom!

Fick du lutinus?

Ja, gör det! All information jag har fått så menar man att är man gravid så har man samma möjligheter att behålla barnet oavsett om det blivit till på "egen" hand eller inte!

Nej, vet inte vad det är?
  • friduss

Jag har tagit Puregon för att få en mogen äggblåsa, sen Ovitrelle för ägglossning så har vi gjort jobbet själva så att säga :)

Idag har jag haft sån sjuuuk värk i magen hela dagen, känns som mensvärk, strålar ut i ländryggen och ljumskarna. Ingen mens och fortfarande positivt graviditetstest, något starkare idag tyckte jag och sambon. Är det molvärk som jag känner eller kan Ovitrelle ha spelat mig ett spratt i alla fall??

• friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 20:21:12 följande:
    När tog du sprutan?
    För 14 dagar sedan idag. I onsdags,tog jag ett graviditetstest som visade negativt och har sedan dess testat varje morgon. Igår fick jag ett svagt plus och idag var det något starkare (åtminstone lika starkt/svagt som igår)
  • friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 21:07:23 följande:
    jag fick idag höra att man absolut inte ska testa innan 14 dagar eftersom sprutan ligger kvar i kroppen och kan då visa falskt plus
    men kan den visa negativt i flera dagar till att senare visa falskt positivt? det känns ju konstigt.. men får stå ut i ett par dagar till :)
  • friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 21:17:04 följande:
    menade absolut inte att vara negativ!! :)
    nej jag missade att du testat negativt....

grattis!
    nej, inte jag heller! jag bara undrade :) jag väntar i alla fall ett par dagar med att ropa hej! känns för bra för att vara sant :)
Svar på tråden Ovitrelle -